PDA

Volledige versie bekijken : PHP Formulier

dinkstar
%Europe/Berlin %623 %2006, 14:58
hey hey,

Ik wil graag een groot formulier opstellen. Op dit formulier moeten vragen beantwoord worden met "altijd" "vaak" "soms" "nooit", "ja" en "nee". Nu is het opstellen van het formulier in HTML geen probleem, maar nu is het volgende de bedoeling.

het ingevulde formulier moet:
1 Resultaten per beantwoorde vragenlijst moeten naar mijn mail worden worden verzonden
2 Mogelijkheid om per vraag te zien hoe vaak een bepaald antwoord is gegeven, maar hierbij wel onderscheid tussen de verschillende bedrijven.
3 Als er aan het begin 2x dezelfde bedrijfsnaam wordt ingevuld, maar door verschillende werknemers wordt gemaakt. Dan moeten de resultaten opgeteld worden zie vb

bedrijf X
werknemer 1 antwoord vraag 1: ja 1x ja
antwoord vraag 2: soms 1x soms

werknemer 2 antwoord vraag 1: nee 1x ja 1x nee
antwoord vraag 2: vaak 1x soms 1x vaak

4 bedrijf Y heeft zijn eigen systeem dat alle antwoorden van de werknemers optelt.
5 het formulier moet de resultaten overzichtelijk naar mijn mail sturen
6 de resultaten moeten per bedrijf afgedrukt kunnen worden.

weet iemand of dit erg complex is om te maken, ik heb namelijk bijna geen ervaring met php, wel met AS en HTML. zou iemand mij een begin kunnen tonen of mij op weg willen helpen om dit uiteindelijk te kunnen realiseren?

* Ik wil dolgraag PHP leren, dus aan mijn instelling zal het niet liggen.

greets Dinkstar

Macs
%Europe/Berlin %639 %2006, 15:21
Wat ik zou doen denk ik is een koppeling met een MySQL database gebruiken.
Dan kun je alle gegevens per gebruiker invullen en later dmv queries de resultaten mooi weergeven.
Zoek dus even naar een tutorial over php+MySQL......

dinkstar
%Europe/Berlin %747 %2006, 17:56
ik ben al op weg, www.dinkstar.nl/carm/

let niet op de lettertypes en kleur etc. het is nu puur voor de functionaliteit, de css pas ik later aan.

dinkstar
%Europe/Berlin %670 %2006, 17:04
yuww.. ik ben er nog steeds mee bezig, en ik heb nu het probleem dat de tables in mijn IFRAME niet weggaan :( misschien iemand die me kan helpen?

dit is wat de tag voor mijn IFRAME.
<iframe src="questions.php" boarder ="0" id="Iframe1" width="574" height="487"></iframe>
en deze voor een ander frame
<iframe src="contact.php" boarder="0" id="Iframe2" width="150" height="239" scrolling="no"></iframe>

boarder staat op 0, ook heb ik frameboarder gedaan maar mocht ook niet baten, iemand een idee waarin dit kan liggen?

greets
---------------------------------------------------------------------------------
EDIT

het is gelukt :) cellpadding="0" cellspacing="0" tussen de tags van mijn iframe gezet en klaar :) waarom weet ik niet, want ik deed dit nooit toen ik nog veel met html werkte. Nu ben ik vooral bezig met flash en is mijn html kennis een beetje ten gronde gegaan.

wat vinden jullie er verder van? je moet het zien als een enquetteformulier die je kan invullen vanaf www.carm.nl.

greets

dinkstar
%Europe/Berlin %760 %2006, 19:15
heyhey, omdat ik nog met hetzelfde project bezig ben stel ik de vraag maar in dit toppic. Voorkomt wat spam :P

www.dinkstar.nl/carm om mijn vraag te beantwoorden kun je misschien het best eerst kijken naar de site.

ik het 2 vragen:
1 De sluitbutton aan de linkerkant werkt in IE, maar niet in firefox. Hoe kan ik dit ook regelen zodat Firefox sluit?
2 Het formulier kan worden verstuurd doormiddel van de button die je onderaan het form zet, wat nou als ik mijn formulier wil versturen vanaf de het menu? is dit mogenlijk? zoja kan iemand mij dan in de goede richting sturen.

