PDA

Volledige versie bekijken : Flash knop target niet in HTML

Rolfinyourface
%Europe/Berlin %711 %2006, 18:03
Hoi, ik had al een post gemaakt over dat mijn flash - menutje niks deed in HTML, uiteindelijk was dat omdat ik http://www. etc er voor had staan, kon gewoon uit de Root.

Nu heb ik echter hetvolgende probleem.. de knoppen van mijn flash menutje linken wel maar alleen naar een Blank Pagina of in Self,. terwijl ik aangeef in Flash dattie naar Left frame moet.. begin er een beetje moedeloos van te worden, hoop dat iemand kan helpen.

Hier het script dat ik op een leeg frame boven de knoppen in flash heb toegevoegd.

knopje.onRelease = function () {
getURL("home.html", "Left");
};
wiezijnwe.onRelease = function () {
getURL("main.html", "Left");
};

Alvast bedankt heh!!!

Icemar
%Europe/Berlin %719 %2006, 18:15
is het niet mogelijk dat je je frame constructie aanpast
inplaats van in "Left" te laten open in main
en dat ook aan passen in de index.html dat je het frame vernoemd
misschien is dat een optie

Rolfinyourface
%Europe/Berlin %805 %2006, 20:19
nou dat had ik geprobeerd.. maar hoe zeer ik ook probeer om de "_main"rechts te noemen en de "left" main te noemen.. dat lukt niet. Hij verandert wel de naam maar hij herkend de originele main nogsteeds als main.. en de reden waarom het zo zit is omdat ik in mijn frameset links over rechts wil hebben.. anders gaat de loze ruimte rechts over je info-scherm heen als je de browser verkleind.. :(

Als ik het trouwens target naar top (dus waar het menutje zelf inzit.. doet hij het ook openen in _self

dussszzz.. help! :D

Icemar
%Europe/Berlin %398 %2006, 10:33
heb je echt die 4 frames nodig of mogen het er ook 3 worden
top / main /right ??

Laiverd
%Europe/Berlin %398 %2006, 10:34
Laat je HTML maar eens zien.

John

Icemar
%Europe/Berlin %404 %2006, 10:42
die heeft hij hier al gepost
http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=13512

Rolfinyourface
%Europe/Berlin %699 %2006, 17:47
heb je echt die 4 frames nodig of mogen het er ook 3 worden
top / main /right ??

naja mag wel maar de Graph is niet breder., daarnaast komt een gedeelte donkergrijs.
Ik heb een fixed top frameset gebruikt, toen een left frame erin en die naar rechts gesleept.. als ik er direct een rechtsframe in zet dan schuift tijdens het verkleinen het rechterframe over het tekstgedeelte (hij zit dan zegmaar "on top"), als jij weet hoe ik dat kan wijzigen.. ook goed :P

greetz

Laiverd
%Europe/Berlin %704 %2006, 17:54
Ik zou eens het name attribuut gaan gebruiken in al je frametags.

John

Rolfinyourface
%Europe/Berlin %892 %2006, 22:25
uhm.. verklaar je nader? ben er al een tijdje uit, meer bezig met 3D animatie aangezien dat mn "mayor" is maar niemand wil animators.. men wil scripters heh :P

Ik hoor et wel, bedankt.

Laiverd
%Europe/Berlin %314 %2006, 08:33
Je hebt nergens een frame met het attribuut "name='Left'" (terwijl je sommige frames wel het name attribuut hebt meegegeven). Zoek anders even een basis HTML tutorial en zoek het stukje op over frames; is het met 5 minuten opgelost.

John

Rolfinyourface
%Europe/Berlin %746 %2006, 18:54
Thanks.. had geen tutorial nodig, gewoon bij de inspector, maar daar was ik inderdaad niet op gekomen!

Groeten en wat mij betreft kannie gesloten worden, Rolf