Volledige versie bekijken : probleem met flash
alfamario
%Europe/Berlin %830 %2005, 20:56
Ik heb een probleem binnen flash, Ik heb een foto in flash voorzien van allerlei buttons, gemaakt van foto's van de kinderen van mijn klas. Nu heb ik deze buttons in flash als volg proberen te linken aan de pagina die op Internet staat/verschijnt.
In de map actions heb ik het volgende getypt:
on(release){getURL ("http://www.naamsite/html20052006/leerlingtuba.htm","_self");}
Alles werkt na het exporteren goed, alleen de link werkt niet. Na het exporteren krijg ik direct al foutmeldingen. Ik ben een pure hobbyïst op dit gebied, dus ik hoop dat iemand mij kan helpen. Zal vast heel eenvoudig zijn.
Dauntless
%Europe/Berlin %832 %2005, 20:58
Na het exporteren krijg ik direct al foutmeldingen. Ik ben een pure hobbyïst op dit gebied, dus ik hoop dat iemand mij kan helpen. Zal vast heel eenvoudig zijn.
Waarom komt er nu nooit iemand op het id om die foutmeldingen dan ook te posten ? ;)
Waarschijnlijk heb je die code op een frame gezet ipv op een button. Maar laat de foutmelding eens zien! :)
WernerL
%Europe/Berlin %841 %2005, 21:11
Als op het frame waar de button opstaat een a bovenstaat dan heb je het fout gedaan.
Je moet eeerst 1 keer klikken op de button en dan dat in je actionscript panel typen. ;)
flashfreak
%Europe/Berlin %367 %2005, 09:48
of je geeft de button een instancenaam en dan kan je het doen in je actionslayer
Dauntless
%Europe/Berlin %416 %2005, 10:59
of je geeft de button een instancenaam en dan kan je het doen in je actionslayer
Het script van z'n getURL staat op een knop ;) of zou toch op een knop moeten staan...
Maar als hij gewoon z'n foutmelding geeft kunnen we stoppen met gokken :).
josko
%Europe/Berlin %427 %2005, 11:15
nog simpeler, gebruik een behavior ipv moeilijk te doen met action scripts...
Dauntless
%Europe/Berlin %441 %2005, 11:35
nog simpeler, gebruik een behavior ipv moeilijk te doen met action scripts...
Leg dan gelijk even uit hoe die werken ;). Ikzelf heb nog nóóit het behaviors panel gebruikt. Ik heb er nu even naar gekeken maar het lijkt me toch onhandig aangezien ik bijna nooit een button ga hebben die bv alleen een getURL() trigerd (buttons worden namelijk meestal dynamisch op m'n stage gezet dmv attachMovie() en dan kan ik denk ik toch geen behavior gebruiken?)
alfamario
%Europe/Berlin %449 %2005, 11:47
Waarom komt er nu nooit iemand op het id om die foutmeldingen dan ook te posten ? ;)
Waarschijnlijk heb je die code op een frame gezet ipv op een button. Maar laat de foutmelding eens zien! :)
Volgens mij heb je gelijk, hier lees de foutcode maar:
**Error** Scene=Scene 1, layer=tuba, frame=1:Line 1: Mouse events are permitted only for button instances
on(release){getURL("http://www.naamsite/html20052006/leerlingtuba.htm","_self");}
Hoe en wat moet ik doen om dat te veranderen? In elk geval al bedankt voor het meedenken!
alfamario
%Europe/Berlin %449 %2005, 11:47
Volgens mij heb je gelijk, hier lees de foutcode maar:
**Error** Scene=Scene 1, layer=tuba, frame=1:Line 1: Mouse events are permitted only for button instances
on(release){getURL("http://www.naamsite/html20052006/leerlingtuba.htm","_self");}
Hoe en wat moet ik doen om dat te veranderen? In elk geval al bedankt voor het meedenken!
alfamario
%Europe/Berlin %451 %2005, 11:50
Als op het frame waar de button opstaat een a bovenstaat dan heb je het fout gedaan.
Je moet eeerst 1 keer klikken op de button en dan dat in je actionscript panel typen. ;)
Er staat inderdaad een a boven, hahaha, weet ik dat ook weer. Ga het direct proberen! Bedankt.
alfamario
%Europe/Berlin %457 %2005, 11:58
waarschijnlijk omdat je kenners hebt en hobbyïsten die tot op heden alles zelf uitgevogeld hebben. Ik zou ook liever een kenner zijn hoor, hahaha. Maar deze tip zal ik niet meer vergeten!
alfamario
%Europe/Berlin %458 %2005, 11:59
Er staat inderdaad een a boven, hahaha, weet ik dat ook weer. Ga het direct proberen! Bedankt.
Als ik zou weten wat ik moest doen......maar dat weet ik dus niet..........
