PDA

Volledige versie bekijken : Programma dat een beetje unieke websites ontwerpt

expera
%Europe/Berlin %652 %2005, 16:39
Ik weet dat ik niet mag vragen voor hulp gezocht *zucht* maar dan even wat anders: Is er niet een programma dat een beetje unieke websites ontwerpt, misschien met veel templates, maar die worden wel meer gebruikt, en dus is het niet uniek.

Nogmaals, ik kan niet goed realiseren wat ik in mijn hoofd heb (jullie zullen mij uitlachen) als ik bijv, een simpel voorwerp teken, bijv. een bezem, dan is het net een kleuter tekenen (kom maar op met uitlachen!)

En ik ben absoluut niet creatief, want iets unieks ontwerpen is niet voor mij weggelegd! (ik ben meer een gratis templates mens, zoals in Dreamwaver, maar die heeft heel weinig templates. Dreamwaver vind ik niet zo goed, ik wil graag iets goeds met html, en php+mysql. Geen flash, want veel mensen hebben flash geblocked vanwege de vele flash reclames, en ook vanwegen slechte Google ranking met op flash gebaseerde websites!

behived
%Europe/Berlin %659 %2005, 16:50
Ik denk dat je een beetje op de verkeerde plaats zoekt...
op flashfocus zitten vooral mensen die zelf scripts schrijven, ontwerpen en oplossingen zoeken. Hierbij probeert iedereen de anderen te helpen waar hij kan. Wij (over het algemeen denk ik toch) maken dus niet echt gebruik van templates...
De templates-sites die hier bekend zijn, zijn al aan bod gekomen in je vorige post...

expera
%Europe/Berlin %679 %2005, 17:18
oke.

Jij noemt ook ontwerpen zoeken. Dat zoek ik ook.

Ik bedoelde ook niet echt templates, maar iets om zelf te ontwerpen.

Alleen... daar ben ik erg slecht in

mech7
%Europe/Berlin %753 %2005, 19:05
:confused: wat wil je nou wel of niet zelf dingen leren maken ?

Laiverd
%Europe/Berlin %809 %2005, 20:24
[very OT]Klinkt allemaal alsof je of het verkeerde vak/hobby hebt gekozen of ... dat je dat vak misschien wat anders moet benaderen. Wat je beschrijft suggereert dat je je met name heel erg richt op figuratief tekenen. Misschien ligt daar je talent wel helemaal niet. Geloof me; zonder dat talent kun je ook mooie websites maken; goed ontwerpen staat niet per se gelijk aan goed kunnen tekenen (al helpt het wel, omdat je wat beter gevoel voor vlakverdeliing hebt). Ik kan zelf - hoe graag ik het ook zou willen - voor geen meter tekenen, maar maak best - al zeg ik het zelf - aardige websites.

In elk geval: als je je vak/hobby een beetje serieus neemt, ga je niet op zoek naar 'een programma dat mooie websites ontwerpt' maar ga je eens kijken waar je eigen kracht ligt. En bedenk: in eenvoud liggen vaak de beste oplossingen.

John

BDisOKE
%Europe/Berlin %869 %2005, 21:51
Je moet het zelf vanuit je hoofd naar papier of scherm kunnen brengen.
Er zijn wel programma's die je daarbij kunnen helpen.
Maar geen programma's die dat voor je kunnen doen. :)

En zoals Laiverd al zegt, tekenen is niet perse nodig.
Kan soms een leuke extra/handig zijn.

Je reden om geen flash te gebruiken gaat naar mijn idee nergens over.
sommige mensen blocken misschien flash banners, maar flash in zijn geheel....
En stel jij kan met flash wel je dieeen naar het scherm vertalen... ;)

Ik zou zeggen download wat trials en probeer is wat.
Welk programma ligt je het beste.
Proberen, oefenen, experimenteren en geen over-night result verwachten.

elrosa
%Europe/Berlin %595 %2005, 15:17
Wat versta je onder unieke websites? Als je dat weet, dan heb je al een aardige stap i/d richting gezet...

Begin gewoon simpel, en breidt dan rustig uit. Ga nu niet meteen een webaward website proberen te realiseren. Bekijk veel sites, doe ideetjes op (tip: meteen bookmarken) en verwerk een idee in je website en kijk of het wat is.

Ik neem aan dat je al weet wat je wilt doen met je website, begin gewoon lekker kaal/simpel! Maak eerst de pagina's qua teksten/foto's/muziek/what ever. Heb je het geraamte af, ga dan denken over de kleuren, het lettertype en andere lay-out dingentjes. Gewoon lekker k.tten en als je het inderdaad serieus genoem neemt komt het allemaal wel vanzelf.

Vraag: wat wil je doen met je/een website?