PDA

Volledige versie bekijken : Veriabele naar txt bestand...

xaio
%Europe/Berlin %628 %2005, 16:05
Hallo,

Ik weet dat het mogelijk is om iets naar een txt bestand te schrijven vanuit flash.

Is het ook mogelijk om een variabele er naar toe te schrijven en deze dan aan het einde van een animatie laten aanspreken. Er wordt dan gekeken wat de variabele is. Als variabele 1 is bijvoorbeeld dan moet Flash weten dat hij moet gaan afspelen bij label 1 op de root.

Kan dat? Of snapt Flash niet wat de variabele dan is?

Roenes
%Europe/Berlin %683 %2005, 17:24
Met flash zelf kun je niets wegschrijven (op een sharedobject na dan) dus dan zul je een tussenstop via php oid moeten maken. :)

dioneo
%Europe/Berlin %760 %2005, 19:14
ik zie het niet niet helemaal; de waarde van een variabele wegschrjiven om m ff later weer op te halen. Zolang je de variabele niet wijzigt of destroyt blijftie intact en gelijk. Dus ik denk dat je vraag niet compleet was...

xaio
%Europe/Berlin %779 %2005, 19:42
ik wil eigenlijk het volgende. Als je op knop contact klikt dan moet hij in een txt bestandje zetten iets van &actie = contact. De MC contact gaat dan verder afspelen en als hij uitgeanimeerd is moet hij gaan kijken waar er is opgedrukt. Ik wil op de laatste frame dan latten kijken welke mc hij moet af gaan spelen. In dit geval dus mc_contact.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %783 %2005, 19:48
dat kun je dus ook prima in een gewone variabele opslaan he..
die worden namelijk niet zomaar verwijdert ofzo.. :)

Dauntless
%Europe/Berlin %783 %2005, 19:48
Dan kan je gewoon die variabele opslaan in je .fla hoor :). Je maakt het veel te moeilijk! ;)

xaio
%Europe/Berlin %376 %2005, 10:02
ow ik dacht dat Flash dat vergat.

Dus als ik op knop klik dan doe ik gewoon van set variable knop = contact ofziets.

Aan het eind van de animatie kijk ik dan met een if lus wat knop is en als dat contact is gotoAndPlay "contact";

theFlashWizard
%Europe/Berlin %409 %2005, 10:50
1ste deel:

contact_btn.onRelease = function(){
doel = "contact"
play()
}

en dan aan het eind:
gotoAndPlay(doel)

maar dan moet je alleen wel dus frame labels gebruike..

xaio
%Europe/Berlin %412 %2005, 10:53
ow, das heel anders als dat ik het van plan was. Dit is tien keer makkelijker zie ik nu :D

bedankt!

theFlashWizard
%Europe/Berlin %634 %2005, 16:14
graag gedaan :)