Volledige versie bekijken : MC wil niet verdwijnen
Jimbooo
%Europe/Berlin %340 %2006, 09:09
Beste Flashers,
Ik zit nu al een aantal dagen met een probleem... Ik heb een bal die tegen balletjes aan kan vliegen die daardoor vervolgens geremoved worden. Dit werkt allemaal perfect op 1 ding na.
Ik maak 1 instance van zo'n blokje aan en die duplicatie ik een aantal keer. Als ik vervolgens alle instances ga nalopen voor hitTest dan werkt dit voor alle instanties behalve de eerste die ik zelf heb geplaatst :S
Snap er helemaal niks van ...
A3D
%Europe/Berlin %362 %2006, 09:41
Een mc die je zelf op het toneel plaatsst kun je niet zo maar verwijderen met AS...als je eerst een swapDepths op die movieClip instantie uitvoerd kan het wel ;)
eersteClip.swapDepths(this.getNextHighestDepth());
eersteClip.removeMovieClip();
Jimbooo
%Europe/Berlin %366 %2006, 09:47
werkt nog steeds niet :S
Roenes
%Europe/Berlin %457 %2006, 11:58
Je zou ook die mc kunnen verwijderen en met linkage en attachMovie gaan werken. Je hebt dan geen mc meer op je stage staan en dan is het probleem opgelost. Al zou de oplossing van A3D ook gewoon moeten werken :)
Jimbooo
%Europe/Berlin %462 %2006, 12:05
ja de oplossing van A3D werkt nu ook, had de methode een beetje TE genest zitte :P.... maar goed, kom er wel uit nu
tnx voor de oplossingen :), het verschil tussen een geplaatste en een geduplicatie MC was bij mij niet bekend
Jimbooo
Roenes
%Europe/Berlin %464 %2006, 12:08
tnx voor de oplossingen :), het verschil tussen een geplaatste en een geduplicatie MC was bij mij niet bekendEven kort door de bocht: dit heeft te maken met de depth van een mc. Een mc die je met de hand aanmaakt zit op een andere depth als die je creëert met attach-/duplicatemovie. removeMovieClip kan alleen mc's verwijderen in een bepaalde depthrange. Een met de hand aangemaakte mc valt hier in het begin altijd buiten. Daarom moet je de depth swappen naar een depth in die range en je kan em verwijderen :)
De range weet ik zo niet, maar die staat in de help bij removeMovieClip :)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.