PDA

Volledige versie bekijken : hitTest probleem

seber
%Europe/Berlin %366 %2006, 09:47
Hallo,

Ik heb een probleem, ik maak een soort GTA 2 achtige game dat je van boven ziet, nou heb ik het volgende:

een speler (player)
wegen (weg)
lege gebouwen (gebouw_leeg)
gebouwen waar je in zou kunnen lopen

Nou is het de bedoeling dat je de speler met de pijltjes toetsen kan bewegen, en zodra je tegen een leeg gebouw aan loopt dat hij stopt met lopen, als je tegen een gebouw aan loopt waar je in in zou kunnen dat hij naar een ander frame springt. ik heb op google en zoekfunctie gezocht maar kon alleen dit (http://www.webwasp.co.uk/tutorials/b32-collision-detection/index.php) vinden. opzich zou dit moeten werken maar het gaat gelijk al mis omdat ik gewoon over gebouwen heen kan lopen. zou iemand zo vriendelijk wezen om mij hier even mee te helpen of me mss even op msn te adden?

de flashfile (http://www.xs4all.nl/~kuip55er/flash/stad_update.fla) hier de link naar flashfile :)

met vriendelijke groet,

seber

flashG33k
%Europe/Berlin %371 %2006, 09:55
Heb je misschien een FLA ergens die wij kunnen bekijken.
dat gaat wat gemakkelijker :), een suggestie die je zou kunnen nalopen.

- check je benamingen...komen jouw mc namen over met de variabelen die je hebt
hebt gebruikt bij je hittest functie.
daarnaast kan je ook de hittest op niet actief zetten door een extra boolean mee te geven.
dus op het moment dat je het gebouw aanraakt...zorg je dat de functie uitgeschakeld wordt.
dus dat het poppetje niet reageerd als je op een pijltjes toets drukt

dit is eigenlijk wel het belangrijkste...
als je denkt dat je een juiste hittest functie hebt geschreven...check dan gewoon even
je namen die je hebt gegeven

seber
%Europe/Berlin %416 %2006, 11:00
ok heb die flashfile er even bij gezet.

Emveedee
%Europe/Berlin %429 %2006, 11:19
Er staat helemaal nergens in je .fla hittest.
Vind je t gek dat t niet werkt.

Probeer m eerst maar eens erin te verwerken, als t dan nog niet lukt post t ff.

Jimbooo
%Europe/Berlin %444 %2006, 11:39
Het gaat wel met hitTest maar erg makkelijk lijkt het me niet. Op het moment dat het poppetje een huisje raakt, blijf je er namelijk aan vast "plakken". Hier zul je iets op moeten vinden.

seber
%Europe/Berlin %472 %2006, 12:20
het moet redelijk simpel zijn maar ik kom er gewoon niet uit. is er niet iemand die die paar regels even uit kan typen. zodat als mijn speler (player) tegen een leeg gebouw (gebouw_leeg) aanloopt dat hij niet verder kan lopen en als player tegen een gebouw waar je in kan aan loopt hij automatisch naar een andere frame toe gaat.

ok hier is iets heel simpels dat dus niet werk.
onClipEvent (enterFrame) {
if (_root.player, hitTest(_root.gebouw_home)) {
gotoAndPlay("home");
}
}

maar zoiets zou al moeten werken geloof ik.

Emveedee
%Europe/Berlin %475 %2006, 12:24
_root.player.hitTest(_root.gebouw_home)){

ipv

_root.player, hitTest(_root.gebouw_home)){

Exact tzelfde probleem gisteravond ook al..