Volledige versie bekijken : afbeeldingen extern inladen
WernerL
%Europe/Berlin %737 %2005, 18:41
Jowz,
Ik ben bezig met mijn portfolio. :) Deze word in flash (zie testcase) en nu heb ik een hoop 3drenders en deze zijn opgeslagen als .jpg. Nu wil ik deze in mijn flashmovie hebben zonder elke keer de .fla aan te passen.
Weet iemand hoe ik dit het beste kan doen? Want als ik weer wat gemaakt heb in 3dsmax dan ga ik niet elke keer de .fla aanpassen want ben er bijna zeker van dat dit makkelijker kan. :)
Ik heb de beschikking over php/mysql en ook moeten mijn programma's die ik geschreven heb in mijn flashsite komen zonder dat ik elke keer de .fla aan hoef te passen.
Hoop dat iemand mij verder kan helpen. ;)
theFlashWizard
%Europe/Berlin %746 %2005, 18:55
kijk heel ff rond aub.. dit wordt zat gemaakt en er wordt zat naar gevraagt..
WernerL
%Europe/Berlin %793 %2005, 20:02
Ik heb eens even rondgekeken.. maar ik heb besloten om gewoon de afbeeldingen handmatig elke keer te wijzigen in de .fla.
Ik heb nu dus een aparte .fla aangemaakt waar alle afbeeldingen instaan.
In mijn hoofdswf heb ik nu een movieclip aangemaakt die net zo groot is als de 3dwork.swf file. En die heet 3dMC en ik gebruik de volgende actionscript:
loadMovie("3dwork.swf","3dMC");
stop();
3dwork.swf staat in dezelfde map als de hoofdwsf maar toch krijg ik niks te zien..
Het lijkt wel alsof hij 3dwork.swf niet in wil laden.
//edit
Als ik ctrl - enter doe doet hij het wel. In de flashplayer doet hij het niet en ook niet als ik de swf bekijk die op een html pagina staat..
theFlashWizard
%Europe/Berlin %806 %2005, 20:20
"3dMC" moet vlgens mij niet tussen haakjes.. das namelijk een instancename..
van de mc waarin je het laad..
WernerL
%Europe/Berlin %808 %2005, 20:24
Hoe bedoel je niet tussen haakjes?
loadMovie("3dwork.swf"),"3dMC";
Dit ziet er 1. onlogisch uit en 2. dat werkt niet. :D
theFlashWizard
%Europe/Berlin %809 %2005, 20:26
loadMovie("3dwork.swf",3dMC);
anders kijk je ook ff naar flash help he ;)
WernerL
%Europe/Berlin %812 %2005, 20:30
Zonder quotes had ik al geprobeerd. :)
Wist wel dat je dat bedoelde. :P en in de helpfile kan ik niks vinden...
De code:
loadMovie("3dwork.swf","3dMC");
had ik hier op flashfocus zelf gevonden, enkel heb ik de waarde gewijzigd.
flashfreak
%Europe/Berlin %815 %2005, 20:33
moet je je mc ook niet de opdracht
play() meegeven?
WernerL
%Europe/Berlin %816 %2005, 20:36
hmmz, mijn fout. :D Ik zat de verkeerde swf file te testen. Maar nu doet hij het in de flashplayer ook. Als ik de swf test die op een htmlpagina staat dan krijg ik heel snel de preloader te zien en dan niks meer. De afbeeldingen heb ik in de swf zelf gezet.
De rest van de movie stopt wel dus het kan niet zo zijn dat hij naar de volgende frame gaat waar de movieclip niet opstaat.
Pimm
%Europe/Berlin %817 %2005, 20:37
moet je je mc ook niet de opdracht
play() meegeven?Nee dat hoeft niet, tenzij er in die in te laden MC een stop staat op't eerste frame.
Het punt is hier volgens mij de MC waarin je 'm laad. Je moet 'm inladen met3dMC.loadMovie("3dwork.swf");Als dat niet werkt ligt dat misschien aan het feit dat die MC's instance name met een getal begin, dat kan problemen opleveren.
WernerL
%Europe/Berlin %820 %2005, 20:41
Nee dat werkt ook niet pimm. IK heb nu de naam naar driedMC hernoemt maar dat verhelpt het probleem niet.
