PDA

Volledige versie bekijken : flash video

renerene
%Europe/Berlin %583 %2006, 14:00
Hoi,

Ik ben nog niet zolang bezig met flash maar heb inmiddels een template gemaakt. De template laadt een aantal txt files in een dynamic tekstvenster in en tweened ze dan. Nu wil ik flash video in de template zetten, ik bedoel: je klikt op een button, een flashplayer wordt geinstalleerd (liefst in een swf file) en vervolgens wordt de video geladen. Iemand een goede tip voor mij of een site waar e.e.a goed wordt uitgelegd? Ik gebruik flash mx.

Alvast bedankt,

Renerene

Heedless
%Europe/Berlin %703 %2006, 16:53
flashplayer wordt geinstalleerd (liefst in een swf file)Hoe bedoel je dat? De flashplayer is de plugin die je nodig hebt om flash te kunnen bekijken. Die moet je al hebben om uberhaupt je pagina te kunnen zien waar dan die knop zou staan. Ik neem aan dat je iets anders bedoelt?

Op www.gotoAndLearn.com staan goede videotutorials over video inladen.

Ik zou je trouwens aanraden om Flash 8 te gebruiken voor video. Die ondersteund namelijk nieuwe functies die veel makkelijker te gebruiken zijn en ook kleiner (en dus fijner voor op internet)
succes

renerene
%Europe/Berlin %873 %2006, 20:57
Ik heb inmiddels een aantal oplossingen gevonden, ze werken lokaal maar niet op de server.
Bijvoorbeeld:

Ik heb met de mediacomponent een video venster gemaakt, ik link hierin naar de file video.flv. Ik sla deze op als video.swf. Vervolgens plaats ik de video.swf en video.flv in een map op mijn pc en dat werkt prima, de video speelt. Vervolgens kopier ik de beide files naar een server in een map, en je raadt het al.... de video speelt niet af. Andere swf files spelen wel af als ik ze in een frontpage pagina(frontpage 2003) zet. Wie weet raad?

Groet,

Renerene

Heedless
%Europe/Berlin %954 %2006, 22:53
Klopt de link naar je flv? Link je niet naar een lokaal bestand? (dus c//: enzo)

renerene
%Europe/Berlin %260 %2006, 06:15
Ja, de link klopt. De url in de mediacomponent is gewoon "video.flv"