Volledige versie bekijken : Flv / Swf
erikvanhouten
%Europe/Berlin %388 %2005, 10:19
kan iemand mij het verschil uitleggen tussen een FLV en een video gewoon in swf?
Ultim-o
%Europe/Berlin %504 %2005, 13:06
FLV is voor video, en swf is voor flash vectors. Met FLV heb je bijv geen synchronisatie problemen met video, het werkt sneller en beter. FLV is dus juist voor video, en swf niet...
erikvanhouten
%Europe/Berlin %602 %2005, 15:27
Zijn FLV ook grotere files? Ik ondervindt geen problemen als ik mijn avi omzet naar swf.
snelheid ligt voornamelijk aan de downloadsnelheid. Voor wat voor soort toepassingen gebruik je FLV dan? ik heb nu filmjes van zo'n 10 mb (swf) werkt prima online.
Noem 's een site die gebruik maakt van FLV. Dan kan ik het zien :-)
Folkert
%Europe/Berlin %743 %2005, 18:51
Ultim-o u vat de vraag niet geheel geloof ik ;) het is niet flv vs swf het is flv vs embedded video.
Wel, een embed video moet bv al elke keer mee met publiseren (kost tijd)
Wanneer je een embed video aanpast moet je nieuwe swf publiseren. (flv is extern en dus los van.)
Wanneer je embed , heb je te maken met de framerate van de swf (dat heb je met flv niet).
De load is way makkelijker te regelen met een flv.
en grootste voordeel is wel het streaming kunnen gebruiken van een flv (daarvoor hoef je enkel het eerste segment te downloaden en ploep speelt die al).
Het is dus afhankelijk van wat jij wilt met je video of dat de ene oplossing beter is dan de andere. Meestal kom je al vlot uit op flv bestanden (zeker als je er al kennis van hebt genomen).
leowietje
%Europe/Berlin %648 %2005, 16:33
Ik wil een gallery maken waar je video's kunt bekijken. Het is de bedoeling dat als je met de muis over de video heengaat hij een stukje afspeelt en wanneer je erop klikt krijg je de video in het groot te zien met de bijbehorende info ernaast. Ik ben er zeker van dat ik hiervoor flv moet gebruiken maar hoe zet ik een swf om in flv?
Ultim-o
%Europe/Berlin %484 %2005, 12:38
als het goed is het je de video in een ander formaat.. niet in swf formaat, maar bijv mov avi of mpeg, die moet je omzetten met software naar flv..
100% CHRISIS
%Europe/Berlin %897 %2005, 22:31
ja, misschien off topic, maar zeker gerelateerd
Sorenson squeez schijnt toch het beste programma te zijn voor het maken van de
FLV bestanden. Ik ben er nu een tijdje mee bezig geweest. (heb eerst de video's van gotoAndLearn gekeken, top site wat mij betreft)
Maar elke keer als ik een redelijk grote avi (ongecomprimeerd +- 2 gig) wil omzetten.
crashed ie of krijg ik de melding fout bij het comprimeren.
Heb 2 trial versies op 2 pc's getest, en hij blijft crashen :(
heeft iemand hier een verklaring voor of een ander goed programma? Flash zelf kan zulke grote bestanden niet ook aan, ik heb een gig werk geheugen dus dat lijkt me ook geen probleem .....
Anybody?
100% CHRISIS
%Europe/Berlin %449 %2005, 11:47
even een reactie op mijn eigen reactie, het programma Riva flv Encoder pro werkt
prima en is freeware.
Avi's tot 3.5 gig moeiteloos en snel gecomprimeerd, je kunt goed instellingen
bewerken en presets opslaan als XML.
nadeel: je kunt niet het aantal keyframes aangeven maar mijn slider werkt
nog prima dus ik neem aan dat dit aantal al hoog is ingesteld. Ook is het jammer
dat er geen progres bar is ofzo, je klikt op convert en dan is een ie tijd bezig en
voila klaar... rolleyes:
Maar verder een prima progje :)
Ultim-o
%Europe/Berlin %652 %2005, 16:39
Zeker een prima progje, en inderdaad gratis. Over een maandje zijn deze problemen de wereld uit, omdat er in Flash 8 zelf een goede video convertor zit, wat er fijn werkt en met de nieuwe video coded van Flash 8!
Check zometeen het scripters review over Flash 8 op de homepage
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.