PDA

Volledige versie bekijken : veel rollovers

silentS
%Europe/Berlin %604 %2006, 15:31
Hallo,

ik heb een header voor een bepaalde site gemaakt in photoshop. De header bestaad uit heel veel vierkantjes. nu is mijn vraag of het uberhaupt mogelijk is om van elk vierkantje een rollover te maken zonder elk vierkantje 1 voor 1 te hoeven doen. De bedoeling is namelijk dat 1 vierkantje van alpa 100 naar alpa 0 fade en weer terug van 0 naar 100 fade als je met je muis over een vierkantje gaat. Het gaat om deze header:

http://img160.imageshack.us/img160/8679/blauw5oe.jpg

en als dit mogelijk is hoe moet ik dan beginnen? ik weet niet zo erg veel van actionscript dus dat zal wel een probleem worden. vast bedankt.

Emveedee
%Europe/Berlin %607 %2006, 15:35
Bestaat je header uit heel veel losse vierkantjes of is t wel 1 geheel?

Als ie uit losse vierkantjes bestaat,
dan is t wel mogelijk.

(plaatje laten opbouwen via 2 for loops , vervolgens mouse over effect toevoegen).

silentS
%Europe/Berlin %610 %2006, 15:39
Bestaat je header uit heel veel losse vierkantjes of is t wel 1 geheel?

Als ie uit losse vierkantjes bestaat,
dan is t wel mogelijk.

(plaatje laten opbouwen via 2 for loops , vervolgens mouse over effect toevoegen).

thx voor de snelle reactie! het plaatje bestaad uit 1 geheel, misschien kan ik in photoshop wel wat kan doen om ze los te krijgen.. maar dat moet ik dan nog ff uitzoeken. ze hebben namelijk allemaal de zelfde grootte.

wat is 2 for loops ? een plugin ofzo ?

mvg

silentS
%Europe/Berlin %623 %2006, 15:57
is het misschien mogelijk dmv deze (http://www.flashfocus.nl/tutorials/Actionscripting/Toepassingen/?filename=Afbeelding%20in%20100%20stukken_Ton%20va n%20den%20Broeck.zip) tutorial ??

trashpuppy
%Europe/Berlin %629 %2006, 16:06
ik zou werken met een masker :)

dus dat je een bepaalt gedeelte wegfade of fade naar een ander plaatje ofzo.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %776 %2006, 19:38
mischien heb je wat aan dit voorbeeld :)
(ondanks dat het een andere rollOver heeft)

silentS
%Europe/Berlin %998 %2006, 00:57
mischien heb je wat aan dit voorbeeld :)
(ondanks dat het een andere rollOver heeft)

thx, ik zal het proberen..

Heedless
%Europe/Berlin %033 %2006, 01:47
Ik vond het wel leuk om het even te proberen :)
De blokjes van je plaatje zijn niet allemaal even groot, dat geeft problemen.
Zoals je in m`n fla kan zien staan de hokjes linksboven gelijk maar staan ze naar onder en naar rechts toe steeds minder gelijk met de achtergrond. Dat komt doordat de hokjes in je plaatje niet allemaal even groot zijn en ik wel een vaste maat heb genomen voor de blokjes die ik genereer.
Je moet je achtergrond anders even opnieuw maken maar dan met pixelize ipv mosaic, dan zijn ze wel even groot.