PDA

Volledige versie bekijken : Eigenaardig gedrag inladen swf (MovieClipLoader)

el_dorito
%Europe/Berlin %465 %2006, 12:10
Hallo ,

Ik heb net iets eigenaardigs opgemerkt.
Ik heb voor mijn site één moeder swf met de navigatie enz... in.
In deze moeder swf worden dan via een MovieClipLoaderclasses andere swfjes ingeladen.

Wat gebeurd er nu, laten we zeggen dat we een swfje aanmaken Contact dat we als document properties een breedte van 500 en hoogte van 300 meegeven. We zetten daar allerlei spullen op, maar de elementen komen niet tot beneden aan de rand van de swf. laten we zeggen dat de laagste positie 400px is.

Als je deze swf nu inlaad via de MCLC zal je merken dat de grootte van het ingeladen swf niet 500* 300 is maar 400*300. Ik vindt dit eigenaardig en lastig, waarom neemt hij niet de document properties over , maar gaat hij kijken naar het gebied dat is opgevuld??

Erger nog, heb net gemerkt dat het de opp. van de eerste frame. Dus in één swf heb ik een preloader van 20*100 en dat geeft hij dan ook als gegevens.
Hieronder mijn code:

var mcl:MovieClipLoader= new MovieClipLoader();
var mclL:Object = new Object();
preloader._visible=false;
preloader._x=Stage.width/2;
preloader._y=Stage.height/2;
mclL.onLoadStart= function(target) {
preloader._visible=true;
}
mclL.onLoadProgress= function(target,loaded,total){
preloader.gotoAndStop(Math.round(loaded/total * 100));
}
mclL.onLoadComplete = function() {
trace('Screen onLoadComplete breedte: ' + container._width + ' Hoogte: ' + container._height);
}
mclL.onLoadInit =function() {
preloader._visible=false;
container._x=0;
container._y=0;
trace('Screen onLoadinit breedte: ' + container._width + ' Hoogte: ' + container._height);
trace('Stage breedte: ' +Stage.width +' hoogte: ' + Stage.height);
}
mcl.addListener(mclL);

Folkert
%Europe/Berlin %681 %2006, 17:21
De maat is altijd de maat van de hoofd swf ;) elke swf die je inlaad word vanaf de linkerbovenhoek getoont. Wat inhoud dat je hoofd swf bestand de grootste moet zijn en dat je de ingeladen swf's op hun plek moet gaan zetten wanneer ze geladen zijn.

el_dorito
%Europe/Berlin %791 %2006, 20:00
Hoi Folkert,

Ik denk niet dat m'n vraag duidelijk genoeg was.
De hoofdmovieclip is bij verre het grootste. Het eigenaardige is dat als je een movieclip inlaad waarvan de document properties laten we zegggen 500px * 400px waren, dat deze na het inladen niet de breedte en hoogte zijn van de MC(container) waarin ze zijn ingeladen.

Folkert
%Europe/Berlin %803 %2006, 20:16
Jij hebt het over MovieClips ik heb het over swf bestanden. De movieclip neemt de maat aan van het bestand wat je erin laad, dus zal je de plek van de MovieClip na moeten gaan. Deze zet je nu in de loadInit terwijl je die wellicht dan beter in de loadComplete kan zetten ;)

Heb je wellicht een url of kan je me de bestanden mailen waar het om gaat ?