Met ctrl - enter en in de flashplayer werkt het, maar op een htmlpagina krijg ik heel snel de preloader van 3dwork.swf te zien en meer niet. dan istie weg.
Pimm
%Europe/Berlin %822 %2005, 20:43
Oh, dan heb je in die ingeladen MC een _root gebruikt... Als je in de ingeladen MC een _root gebruikt gaat hij natuurlijk naar de root van de "host" MC. Dat kan je fixen door of de _roots te vervangen door paden met _parent, of je kunt _lockroot gebruiken. Zoiest:driedMC.loadMovie("3dwork.swf");
driedMC._lockroot = true;
WernerL
%Europe/Berlin %823 %2005, 20:45
Aaaaaaaaaah je bent een schat. :D Het werkt nu dus. ;)
Pimm
%Europe/Berlin %827 %2005, 20:51
Graag gedaan. Maar als ik je even mag preken: _lockroot is niet de ideale manier. Hoe vaag het ook klinkt, het is toch beter om paden vanaf this te gaan gebruiken. Dus i.p.v. _root. bijvoorbeeld this._parent._parent. Zoals je waarschijnlijk weet ga je met _parent één niveau omhoog. Ja, Jeroen heeft me overgehaald. Ik gebruikte vroeger ook altijd _root, maar ik ben er nu achter dat dat niet altijd de beste manier is...
Dauntless
%Europe/Berlin %836 %2005, 21:04
Graag gedaan. Maar als ik je even mag preken: _lockroot is niet de ideale manier. Hoe vaag het ook klinkt, het is toch beter om paden vanaf this te gaan gebruiken. Dus i.p.v. _root. bijvoorbeeld this._parent._parent. Zoals je waarschijnlijk weet ga je met _parent één niveau omhoog. Ja, Jeroen heeft me overgehaald. Ik gebruikte vroeger ook altijd _root, maar ik ben er nu achter dat dat niet altijd de beste manier is...
Ik dacht al... Vroeger gebruikte jij dat idd toch altijd ?! :D
Ik zet meestal op regel 1 iets van:
var root:MovieClip = this;
Zo kan je met root werken ipv this :). Als je hem global maakt is hij nog overal beschikbaar ook :).
Laiverd
%Europe/Berlin %877 %2005, 22:03
.. _lockroot is niet de ideale manier...Waarom niet??
John
Pimm
%Europe/Berlin %883 %2005, 22:11
Waarom niet??
JohnDat zou jij moeten weten...
Het is handig om van je movie één geheel te maken, en van de ene MC naar de andere te verwijzen. Dat code makkelijk. Ook als je MC's inlaadt moet je dat effect hebben, zodat je makkelijk de dingen in de host SWF kunt manipuleren vanuit de ingeladen SWF. Als je lockroot gebruikt maak je het jezelf dus alleen maar moeilijker.
Laiverd
%Europe/Berlin %906 %2005, 22:45
Hmm, ik volg het niet helemaal, en zie niet waarom je het jezelf moeilijker zou maken, maar dat komt misschien omdat ik nooit vanuit een ingeladen swf mijn host wil besturen. Ik probeer het altijd zo op te zetten dat mijn host alle hoofdtaken uitvoert en een eventueel ingeladen swf subtaken. Iedere swf probeer ik zo te maken dat ie helemaal standalone al z'n taken kan uitvoeren. Dat maakt het nl. veel gemakkelijker om ze in andere swf's weer te gebruiken zonder code aan te hoeven passen. En _lockroot is dan wel heel handig; hoef ik als ik naar _root wil verwijzen me niet ongans te typen aan een _parent._parent._parent._parent om vanuit een diepliggende mc iets op _root gedaan te krijgen.
Maar uh; dit is op zich misschien best een interessante discussie. Voor wie geinteresseerd is (hier is ie weer een beetje OT), ik ben wel benieuwd naar meer inzichten.
John
erikvanhouten
%Europe/Berlin %343 %2005, 09:13
Je kan ook de nieuwe files gewoon de oude naam geven.. zo verwijst de fla wel naar de oude naam maar naar het nieuwe bestand.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.