hoop dat jullie me kunnen helpen
greets Dink

GoodDogBones
%Europe/Berlin %915 %2006, 22:58
Yooo Dink

Ik kan niet op je site komen,

xxx

Bones

dinkstar
%Europe/Berlin %988 %2006, 00:43
Yooo Dink

Ik kan niet op je site komen,

xxx

Bones

Bones jij ook hier :D hmm vaag dat je er niet kan komen :O bij mij doet die het gewoon, en dat die een fout geeft bij de database klopt, want die is uitgeschakeld op een 1 of andere manier :S Ben ermee bezig opm weer werkend te krijgen..

xxx Dink

Nilo
%Europe/Berlin %404 %2006, 10:42
heyhey, omdat ik nog met hetzelfde project bezig ben stel ik de vraag maar in dit toppic. Voorkomt wat spam :P

www.dinkstar.nl/carm om mijn vraag te beantwoorden kun je misschien het best eerst kijken naar de site.

ik het 2 vragen:
1 De sluitbutton aan de linkerkant werkt in IE, maar niet in firefox. Hoe kan ik dit ook regelen zodat Firefox sluit?
2 Het formulier kan worden verstuurd doormiddel van de button die je onderaan het form zet, wat nou als ik mijn formulier wil versturen vanaf de het menu? is dit mogenlijk? zoja kan iemand mij dan in de goede richting sturen.

greets Dink

Vraag 3:
Dit is meestal het probleem dat je of niet de goede syntax hebt gebruikt voor de javascript. of dat fire fox het niet ondersteunt.

Vraag 2:
Probeer het eens met javascript. iets van onclick en dan een functie die het formulier verstuurt of de waarde van submit naar true zet zodat het gesubmit wordt.
( het is trouwens uit onderzoeken gebleken dat mensen altijd onderaan een formulier een knop verwachten en niet er naast).

suc6 er mee ben benieuwd.

dinkstar
%Europe/Berlin %536 %2006, 13:52
@ Nilo, ik heb gewoon puur javascript toegepast, volgens mij word de code ook ondersteund door FireFox maar blijkbaar niet:
javascript:window.close();

voor vraag 2, ik kan geen javascript dus heb geen idee hoe ik dat zou moeten maken, die code hierboven heb ik gevonden op het forum, maar over send button doormiddel van java heb ik nog niets kunnen vinden.
greets

dinkstar
%Europe/Berlin %999 %2006, 00:59
kan iemand mij helpen :( kom er nog steeds niet uit..

moonwalker
%Europe/Berlin %376 %2006, 10:01
yuww.. ik ben er nog steeds mee bezig, en ik heb nu het probleem dat de tables in mijn IFRAME niet weggaan :( misschien iemand die me kan helpen?

dit is wat de tag voor mijn IFRAME.
<iframe src="questions.php" boarder ="0" id="Iframe1" width="574" height="487"></iframe>
en deze voor een ander frame
<iframe src="contact.php" boarder="0" id="Iframe2" width="150" height="239" scrolling="no"></iframe>

boarder staat op 0, ook heb ik frameboarder gedaan maar mocht ook niet baten, iemand een idee waarin dit kan liggen?

greets
---------------------------------------------------------------------------------

frameboArder? ;)

mw

moonwalker
%Europe/Berlin %390 %2006, 10:22

ik het 2 vragen:

greets Dink

1. http://www.interwebby.com/blog/2006/02/04/3/

2. http://www.javascript-coder.com/javascript-form/javascript-form-submit.phtml

Ik wilde je de moeite besparen en een werkend script posten, maar door de beveiliging van de forum mag er geen javascript gepost worden die de venster sluit of andere geinige dingen doet. ;)

Succes verder.

mw

dinkstar
%Europe/Berlin %398 %2006, 10:34
je bent geweldig!! ik ga er vanmiddag meteen mee aan de slag!! :D

moonwalker
%Europe/Berlin %403 %2006, 10:41
Ok dan...succes ermee! ;)

mw