PDA

Volledige versie bekijken : Flash button linken naar iframe in index.php

Hope
%Europe/Berlin %820 %2006, 20:41
Hallo,
Kan iemand mij mischien helpen door naar deze bestanden te kijken ik kom er niet uit heb lang gezocht maar vind de uitleg vaak lastig te vertalen naar scripts.

Alvast bedankt!
Met vriendelijke groeten,
Hope

pistolp
%Europe/Berlin %376 %2006, 10:02
Ik vind het een klein beetje raar opgestelt, waarom alle buttons in een apart flash bestand? Maargoed, heb er toch iets van proberen te maken. Ook niet helemal duidelijk wat je nu bedoelde.

Ik heb dat als je op de button Doeboek klikt gemaakt dat deze zich opent in de index.php in het Iframe waar normaal nieuws.html staat.
<?php
}
if($id=="2")
{
if(!$_GET['Wat']){
$_GET['Wat'] = "nieuws.html";
} // Als er nog geen variabele vanuit flash gestuurt is, de variabele standaard instellen als nieuws.html

print"
<iframe name="2" src='".$_Get['Wat']."'width=780 height=400 frameborder=0 allowTransparency></iframe>"; // De variabele Wat weergeven in het Iframe
En in flash de volgenden actie toegevoegd aan de button:
on (release) {
getURL("index.php?Wat=doeboek.html");
}

Als het goed is moet het zo werken, maar als ik je mag adviseren zou ik div's gebruiken in plaats van frames. Als je je namelijk aanmeld bij zoekmachines kijken deze ook in de frames. Dan wordt bijvoorbeeld alleen doeboek gevonden... Dan ben je dus de context van de rest van de pagina kwijt.

Hope
%Europe/Berlin %553 %2006, 14:16
beste pistolp,

Bedankt voor de moeite zal je tip zeker in overweging nemen ;)
zal eens uitzoeken hoe ik php in divjes kan zetten...

Met vriendelijke groeten,
Hope