PDA

Volledige versie bekijken : Grootte van een site

papirosn
%Europe/Berlin %939 %2006, 23:32
Heb een site van 1024 x 768 in Flash gemaakt. Die mag niet gescaled worden omdat op kleinere schermen de inhoud onleesbaar wordt. Tot daar geen probleem, maar waarom verschijnen er geen scrollbars in de browser als de site niet helemaal te zien is? En wat is nu eigenlijk de ideale grootte voor een site?

theFlashWizard
%Europe/Berlin %962 %2006, 00:06
ik vind 100% (zonder dat dingen vergroot worden) perfect :P
kijk hier anders eens:
Actionscript Tutorials -> full browser flash (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=6338#full browser flash)

papirosn
%Europe/Berlin %446 %2006, 11:43
Die tut ken ik. Het is ook de eerste keer dat ik een site op deze grootte maak. De klant heeft daar uitdrukkelijk om gevraagd en de grafische lay-out is me ook in die afmetingen geleverd. Er moet toch een manier zijn om de srcollbars in de browser te activeren als de content buiten de schermafmetingen valt.

Tenshu
%Europe/Berlin %478 %2006, 12:29
...Heb een site van 1024 x 768 in Flash gemaakt... Toch zijn er nog mensen die 800 x 600 gebruiken.
Het beste is toch om de grootte van een flash site 800x600 of full browser flash.
Maar toch gaat mijn voorkeur naar full browser flash.

Als webdesigner weet jij wat je allemaal technische kan een klant weet dat minder je kan de klant ook adviseren om een andere resolutie te kiezen of full browser flash.