PDA

Volledige versie bekijken : health - op een frame

Fatty Owl
%Europe/Berlin %896 %2005, 22:31
vraagje: ik heb een MC. na een paar seconden schiet hij. op dat moment wil ik dat mijn health -1 gaat. ik heb dus en dynamic textbox die health heet. op frame 1 staat health = 10
Ik heb op de frame waar de MC schiet gezet health -=1 maar dat werkt niet... :( dus hoe kan ik dat laten werken?

Dauntless
%Europe/Berlin %908 %2005, 22:48
vraagje: ik heb een MC. na een paar seconden schiet hij. op dat moment wil ik dat mijn health -1 gaat. ik heb dus en dynamic textbox die health heet. op frame 1 staat health = 10
Ik heb op de frame waar de MC schiet gezet health -=1 maar dat werkt niet... :( dus hoe kan ik dat laten werken?
Probeer es:
health.text = Number(health.text)-1;
En eventueel:
this._parent.health.text = Number(this._parent.health.text)-1;
of
_root.health.text = Number(_root.health.text)-1;

Fatty Owl
%Europe/Berlin %911 %2005, 22:53
geen van de drie werkt :(. Misschien maakt het uit dat de frame waar het in hoort te komen in een movieclip is , en de MC in een button?

Dauntless
%Europe/Berlin %913 %2005, 22:55
geen van de drie werkt :(. Misschien maakt het uit dat de frame waar het in hoort te komen in een movieclip is , en de MC in een button?
Euhm, kan je dat nog eens anders verwoorden? :D
Leg even de stuctuur van je .fla uit, of zet een vereenvoudige (of je gewone) .fla online. Omdat flash nogal dynamisch is, is het nu nogal gokken naar wat er fout kan zijn bij jou.

Roenes
%Europe/Berlin %916 %2005, 23:00
health = Number(health) - 1;

Volgens mij is health de variabele naam en niet de instancenaam dauntless ;)

Fatty Owl
%Europe/Berlin %917 %2005, 23:00
Euhm, kan je dat nog eens anders verwoorden? :D
Leg even de stuctuur van je .fla uit, of zet een vereenvoudige (of je gewone) .fla online. Omdat flash nogal dynamisch is, is het nu nogal gokken naar wat er fout kan zijn bij jou.
hoe kan ik mijn .fla online zetten??

theFlashWizard
%Europe/Berlin %925 %2005, 23:12
zippen en als bijlage uploaden.. wel ff naar uitgebreide editor gaan dan.. :)

Dauntless
%Europe/Berlin %929 %2005, 23:19
health = Number(health) - 1;

Volgens mij is health de variabele naam en niet de instancenaam dauntless ;)
In dat geval:
Verwijder die variabele naam, vul een instancenaam in en gebruik mijn methode :D
De var propertie gebruik je eigenlijk alleen om (of zou je toch alleen moeten gebruiken) om te debuggen. Aangezien je daar waarschijnlijk nog niet aan toe bent (en je misschien zelfs nog niet eens weet wat dat is, maar dat komt wel :p), gebruik je beter altijd de instancenaam.

Fatty Owl
%Europe/Berlin %962 %2005, 00:06
hier is mijn fla, het is dus de bedoeling dat de enemy schiet health -1 gaat....
srry voor de bugs en afwerking, maar eerst de belangrijke dingen ;)

Cowerd
%Europe/Berlin %003 %2005, 01:05
Ik heb het eens prebeerd en het werkte perfect!
varander:
health = Number(health)-1;
in:
_root.health -= 1;

en het werkt..

Fatty Owl
%Europe/Berlin %005 %2005, 01:08
Eindelijk, hartelijk bedankt cowerd

Cowerd
%Europe/Berlin %013 %2005, 01:19
graag gedaan:)