Volledige versie bekijken : vraagje mbt loadvariabelen uit file
Jeff Obdeijn
%Europe/Berlin %436 %2005, 11:27
hee,
de situatie is als volgt: ik heb een pagina met daarin 2 swf bestanden. Echter roept maar eens swf bestand een php file op die data echoot naar de browser. Deze data moet ik hebben in beide swf bestanden. Het swf bestand dat de php file aanroept krijgt de data gewoon goed binnen, maar voor het andere swf bestand kan ik de data niet uit de string krijgen.
(ik heb ook getest of de php file de data goed echoot en dat doet het). Hier een stukje code van wat ik geprobeerd heb:
var lv = new LoadVars();
lv.onLoad = onLoadCallBack;
lv.LoadVars.load("online.php");
function onLoadCallBack(succes)
{
// data verwerken
}
de file heet online.php en wordt niet aangeroepen door dit swf bestand zelf, maar wordt weldegelijk naar de browser gestuurd. ik moet het alleen nog in flash zien te krijgen.
iemand die ziet wat ik fout doe? alvast bedankt
Dauntless
%Europe/Berlin %437 %2005, 11:29
lv.LoadVars.load("online.php");
Wordt:
lv.load("online.php");
Waarschijnlijk heb je in de helpfiles het gebruik "LoadVars.load(url:String);" gezien. Als je zo iets tegenkomt moet je telkens de classe naam vervangen door de instance naam van je instance. Hier wordt dat dus lv.load("online.php"); :)
Jeff Obdeijn
%Europe/Berlin %439 %2005, 11:32
ok zal het proberen alvast bedankt
Jeff Obdeijn
%Europe/Berlin %443 %2005, 11:37
mmm hij doet het nog niet helemaal heb er nu dit staan
var lv = new LoadVars();
lv.load("online.php");
lv.onLoad = onLoadCallBack;
function onLoadCallBack(succes)
{
verder
maar als ik hem in flash zelf uitprobeer krijg ik de foutmelding dat die online.php zoekt.... Betekent dat dat die, die file opvraagt? Het enige wat die hoeft te doen is zijn variabele pakken die worden al utigepoept door het andere swf bestand:
ge echoode string:
&online=Jeff;Bas;Peter;&
de andere string (voor de volledigheid) is als volgt:
&tijd=11:37&
maar die heb ik niet nodig
kortom hij doet het nog niet en ik heb liever niet dat die file nogmaals wordt aangeroepen want het is een groot php bestand.
heb je nog een mooie oplossing?
Dauntless
%Europe/Berlin %445 %2005, 11:42
Dat gaat idd niet lokaal werken.
Ik doe het altijd zo:
var urlPrefix:String = "http://www.dauntless.be/"
var myXML:XML = new XML();
myXML.onLoad = onLoadHandler;
myXML.load(urlPrefix + "eenFolder/eenphpBestand.php");
Als je hem dan online gaat zetten moet je gewoon urlPrefix gelijk stellen aan "". Zo kan je dus php files van op je server opvragen, lokaal. Nu gaat hij lokaal naar een online.php zoeken en waarschijnlijk heb je geen php geinstaleerd en zo, dus zal die file op je server staan en moet je het zo als hierboven doen :).
Jeff Obdeijn
%Europe/Berlin %448 %2005, 11:46
"Zo kan je dus php files van op je server opvragen, lokaal. Nu gaat hij lokaal naar een online.php zoeken en waarschijnlijk heb je geen php geinstaleerd en zo, dus zal die file op je server staan en moet je het zo als hierboven doen"
pff dit snap ik ff niet en die code ook niet helemaal kun je het iets nader uitleggen....
alvast hartstikke bedankt
edit:
dit alles test ik lokaal en heb php wel geinstalleerd anders had ik natuurlijk die andere string niet kunnen produceren ;)
Dauntless
%Europe/Berlin %455 %2005, 11:55
dit alles test ik lokaal en heb php wel geinstalleerd anders had ik natuurlijk die andere string niet kunnen produceren ;)
Het kan zijn dat een php scriptje op je server die string genereerde :).
Maar als je lokaal php hebt moet het normaal wel lukken. Zorg dan natuurlijk dat ze beide in je webserver map staan en zo, en natuurlijk in dezelfde map.
Ps: Je kan de data naar je andere swf doorsturen dmv localConnection.
Jeff Obdeijn
%Europe/Berlin %460 %2005, 12:03
ok ik zal hier eens naar kijken: localConnection
Jeff Obdeijn
%Europe/Berlin %462 %2005, 12:06
ja sorry ben ik weer mmm ik heb niet echt vat op die localconnection het enige wat ik begrijp uit de handleiding is een nieuw object aanmaken:
receiving_lc = new LocalConnection();
en ndan verder?
Dauntless
%Europe/Berlin %463 %2005, 12:07
Kijk hier (http://flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=256) eens :).
Jeff Obdeijn
%Europe/Berlin %465 %2005, 12:09
ok hee hartstikke bedankt voor je moiete ik denk dat ik daarmee wel verder kom
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.