Volledige versie bekijken : Classes van component voorang op AS Paths geven ?
Dauntless
%Europe/Berlin %533 %2006, 13:48
Misschien wat moeilijk verwoord, maar hier is de situatie:
Ik heb dus een component gemaakt waar 4 classes in zitten. Die worden geimporteerd wanneer je de component op de stage zitten.
Uiteraard heb ik in Flash ook een paar classpaths ingesteld zodat al m'n classes goed bij elkaar blijven:
-standard MM classes dir
- . (huidige dir dus)
- mijn documenten/flash/classes
Wanneer ik dus m'n component test neemt hij de classes die in flash/classes staan. Het 'classpath van mijn component' komt dus achter dat van 'mijn documenten/flash/classes'. Hoe kan ik er voor zorgen dat de classes uit de component voorang krijgen op die van mijn classes folder?
Begrijpen jullie het? :p
De Kale
%Europe/Berlin %434 %2006, 11:25
ze op de eerste plaats zetten?
geen classes met dezelfde namen gebruiken en anders een fully qualified class naam
var hardcore: HardcoreDauntless = new be.dauntless.moeilijk.HardcoreDauntles();
Dauntless
%Europe/Berlin %744 %2006, 18:51
Blijkbaar heb ik het niet duidelijk uitgelegd.
Ik heb een component (zie Klik (http://dauntless.be/blog/wp-content/uploads/2006/03/Astar.zip)).
Wanneer je die installeert en op je stage zet worden er 3 classes beschikbaar gemaakt:
be.dauntless.Astar.Astar
be.dauntless.Astar.Tile
be.dauntless.Astar.BinaryHeap
Mijn probleem is dus dat Flash niet deze classes gebruikt, maar de (iets verouderde) classes uit 1 van mijn class paths. Aangezien je 'components' niet kan instellen als classpath weet ik dus niet hoe ik er voor moet zorgen dat flash de classes uit de component gebruikt...
A3D
%Europe/Berlin %815 %2006, 20:33
Om te beginnen de “iets verouderde classes” uit je Class path halen? (dat is volgens mij niet echt nodig, maar voor de zekerheid).
Persoonlijk gebruik ik altijd frame 5 om mijn Classes te exporteren. Ik gebruik dus niet de standaard frame 1 maar flame 5 bij “Export frame for classes”.
Vervolgens zet ik op frame 6 al de componenten die ik gebruik, naast het toneel en zet voor al die componenten “Export in first frame” uit. De “Export for ActionScript” blijft aan.
Nadat alles is gepreload begint dan het uiteindelijke gebruik van de componenten op bv frame 7.
Succes
A3D
Dauntless
%Europe/Berlin %841 %2006, 21:12
"Verouderde classes verwijderen" -> Ik wil de component kunnen testen, zonder de files in mijn classpath te gebruiken.
En als ik de components op frame 5 of zo inlaadt, dan komen ze ZOWIESO na de classes in mijn classpath's ...
Tommyfied
%Europe/Berlin %860 %2006, 21:39
dus overriden ze die classes?
aangezien je niks met de oude classes doet van te voren (er zit alleen preload code t/m frame 5 als het goed is).
Het is overigens wel een vaag probleempje hoor ... als je nou gewoon je oude classes verwijderd ... aangezien ze oud zijn (of ze in ieder geval niet gaat lopen includen :P)
Dauntless
%Europe/Berlin %931 %2006, 23:21
De classes uit de component zouden de classes uit m'n classpaths moeten overriden...
Ik kan die uit m'n classpaths wel verwijderen, maar dat zijn mijn development classes, die ik dus ook nog wel degelijk gebruik.
Er is dus geen manier om in te stellen wat den laad volgorde is, inclusief classes uit components ?
matzo
%Europe/Berlin %937 %2006, 23:29
kun je de klasses van je developement niet in bijvoorbeeld be.dauntless.wip.Astar zetten ipv be.dauntless.Astar, dan kopieer je voor het maken van de component de classes weer naar be.dauntless.Astar, pas je de nodige dingen aan, maak je de component, knip je de bestanden, en plakt ze terug in be.dauntless.wip.Astar.
Is het een beetje begrijpbaar??
FlashElements
%Europe/Berlin %940 %2006, 23:33
Ik zie dat je Flash versie 8 gebruikt maar Macromedia had hier tevens nog een topic over:
http://www.macromedia.com/go/tn_19189
Dauntless
%Europe/Berlin %987 %2006, 00:41
@Matzo: Dan moet ik idd wel alle paden in alle files gaan aanpassen ... Dat is ook niet zo handig.
@FlashElements: Ik weet dat je verschillende classpaths kunt instellen (dat heb ik ook gedaan) maar er is geen classpath die zegt "De classes uit Components".
A3D
%Europe/Berlin %611 %2006, 15:40
En als ik de components op frame 5 of zo inlaadt, dan komen ze ZOWIESO na de classes in mijn classpath's ... Niet als je In Flash, bij "Publish Settings", Export frame for classes op 5 zet. Wat ik bedoel is dat er niets wordt geexporteerd for frame 1. ... (Hoeft niet maar is wel handig).
Verder is het toverwoord hier (misschien wel) "Instrinsic (http://www.a3d.nl/index.php/?p=106)". In deze post een voorbeeld (http://www.a3d.nl/index.php/?p=164) van gebruik met een eigen component.
Succes
A3D
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.