Volledige versie bekijken : email hyperlink maken in
BasP
%Europe/Berlin %984 %2005, 00:38
misschien een domme vraag...
ik ben een tijdje geleden langzaamaan begonnen met flash te integreren in mijn website en houdt het graag simpel...maar hoe moet ik een stukje text of een button tot een hyperlink naar mijn emailadres maken?
dit stukje text of de button is dan al een layer in het filmpje...
TheSilentWitness
%Europe/Berlin %989 %2005, 00:44
gewoon in de button:
on(release){getURL ("jeurl")}
Gadver, heb je stukje van mail niet gelezen. Maarja, Roenes heeft hetal mooi gepost:)
Roenes
%Europe/Berlin %992 %2005, 00:48
Voor een button is simpel: zet dit stukje code OP de button
on(release)
{
getURL("mailto:me@me.com");
}
Voor tekst is het iets anders. Je tekstvak moet html ondersteunen en dan kun je met de a tag gewoon een hyperlink maken:
tf.text = "<a href='mailto:me@me.com'>Dit stukje tekst</a> is een hyperlink!";
Uiteraard het emailadres ff aanpassen. En ik weet niet cker of in het 2e voorbeeld nog http:// voor mailto moet staan. Dacht het namelijk niet :)
Voetsjoeba
%Europe/Berlin %993 %2005, 00:50
Werkt wel alleen als de gebruiker een standaard mail applicatie heeft ingesteld. Daarom is het beter een mailform te maken.
Roenes
%Europe/Berlin %004 %2005, 01:07
Werkt wel alleen als de gebruiker een standaard mail applicatie heeft ingesteld. Daarom is het beter een mailform te maken.
Idd erg goede opmerking! Had ik niet eens rekening mee gehouden.
En nog een kleine toevoeging: het bovenstaande wil vaak niet werken als je het direct vanuit flash test. Dus echt de swf los openen en dan pas testen :)
bbkoster
%Europe/Berlin %804 %2006, 19:18
ik heb een emailadres in een Static Text staan en als url link:
mailto: naam@hotmail.com?subject=mail
nou wil ik dat er een streep onder het email adres verschijnt als ik er met de muis overheen ga zodat de gebruiker metteen ziet dat het een link is. van alles geprobeerd maar lukt niet.. wie helpt me? ;)
Laiverd
%Europe/Berlin %816 %2006, 19:35
Als het pers se een static textfield moet blijven dan met de hand een streepje eronder zetten. Ik zou zelf voor een htmlEnabled dynamisch textfield kiezen. In het frame waar het textfield staat, zet je dan het volgende script:
// eerst een variabele aanmaken met de tekst voor het textfield
var txt = "<a href='mailto:naam@hotmail.com?subject=mail'><u>naam@hotmail.com</u></a>";
// je hebt een html enabled textfield met de instancename 'email_txt'
// daar zet je de tekst in met:
email_txt.htmlText = txt;
Voordat anderen reageren op deze oplossing: ja het kan ook en zelfs handiger met CSS, maar dit lijkt me op dit niveau de makkelijkste oplossing :D @bkoster: het kan ook met stylesheets: zie de handleiding voor voorbeelden. Check de handleiding ook voor alles wat hierboven staat en niet duidelijk is.
John
bbkoster
%Europe/Berlin %886 %2006, 21:16
hé john,
bedankt voor je reactie, krijg er wel een streep onder maar ik wil het streepje pas zien als ik er met de muis overheen ga.
Laiverd
%Europe/Berlin %890 %2006, 21:23
Dan zul je je toch moeten gaan verdiepen in het gebruik van CSS in Flash. Zoe de handleiding c.q. as dictionary hiervoor.
Als je er niet uit komt, lezen we het hier wel weer.
Of je doet het trouwens met een button als dat in de opzet van je interface past.
John
Pimm
%Europe/Berlin %891 %2006, 21:23
Ahem, dan moet je CSS in je textfield laden. Hoe dat met CSS moet weet ik wel, hoe dat in Flash ingevoegd moet worden niet.
Ik zou je eerste oplossing gebruiken: gewoon een button van maken en tSW's AS erop zetten.
bbkoster
%Europe/Berlin %894 %2006, 21:28
bedankt voor jullie reacties, ik eens kijken hoe ik dit ga oplossen.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.