Dauntless
%Europe/Berlin %458 %2005, 12:00
waarschijnlijk omdat je kenners hebt en hobbyïsten die tot op heden alles zelf uitgevogeld hebben. Ik zou ook liever een kenner zijn hoor, hahaha. Maar deze tip zal ik niet meer vergeten!
Hehe, het is gewoon altijd van: "ja, ik krijg een fout melding... wat doe ik verkeerd?" maar echt , er komt zelden iemand op het id om z'n foutmelding te posten :p. Maar ik ben zeker dat je dat vanaf nu wel altijd zal doen :p.
-
Selecteer je button en druk op F9 de tittel van je ActionScript panel moet dan zijn: Actions - button . Dan kan je dáár je AS invullen dat je nu op een frame had staan. Ps: vergeet dan niet om het as op de frame te verwijderen of je gaat je error blijven krijgen.
alfamario
%Europe/Berlin %469 %2005, 12:15
Hehe, het is gewoon altijd van: "ja, ik krijg een fout melding... wat doe ik verkeerd?" maar echt , er komt zelden iemand op het id om z'n foutmelding te posten :p. Maar ik ben zeker dat je dat vanaf nu wel altijd zal doen :p.
-
Selecteer je button en druk op F9 de tittel van je ActionScript panel moet dan zijn: Actions - button . Dan kan je dáár je AS invullen dat je nu op een frame had staan. Ps: vergeet dan niet om het as op de frame te verwijderen of je gaat je error blijven krijgen.
Wat haat ik me zelf als ik over kom als een leek. Weet niet eens hoe ik in het fla.bestand mijn button zou moeten selecteren. Heb 18 buttons gemaakt over een foto heen, zijn de leerlingen van mijn klas die op die manier doorgelinkt worden naar hun eigen pagina. Als ik een layer selecteer, de foute tekst binnen action weghaal, dan bij "edit symbols" de betreffende button oproep, op down klik en dat vlakje zwart wordt en dan op F9 druk, komt dat action scherm tevoorschijn en staat er dat ik er niks in kan zetten.
flashfreak
%Europe/Berlin %557 %2005, 14:22
neen, je moet het op de stage zelf doen, wanneer de buttons reeds op je veld staan, dan button selecteren en F9 druukken en dan je getURL code ingeven
alfamario
%Europe/Berlin %572 %2005, 14:43
neen, je moet het op de stage zelf doen, wanneer de buttons reeds op je veld staan, dan button selecteren en F9 druukken en dan je getURL code ingeven
Inderdaad gezien ja, weer een stapje dichter bij de oplossing. Dan moet ik: ("http://www.naamsite/html20052006/leerlingselance.htm","_self") intypen of hoort daar nog iets bij? Alvast bedankt!
flashfreak
%Europe/Berlin %582 %2005, 14:58
hoort nog iets bij nl:
on (release) {
getURL("http://www.naamsite/html20052006/leerlingselance.htm","_self");
}
alfamario
%Europe/Berlin %586 %2005, 15:03
hoort nog iets bij nl:
on (release) {
getURL("http://www.naamsite/html20052006/leerlingselance.htm","_self");
}
bedankt voor je hulp. Die spaties moeten er ook allemaal bij? Als je exporteert naar een swf moviebestand moeten de buttons direct werken als je ze linkt of is dat pas als alles op Internet staat?
flashfreak
%Europe/Berlin %588 %2005, 15:07
normaal moet alles werken, enkel moet je je domein nog aanpassen
alfamario
%Europe/Berlin %591 %2005, 15:11
en ik merk dan dat de a-tjes verdwijnen uit de frames en zo ben ik terug bij de allereerste opmerking nav mijn probleem, want die meldde al direct dat dat het probleem zou zijn.
Ik heb het bij 1 gedaan, geexporteerd, foutmelding verdwijnt, maar bij afspelen gebeurt er bij klikken niets. Zal eens verder proberen. Nogmaals dank
alfamario
%Europe/Berlin %617 %2005, 15:49
en ik merk dan dat de a-tjes verdwijnen uit de frames en zo ben ik terug bij de allereerste opmerking nav mijn probleem, want die meldde al direct dat dat het probleem zou zijn.
Ik heb het bij 1 gedaan, geexporteerd, foutmelding verdwijnt, maar bij afspelen gebeurt er bij klikken niets. Zal eens verder proberen. Nogmaals dank
Oh YES!! Hulde, het is gelukt!! Eenieder die met me mee gedacht heeft hartelijk bedankt. Ik heb weer wat geleerd en mijn leerlingen, voor wie mijn site is, zullen het cool vinden!
alfamario
%Europe/Berlin %762 %2005, 19:17
Oh YES!! Hulde, het is gelukt!! Eenieder die met me mee gedacht heeft hartelijk bedankt. Ik heb weer wat geleerd en mijn leerlingen, voor wie mijn site is, zullen het cool vinden!
