PDA

Volledige versie bekijken : Datagrid in AS

Vrookie
%Europe/Berlin %483 %2006, 11:36
Hey allemaal,

Heeft iemand misschien enig idee hoe je zelf een datagrid kunt scripten in AS? Je kan hiervoor het component gebruiken, maar ik wil het liever zelf maken. Alleen heb ik geen flauw idee hoe. :S

Ik heb verder alleen tutorials gevonden over de components, maar die wil ik dus niet gebruiken.

Kan iemand mij verder helpen?

Dauntless
%Europe/Berlin %694 %2006, 16:40
Dat is best veel werk... Je kan ook de component skinnen (zie helpfiles), misschien is dat een optie.

Ik zou het doen dmv textfields (in een mc) te attachen via AS, in een grid. Dan telkens de tekst er in laden en adhv de hoogte van de MC het volgende vak uitlijnen.

Vrookie
%Europe/Berlin %455 %2006, 11:56
ja ik heb geprobeerd hem te skinnen. Dat lukt to op zekere hoogte. Je kunt bijvoorbeeld de gradient in de header van een datagrid niet verwijderen. :S

En ik wil ook graag een plaatje in de header kunnen inladen: hoe ik dat? Of kan dat helemaal niet? Anders moet ik dus toch zelf iets gaan bouwen en dat lijtk me idd knap lastig :(

Vrookie
%Europe/Berlin %458 %2006, 11:59
oh en nog een andere vraag: is het mogelijk om in een datagrid .swf files in te laden? Ik wil bijvoorbeeld per rij een soort van videopreview laten zien: is dat wel mogelijk in een datagrid?

Ik heb het hele internet afgezocht, maar ik kon nergens iets vinden

Flasher
%Europe/Berlin %594 %2006, 15:16
je kan - o.a. - swf-files in een datagrid stoppen door de CellRenderer API te gebruiken. Dan schrijf je een class gekoppeld aan een MC die wordt gebruikt door het datagrid om de inhoud van de cel weer te geven. Een tutorial daarover kan je hier (http://www.flash-db.com/Tutorials/cellrenderer/CellRenderer.php) vinden.