Volledige versie bekijken : Geluid over een knop
edo081
%Europe/Berlin %583 %2005, 15:00
Hallo ik ben bezig met een site voor een kroegje nu wil ik in het begin de voorkant van de kroeg maken (heb ik al gedaan) Daarnaast moet er een geluid van een volle kroeg klinken, heb ik ook, maar nu is de deur dus een knop, als je eroverheen gaat gaat de deur open en dan moet ik hetzelfde kroeggeluidje hebben alleen dan harder, echter als ik van de knop afga moet het geluid weer dempen, hoe doe ik dat precies?
Ik heb in mijn stage het gedempte geluidje geplaatst dat je altijd hoort
bij de kjnop heb ik bij OVER het hardere geluidje gezet, maar hij stopt niet zodra ik van de knop afga..!
Wie kan mij helpen??
Groeten erik
erikvanhouten
%Europe/Berlin %587 %2005, 15:06
je moet ook weer een stop sound commando geven bij roll out.
edo081
%Europe/Berlin %656 %2005, 16:45
Ik heb het nu zo gedaan , heb een action layer gemaakt met daarin twee keyframes de ene frame heet binnen de ander buiten, als de app. start speelt frame buiten af met het bijbehorende geluid, als je over de knop heengaat (bij mij een deur) dan hoor je het geluid dat in het frame staat met de naam BINNEN, maar zodra ik van de deur afga hoor ik springt hij niet over naar het frame genaamd BUITEN
Dit scriptje heb ik gebruikt..
on(rollOver){
gotoAndPlay("BINNEN");
}
on(rollOut){
gotoAndPlay("BUITEN");
}
WAT HEB IK NIET GEDAAN?
En hoe moet ik het dan doen??
Groeten erik
marco_shia83
%Europe/Berlin %693 %2005, 17:38
gebruik ipv gotoAndPlay, playSound eens.
edo081
%Europe/Berlin %766 %2005, 19:24
hmm nee dat werkt helaas niet..
Nog andere ideeen ik weet het echt effe niet.. :(
greets erik
Laiverd
%Europe/Berlin %770 %2005, 19:29
Het allerhandigst is om het sound object te gebruiken en dat geluid in je library te laten staan. In de handleiding staat uitgelegd hoe e.e.a. werkt; met setVolume() kun je volume instellen, met start() geluid starten etc. Je hebt nu waarschijnlijk je geluid gewoon in keyframes van je button symbool staan; dat zou wat onvoorspelbaar kunnen gaan werken. Wanneer je het sound object gebruikt zou je het zelfs nog zo kunnen doen dat je hoort dat geluid luider wordt wanneer de deur open gaat, en zachter wanneer de deur zich weer sluit. Lijkt me dus de moeite waard om even in te duiken. Als je het er allemaal niet voor over hebt, zou ik eens gotoAndStop() proberen; just a wild guess want ik krijg niet echt een beeld van hoe e.e.a. in elkaar zit.
John
erikvanhouten
%Europe/Berlin %861 %2005, 21:39
stop sound binnen
alvorens "buiten" te starten
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.