Iets te vroeg gejuichd
Het werkt inderdaad allemaal perfect, alleen komt na klikken op button de pagina niet te voorschijn, maar het welbekende witte scherm. Kortom: ik weet de juiste Url niet. Hoe kom je daar achter?
IK heb nu bijv. ingevoerd:
on(release){getURL("http://www.deklasvanmeneermario.nl/leerlingen20052006/leerlinghalime.htm","_self");}
Hoe los ik dit op?
Dauntless
%Europe/Berlin %777 %2005, 19:39
Ik heb even op je site zitten surfen maar vond geen leerlingen pagina's (van elke leerling appart). Jij bent webmaster, dus jij zou toch je eigen links moeten weten? :confused:
alfamario
%Europe/Berlin %793 %2005, 20:02
Ik heb even op je site zitten surfen maar vond geen leerlingen pagina's (van elke leerling appart). Jij bent webmaster, dus jij zou toch je eigen links moeten weten? :confused:
Hahahaha, je hebt helemaal gelijk....zou zo moeten zijn.
Moet ik die plaats nu bepalen aan de hand van de leerlingen pagina's die ze doorlopen om daar te komen on(release){getURL("http://www.deklasvanmeneermario.nl/leerlingen/leerlinghalime.htm","_self");}
of juist vanuit de mappen zoals ze opgeslagen liggen bij de hostingprovider? on(release){getURL("http://www.deklasvanmeneermario.nl/leerlingen20052006/leerlinghalime.htm","_self");}
Vorig jaar heb ik het ook gedaan, maar door crashen pc en aanschaf nieuwe is die verloren gegaan. Ik heb al heel veel geprobeerd, maar het wil niet lukken. En anders moet ik geduld hebben tot een vriend van mij terug is van vakantie, hahahaha.
Nu je het toch hebt gezien, heb je ook dat draakje zien vliegen. Ik kan binnen fireworks die vleugels ook laten klapperen, of niet? Heeft iets met vectorpunten te maken of zoiets?
Ik blijf lastig hoor.
Groeten
Dauntless
%Europe/Berlin %800 %2005, 20:12
Gebruik de url hoe je er via firefox (of IE) naartoe zou gaan... Hoe zit het bij de andere bestanden?
En van die draak: daar weet ik echt NIETS van :p. Ik kan echt niet designen :s . AS lukt wel, designen daarentegen :eek:
alfamario
%Europe/Berlin %816 %2005, 20:35
Gebruik de url hoe je er via firefox (of IE) naartoe zou gaan... Hoe zit het bij de andere bestanden?
En van die draak: daar weet ik echt NIETS van :p. Ik kan echt niet designen :s . AS lukt wel, designen daarentegen :eek:
Dit is de laatste keer en dan laat ik het ff rusten, hahaha.
Er is in deze vorm maar 1 flashbestand gecombineerd met buttons, deze dus en ik heb ook het idee dat het hierbij blijft. Hahahaha.
Ik zal het nog een keer proberen en dan geloof ik het wel voor sit weekend, ga ik weer op zoek naar nieuwe problemen, hahaha. Ik heb altijd de wens gehad langzaam toe te groeien naar een gehele site in flash, maar ik geloof dat ik daar nog ff mee wacht
Bedankt voor je moeite in elk geval.
groeten Mario
Dauntless
%Europe/Berlin %823 %2005, 20:46
Dit is de laatste keer en dan laat ik het ff rusten, hahaha.
Er is in deze vorm maar 1 flashbestand gecombineerd met buttons, deze dus en ik heb ook het idee dat het hierbij blijft. Hahahaha.
Ik zal het nog een keer proberen en dan geloof ik het wel voor sit weekend, ga ik weer op zoek naar nieuwe problemen, hahaha. Ik heb altijd de wens gehad langzaam toe te groeien naar een gehele site in flash, maar ik geloof dat ik daar nog ff mee wacht
Bedankt voor je moeite in elk geval.
groeten Mario
Je moet je niet laten ontmoedigen hé, alle begin is moeilijk :). Gewoon doorbijten en dan zal je wel volledige flash sites kunnen maken...
Ik kan alleen geen goede uitleg geven voor de link van je geturl omdat ik nu eenmaal je server niet ken :). En ik heb wat verschillende url combinaties geprobeerd maar 'k vond geen pagina genaamd leerlinghalime.htm . Sorry ;).
Nuja, veel success nog! :)
alfamario
%Europe/Berlin %827 %2005, 20:50
Je moet je niet laten ontmoedigen hé, alle begin is moeilijk :). Gewoon doorbijten en dan zal je wel volledige flash sites kunnen maken...
Ik kan alleen geen goede uitleg geven voor de link van je geturl omdat ik nu eenmaal je server niet ken :). En ik heb wat verschillende url combinaties geprobeerd maar 'k vond geen pagina genaamd leerlinghalime.htm . Sorry ;).
Nuja, veel success nog! :)
Dank je!
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.