PDA

Volledige versie bekijken : Intro

Steve
%Europe/Berlin %666 %2006, 15:59
hey allemaal,

ik wil graag een intro voor mijn site, maar hoe maak ik dat? klik hier (http://www.deresen.nl/deresen.nl.swf) zo iets wil ik hebben. Het liefst dat mijn layout in flash getekent word.

JagerMaster
%Europe/Berlin %669 %2006, 16:03
zou zeggen maak 1 plaatje.. verwijder voor iedere vorige frame een stukje.
Een andere mogelijkheid is om er een mask overheen te laten lopen waardoor er steeds meer zichtbaar wordt..

Steve
%Europe/Berlin %670 %2006, 16:04
hoe maak je een mask?

JagerMaster
%Europe/Berlin %675 %2006, 16:12
open nieuwe lege movie
voeg een nieuwe layer toe (zodat je 2 layers hebt)
voeg in beide lagen een voorwerp toe die half overelkaar heen vallen welke verschillend zijn van kleur.
klik op de bovenste van de 2 met de rechtermuisknop en slecteer mask.
Als het goed is springt de onderste van de 2 iets in en veranderd het icoontje wat voor de layernaam staat..

Steve
%Europe/Berlin %679 %2006, 16:18
en wat kun je met een mask?

Helix
%Europe/Berlin %683 %2006, 16:23
Een mask daar kun je dus dingen mee verbergen. Het woord zegt het zelf "Mask" --> masker.. als je een mask maakt in flash, moet je er voor zorgen dat het geen wat je zichtbaar wilt verkrijgen op de onderste layer staat. Als ik jou was zou ik toch eens een goeie tutorial zoeken over hoe je een een mask maakt. Want het geen wat jij wilt verkrijgen is toch al iets wat geavanceerder hoor :).

Mask tutorials vind je zeker wel op het forum of op flashfocus zelf. En anders zoek je maar eens op google ;).

Als je verder nog vragen hebt stel je ze maar :-)

JagerMaster
%Europe/Berlin %684 %2006, 16:25
met een mask beinvloed je de zichtbaarheid van een voorwerp. De maskerlaag die in layer wordt gecreerd beinvloed de zichtbaarheid van de masked-layers direct daaronder. Als je in de mask layer een vierkantje tekend (bovenste laag) en in de masked layer(onderste laag) een rondje. Dan is dit rondje alleen zichtbaar in het deel waar het vierkantje over het rondje heen ligt.

Steve
%Europe/Berlin %395 %2006, 09:30
bedankt voor alle uitleg:D