PDA

Volledige versie bekijken : Een object veranderen van vorm

Boy_Snakeye
%Europe/Berlin %415 %2006, 10:58
Ik zit met een (misschien wel hele) domme vraag.

Ik wil wat letters uit de lucht laten vallen en dat deze letters met elkaar "praten" dmv dat bepaalde hoeken van de letters bewegen.

Maar het probleem is. Als ik 1 letter naar beneden laat vallen dmv een motiontween en ik wil 'm daarna wat veranderen dan lukt het niet, omdat Flash automatisch objecten aanmaakt die hij "tween##" noemt.

Ik heb door de knop "break apart" (2 keer) de letters bewerkbaar gemaakt. Maar hoe kan ik nou zorgen dat als die letters op de grond zijn dat ik ze qua vorm kan aanpassen? [?]

moonwalker
%Europe/Berlin %420 %2006, 11:05
Gebruik shape tween in plaats van motion tween. Die geeft je de mogelijkheid om object te breaken en te veranderen naar wens. Het zal je wat tijd kosten om het uit te vogelen. ;)

mw

Boy_Snakeye
%Europe/Berlin %422 %2006, 11:08
Gebruik shape tween in plaats van motion tween. Die geeft je de mogelijkheid om object te breaken en te veranderen naar wens. Het zal je wat tijd kosten om het uit te vogelen. ;)

mw

Hmm en ik maar denken dat shape echt alleen de shape veranderde :S

moonwalker
%Europe/Berlin %431 %2006, 11:21
Shape tween is vooral om objecten te morphen naar een andere vorm. Motion tween is gewoon om te animeren, bijvoorbeeld een balk laten bewegen van links naar rechts...

mw

Boy_Snakeye
%Europe/Berlin %433 %2006, 11:24
Shape tween is vooral om objecten te morphen naar een andere vorm. Motion tween is gewoon om te animeren, bijvoorbeeld een balk laten bewegen van links naar rechts...

mw

En als ik die balk van links naar rechts wil laten bewegen en hij moet daarna veranderen in een rondje...dan moet ik dus alleen maar shapetween gebruiken....

klopt dat?

Onbeperkt
%Europe/Berlin %438 %2006, 11:31
Je kan dan toch gewoon eerst motion tween en dan daarnaa shape tween gebruiken. ;)

moonwalker
%Europe/Berlin %442 %2006, 11:37
Je kan dan toch gewoon eerst motion tween en dan daarnaa shape tween gebruiken. ;)

Dat kan helaas niet...je moet of het één of het andere kiezen. In dat geval zou je beter shape tween kunnen gebruiken voor de hele proces ja...

mw

Boy_Snakeye
%Europe/Berlin %443 %2006, 11:38

Nee want als ik een vorm wil laten bewegen en ik creeer een motiontween dan maakt Flash er automatisch een object aan genaamd "tween(getal)" en dan kun je die wel bewerken qua vorm, maar dan is ie geheel veranderd, dus ook het begin.

Onbeperkt
%Europe/Berlin %453 %2006, 11:53
Je zorgt dan toch gewoon dat waar je tween eindigt een normale keyframe komt te staan met daarin jou vorm. het is dan dus geen tween en kan je hem aanpassen.