PDA

Volledige versie bekijken : Welke lettertypes ?

Kris007
%Europe/Berlin %321 %2005, 08:43
Welke lettertypes komen mooi tot zijn recht in flash. En dan heb ik het vooral voor het weergeven van grote hoeveelheden tekst enz.

Persoonlijk vind ik het lettertype op www.billybussey.com heel mooi. Weet iemand welk dit is?
Zijn er nog aan te raden lettertypes ?

PS Is het normaal dat de tekst die ik typ in flash altijd vrij onscherp is...Hoe maak je deze scherper ?Het is mij opgevallen dat wanneer ik dynamische tekst typ, deze wel scherp is. Maar is dit wel de manier op het onscherpe gedoe op te lossen ?

WernerL
%Europe/Berlin %346 %2005, 09:18
Ik kreeg het eerst niet voor elkaar om een dynamische tekst te tweenen.. kan ook aan mij liggen. :D

Maar ik denk dat je in de richting moet zoeken van arial, verdana, MS sans seriff, century gothic. En mss. nog wel een paar. Deze zijn denk ik de mooiste/strakste lettertypes voor op een website.

en dat je tekst onduidelijk is, heb je hem groter gemaakt met de transform tool? :P
Je moet bij properties de grote van je tekst wijzigen. ;) Is hier altijd duidelijk en leesbaar.

Kris007
%Europe/Berlin %366 %2005, 09:47
Ik kreeg het eerst niet voor elkaar om een dynamische tekst te tweenen.. kan ook aan mij liggen. :D

Maar ik denk dat je in de richting moet zoeken van arial, verdana, MS sans seriff, century gothic. En mss. nog wel een paar. Deze zijn denk ik de mooiste/strakste lettertypes voor op een website.

en dat je tekst onduidelijk is, heb je hem groter gemaakt met de transform tool? :P
Je moet bij properties de grote van je tekst wijzigen. ;) Is hier altijd duidelijk en leesbaar.

Hehe nee niet met de transform tool. Ik geef maar een vb Tahoma 10pt wit is bij mij op een zwarte achtergrond niet echt scherp te noemen

Finesky
%Europe/Berlin %532 %2005, 13:47
Als je Verdana o.i.d. scherp wilt maken in Flash, klik dan op Alias tekst bij properties.
het font dat op www.billybussey.com gebruikt wordt is een pixelfont.
Dit zijn fonts die in een kleine ruimte letters scherp kunnen uitdrukken.

Ik denk echter niet dat je dat font makkelijk kan vinden, er zijn wel andere, gratis, pixelfonts te krijgen.
Neem eens een kijkje op http://www.fontsforflash.com.

Succes ermee:D

Stuf
%Europe/Berlin %649 %2005, 16:35
ik gebruik deze altijd..

peterpan (http://www.flashfocus.nl/fonts/Pixelfonts-Bitmapfonts/?filename=Peterpan.zip)

mech7
%Europe/Berlin %725 %2005, 18:24
plz voor grote hoeveelheden text doe het font neit zo klein als op die site.. it hurts my eyes :p

Welke lettertypes komen mooi tot zijn recht in flash. En dan heb ik het vooral voor het weergeven van grote hoeveelheden tekst enz.

Persoonlijk vind ik het lettertype op www.billybussey.com heel mooi. Weet iemand welk dit is?
Zijn er nog aan te raden lettertypes ?

PS Is het normaal dat de tekst die ik typ in flash altijd vrij onscherp is...Hoe maak je deze scherper ?Het is mij opgevallen dat wanneer ik dynamische tekst typ, deze wel scherp is. Maar is dit wel de manier op het onscherpe gedoe op te lossen ?