PDA

Volledige versie bekijken : Dynamische tekst in knoppen + andere vraag

Kris007
%Europe/Berlin %801 %2005, 20:14
VRAAG 1:
Ik zit met het volgende probleem. Ik ben een website aan het maken volledig in flash. Wat me eerst al opviel was wanneer ik tekst typte bv tahoma 8pt dat deze tekst redelijk onzuiver was. Wanneer ik bv een knop aanmaakte en tekst op deze knop typte dan bleek deze niet goed leesbaar te zien, de andere functies van de knop werkten goed.

Wat me nadien opviel was wanneer ik tekst typte in Tahoma 8pt als dynamische tekst dat deze wel goed leesbaar was. Maar nu zit ik met het volgende probleem:

Ik doe het volgende:
1)knop tekenen
2)dynamische tekst hierop typen
3)knop en tekst converteren naar een button
4)Bij de "OVER" status moet de knop van kleur veranderen, ik voeg dus een keyframe in bij de OVER status, en trek een rechthoek over mijn knop in dezelfde kleur.
5)Op deze manier moet je dus niet specifiek op de tekst van de knop gaan staan om op de knop te kunnen klikken maar kan je ook naast de tekst klikken.

Deze methode werkt perfect met een knop met daarop gewone tekst, maar met dynamische tekst werkt het niet. Ik kan dan niet overal op de knop drukken om de link in werking te zetten.

VRAAG2:
Zie mijn website http://users.skynet.be/E-volution
Hij wordt goed weergegeven in Internet Explorer 6 maar een vriend van me zei dat hij links uitgelijnd wordt getoond in FireFox. Hoe komt dit ? Ik heb de volledige flash content in een table gestoken die ik valign=middle zet en align=center. Op deze manier wordt hij goed getoond in IE maar blijkbaar niet in FireFox. Hoe komt dit ???

Dank bij voorbaat.

Gbosch
%Europe/Berlin %811 %2005, 20:27
(vraag 1)

Ik werk zelf altijd met zogenaamde (secret buttons) werkt als volgt. Je maakt een graphic aan, en daar leg je een (secret) button over heen. zie fla.

Download Button.fla (http://members.home.nl/gj-bosch/button.fla)

Helaas heb ik geen antwoord op je tweede vraag. :)

Succes verder met je website!

GB

Dauntless
%Europe/Berlin %820 %2005, 20:41
Vraag 2:

Tables zijn nu eenmaal gemaakt om data te structureren; niet je site... Gebruik CSS :)

billow99
%Europe/Berlin %309 %2005, 08:26
Hi

Op je eerste vraag heb ik geen antwoord op je tweede wel. Kijk even in de broncode van je html pagina. Daar staat bovenin (boven de html tag):

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

Haal dit weg en je site zal ook in andere browsers (FireFox en Safari) goed lopen. Geen idee wat die code doet, maar hij zit wel in de weg.

Verder zag ik dat je table geen tr en td tag bevat, wellicht zit dat ook nog in de weg.

Succes
billow99

Kris007
%Europe/Berlin %315 %2005, 08:34
Hi

Op je eerste vraag heb ik geen antwoord op je tweede wel. Kijk even in de broncode van je html pagina. Daar staat bovenin (boven de html tag):

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

Haal dit weg en je site zal ook in andere browsers (FireFox en Safari) goed lopen. Geen idee wat die code doet, maar hij zit wel in de weg.

Verder zag ik dat je table geen tr en td tag bevat, wellicht zit dat ook nog in de weg.

Succes
billow99

Hartelijk bedankt,

mijn eerste vraag is ondertussen al opgelost, ik zal vanavond je raad eens opvolgen en eens bekijken wat het geeft. In ieder geval bedankt voor je reply! ;)

billow99
%Europe/Berlin %317 %2005, 08:37
Graag gedaan. Let even goed op de tr en td tags (zie als voorbeeld de broncode van de flashfocus-site) die normaal altijd tussen de table tags staan.

En Dauntless, volgens mij worden tables juist erg vaak gebruikt om sites te structureren. Ben het met je eens dat je met css en div's heel veel kunt, maar uiteindelijk is het de cominatie van alles (html, flash, div's, tables, css, etc etc) dat dit medium steeds beter maakt.

billow99

flashfreak
%Europe/Berlin %508 %2005, 13:12
beste billow, die eerste tag zorgt NIET voor problemen!
Dit is de declaratie van het type HTML dat je gebruikt en volgens welke standaard, dit weghalen heeft geen erge gevolgen, maar met kan de browser je HTML code beter toepassen.

billow99
%Europe/Berlin %557 %2005, 14:22
beste billow, die eerste tag zorgt NIET voor problemen!
Dit is de declaratie van het type HTML dat je gebruikt en volgens welke standaard, dit weghalen heeft geen erge gevolgen, maar met kan de browser je HTML code beter toepassen.

Beste Flashfreak

Toch heeft die code wel invloed op vooral de 'valign' en 'height' bepaling van je tables. Zoals ik al schreef, ik weet ook niet waarom (zo'n html kenner ben ik niet), maar wel dat het zonder die html declaratie beter werkt in verschillende browsers. Zo is Kris0007 zijn probleem ook weer opgelost zonder dat hij weer iets nieuws hoeft te bouwen. En inderdaad, zoals Dauntless al aangaf, je kunt de code ook laten staan en dan met div's en css werken.

Meerdere wegen naar Rome dus. Ciao!
Billow99