Volledige versie bekijken : loadmovie & linkage identifier
Fozzy_c
%Europe/Berlin %660 %2005, 16:50
Weet iemand wat er gebeurt als "loadmovie()" gebruikt?
Wordt de library van de targetmovie dan samengevoegd met de library van je mainmovie?
Of blijven de 2 verschillende libraries strict gescheiden?
Ik wil namelijk dynamisch een mc uit de targetmovie's library halen, en dat gebruiken in mijn mainmovie. Dat wilde ik doen door in mijn mainmovie een attachMovie("linkage_id") regel neer te zetten, maar dat doet ie dus niet. Het lijkt erop dat ie de linkage_id niet herkent, dus niet in de library zit.
latino
%Europe/Berlin %719 %2005, 18:16
ik begrijp niet veel van je vrag, maar als je een movie uit je library wil attachen moet je de movie in je library een linkage identifier geven (re muisknop->linkage)
Laiverd
%Europe/Berlin %763 %2005, 19:19
Als je bedoelt dat je een movieclip uit de lib van een ingeladen movie wilt attachen vanuit de host movie, dan kan dat bij mijn weten niet. M.a.w. je kunt alleen attachen vanuit de movie waartoe de library behoort. Maar e.e.a. is natuurlijk makkelijk even zelf testen.
John
Roenes
%Europe/Berlin %782 %2005, 19:46
Je kunt wel gebruik maken van een shared library. Dat is een library waaruit meerdere swfjes dingen kunnen halen. Hoe dit in z'n werk gaat weet ik niet want ik heb het nooit gebruikt. Ik weet alleen dat het kan.
Maar een zoektocht op google kan je daar vast bij helpen :)
Fozzy_c
%Europe/Berlin %805 %2005, 20:19
allereerst excuses voor de verwarende formulering aan het begin
@Laiverd: Dat bedoelde ik ook. Maar ik had gehoopt dat de library van de ingeladen movie bij de host movie werd toegevoegd. Maar dat is dus niet zo.
@Roenes: Yess! Dat was precies hetgene waar ik naar zocht!
Iets minder hoopgevend was het volgende stukje uit www.quasimondo.com:
"It theoretically works, but you will need good preparation and be ready to expect trouble. Unfortunately in the past SL were really buggy so lot's of people avoided to use them and didn't touch them since."
Maar ik heb goede hoop dat ik er nu wel uitkom.
Thnx
Roenes
%Europe/Berlin %815 %2005, 20:33
[SIZE=1]"It theoretically works, but you will need good preparation and be ready to expect trouble. Unfortunately in the past SL were really buggy so lot's of people avoided to use them and didn't touch them since."Werkt altijd opbeurend he? Zo'n soort tekstje :p
Maar het was een tekst uit juni 2003 dus je zou mogen verwachten dat dit al wat beter is geworden in 2 jaar :)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.