Volledige versie bekijken : Tijdbalkje
Vsrex
%Europe/Berlin %517 %2006, 12:25
Ik zou graag een tijdbalkje maken, zo een blokje of iets dergelijk dat bijvoorbeeld van links naar rechts beweegt om de resttijd van een interval aan te duiden. Ik gebruik namelijk setInterval om een foto uit een reeks gedurende een bepaalde tijd te tonen, en ik zou graag een aanduiding hebben van deze wachtijd. Iemand een aanzetje of een voorbeeld of een tutorial van iets dergelijks.
Mvg, Vic
Erwinzzz
%Europe/Berlin %519 %2006, 12:28
Dan moet je werken met _xscale.
instancename._xscale = (deel/totaal)*oorsprongkelijkexscale;
geloof ik uit me hoofd. Zoek anders ff wat over preloaders.. das dezelfde techniek...
Vsrex
%Europe/Berlin %880 %2006, 21:07
Ik heb nu een balkje gemaakt, wel is waar in een andere file. Maar nu is men vraag hoe combineer ik dit nu in samen met de setInterval die ik gebruik bij het wisselen bij foto's uit een reeks.
Mvg, Vic
Erwinzzz
%Europe/Berlin %495 %2006, 12:54
Je kan hem beter gewoon in de stage zelf maken als MC.
deresen
%Europe/Berlin %518 %2006, 13:26
Wat ik op zo'n moment doe is gewoon een balkje maken, en de balk op _width = 0 zetten en als je de setInterval op 1 zet dus dat hij dat ding herhaalt per 1000'ste seconde. Elke keer als hij dat doet doe je _width += 0.2; zodat hij per seconde 200 pixels wordt ofzoiets. Zo maak je een heel grappig/makkelijk tijdsbalkje.
Vsrex
%Europe/Berlin %520 %2006, 13:30
Je bedoelt dus dat je van dat tijdbalkje een mc maakt en dit dan op de stage plaatst. Maar hoe start je dan die mc in je stage, en hoe geef je bepaalde waarden uit je stage dan naar die mc door. Of zijn variabelen die je stage maakt publiek en dus zichtbaar in die mc. Of kun je bij een mc properties maken waar je waarden vanuit je stage kunt inplaatsen. ik wil namelijk de max waarde van dat balkje kunnen instellen, dus bijvoorbeeld 5, 10 of meer sec.
Mvg, Vic
deresen
%Europe/Berlin %538 %2006, 13:55
Nou kijk je hebt je balkje he, MC: balkje - InstanceName: balk
als je per foto 1 seconde doet en het balkje dus vol wil laten lopen in 1 seconde dan doe je dit:
var again = setInterval(start, 1);
var count:Number = 0;
function start(){
balk._width += 0.2;
count++;
if(count > 1000){
count = 0;
balk._width = 0;
clearInterval(again);
}
if(balk._width > 5){
balk._width = 5;
}
}
zo werkt dat dan. Probeer maar eens :) werkt lekker (nog niet getest maar wel eens zo gebruikt)
edit: je zet dit balkje gewoon neer op de stage met registration point van de MC links, zodat als je em groter maakt dat het balkje dan naar rechts groter wordt en niet naar links EN rechts.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.