Volledige versie bekijken : Uitschuifmenu
Marsz05
%Europe/Berlin %930 %2006, 22:20
Ik zit vast met het volgende;
Ik ben bezig met een uitschuifmenu met daarin buttons. Het uitschuifmenu zelf staat op layer 1 in de vorm van motion tween waarin deze opent en weer sluit. Om te voorkomen dat deze blijft open en dicht gaan bij het starten van de movie heb ik stop(); gebruikt bij de start van de tween.
Nu doet deze niets meer! Welke AS kan ik gebruiken om er toch voor te zorgen dat deze start wanneer men er op klikt! Ik heb het geprobeerd met ;
on (release) {
gotoAndPlay("stop");
}
Maar dan krijg ik een foutmelding! Iemand een idee hoe ik kan zorgen dat de movie afspeelt nadat deze eerst op stop is gezet?
Emveedee
%Europe/Berlin %934 %2006, 22:26
on(release){
play();
}
Beetje voordehand liggend he :P
Maarja, je moet er maar op komen ;)
Marsz05
%Europe/Berlin %946 %2006, 22:42
Mmmm....werkt toch niet! Krijg de volgende melding!
**Error** Symbol=menu_meer, layer=Layer 1, frame=1:Line 1: Mouse events are permitted only for button instances
on(release){
Total ActionScript Errors: 1 Reported Errors: 1
Emveedee
%Europe/Berlin %952 %2006, 22:52
Je hebt t op een movieclip gezet.
Ga naar frame 1 van de layer waar je movieclip staat en zet daar:
stop();
instancenaamvanjemc.onRelease = function(){
this.Play();
}
Marsz05
%Europe/Berlin %962 %2006, 23:06
Het lukt niet helemaal!
Ik heb een gedeelte bijgevoegd!
kevinrommen
%Europe/Berlin %973 %2006, 23:22
kijk hier maar eens naar
Marsz05
%Europe/Berlin %978 %2006, 23:29
Het werkt wel inderdaad! Bedankt daarvoor!
Alleen de buttons dienen nu nog een link te openen?
theFlashWizard
%Europe/Berlin %047 %2006, 01:09
iets meer eigen initiatief zou wenselijk zijn..
maar kijk anders hier eens:
Actionscript Tutorials -> dropdown (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=6338#dropdown)
3 voorbeelden ;)
Marsz05
%Europe/Berlin %392 %2006, 09:25
Ik ben er al uit! Vraag was meer voor mijzelf bedoelt!
Bedankt voor de voorbeelden!
bientje86
%Europe/Berlin %513 %2007, 12:18
Hey ik heb een klein probleempje!
Ik heb het voorbeeldmenuutje gebruikt, maar nu werken de buttons niet. Het uitschuiven werkt perfect, maar als ik test movie doe, dan kan ik niet op de buttons klikken.
Ik heb up, over, down en hit gebruikt, maar als ik de movie test gebeurd er niks als ik met me muis over de buttons ga. De buttons staan in een movieclip en niet in scene 1. Ik heb precies gedaan zoals in het voorbeeld. Hoe kan ik de buttons wel laten werken? En hoe link ik ze naar een andere pagina bijvoorbeeld? Ik ben echt nog maar net begonnen met flash en weet echt nog niet hoe alles werkt! Heb ook menu's gezien die werken met frame labels. Hoe werkt dat dan?
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt!
bientje86
%Europe/Berlin %521 %2007, 12:31
Hey ik heb een klein probleempje!
Ik heb het voorbeeldmenuutje gebruikt, maar nu werken de buttons niet. Het uitschuiven werkt perfect, maar als ik test movie doe, dan kan ik niet op de buttons klikken.
Ik heb up, over, down en hit gebruikt, maar als ik de movie test gebeurd er niks als ik met me muis over de buttons ga. De buttons staan in een movieclip en niet in scene 1. Ik heb precies gedaan zoals in het voorbeeld. Hoe kan ik de buttons wel laten werken? En hoe link ik ze naar een andere pagina bijvoorbeeld? Ik ben echt nog maar net begonnen met flash en weet echt nog niet hoe alles werkt! Heb ook menu's gezien die werken met frame labels. Hoe werkt dat dan?
Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt!
DoDo
%Europe/Berlin %528 %2007, 12:40
Wat voor zin heeft het om een topic van 8 maart 2006 nog eens te heropenen?
En wat voor zin heeft het om 2x hetzelfde bericht te posten.
Je kan beter even een nieuw topic starten met die vraag en desnoods verwijzen naar dit topic.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.