Volledige versie bekijken : Preview probleem Flash
EG
%Europe/Berlin %788 %2005, 19:55
:) Dag mensen!
Ik heb een matige kennis van Flash MX 2004, echter een brandende vraag! Ik heb een fotoalbum gemaakt in flash (een voorbeeldscriptje gedownload) Nu gaat deze vraag niet over scripting, maar over de Preview.
In Flash werkt (bij CTRL-ENTER) het fotoalbum prima, kan klikken op knopjes en ander fotoo'tje verschijnt, alle posities (knopjes en geladen foto staan ook goed), ga ik vervolgens het bestand exporteren als .SWF bestand dan is het ook geen probleem. Als ik bijvoorbeeld dit .SWF document op mijn buroblad neerzet en open via Flashplayer ziet het er ook goed uit!
Echter, nu werk ik veel met Dreamweaver, hier importeer ik het document als een .SWF bestand, en de hele boel is aan het verschuiven...... knopjes staan niet goed en foto hangt dan weer te veel naar boven en een andere foto weer te veel naar rechts..
Hoe kan nou toch die preview in Flash (ctrl-enter) en Flashplayer wel GOED zijn , maar als ik het importeer in Dreamweaver NIET!!!!!!!!!!!! :mad: :mad:
Wat doe ik fout?!
ALVAST VIELEN DANK!! :)
WernerL
%Europe/Berlin %804 %2005, 20:18
Welke htmlcode gebruik je om die swf file op een htmlpagina te zetten?
EG
%Europe/Berlin %822 %2005, 20:45
Hallo ijsjesdraak! :)
Thanx voor je snelle reactie, ik heb een nieuwe testpagina gemaakt in Dreamweaver en een layer gemaakt, hierin kan je .SWF document invoegen zoals je waarschijnlijk weet, zodoende heb ik hier het .swf document geimporteerd. Nu heb ik veel vaker .swf bestanden ingevoegd en geen problemen mee gehad....
Hieronder staat de HTML code die Dreamweaver automatisch genereert. Als je wilt stuur ik het .fla en het .swf bestandje anders ook wel toe via een email, zeg maar!
Het kan toch niet dat het WEL goed is in de CTRL-enter mode in Flash en goed gaat in Flashplayer, maar dan stuk loopt als ik het importeer?? Is dit probleem bekend?! :confused:
Hier de code:
</head>
<body>
<div id="Layer1" style="position:absolute; left:132px; top:60px; width:655px; height:402px; z-index:1">
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" width="550" height="400">
<param name="movie" value="../fotografie/xml_basics_FINISHED.swf">
<param name="quality" value="high">
<embed src="../fotografie/xml_basics_FINISHED.swf" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="550" height="400"></embed>
</object>
</div>
</body>
</html>
Is hier wat mis mee!?
WernerL
%Europe/Berlin %833 %2005, 21:00
Probeer het eens met:
<embed width="550" height="400" src="../fotografie/xml_basics_FINISHED.swf">
Zou meer dan voldoende moeten zijn. :)
EG
%Europe/Berlin %385 %2005, 10:15
Hallo ijsdraak :)
Bedankt nog een keer voor meedenken! :)
Heb de code geplaatst en deed het niet, in principe moet de 'oude' code ook prima werken, de oude code is natuurlijk de code die Dreamweaver zelf genereert, want ik heb ook andere geimporteerde .swf bestandjes die het wel doen op deze oude code...? tja raar maar waar... :confused:
vraag mij niet hoe het kan, maar in DW heb je de optie om een .swf bestand te verkleinen of vergroten, heb het verkleind en nu doet ie het wel!! probleempje opgelost, echter een raadseltje erbij....
als de preview goed in flash is dan moet het geimporteerde bestandje .swf toch ook goed zijn?.. een bug, doe ik iets fout!!? :rolleyes:
Nou goed dan, hierbij dit item weer gesloten, NOGMAALS velen dank voor je meedenken en mee helpen, als ik jou een keertje kan helpen in bijv. DW let me know! :)
Groetjes
erikvanhouten
%Europe/Berlin %392 %2005, 10:25
Het kan 'm ook zitten in de manier waarop je je swf exporteerd, op procenten, pixels, of fit to screen. Door de swf in te laden kan het anders getoond worden..
EG
%Europe/Berlin %618 %2005, 15:50
Hallo Erik
Ja, dat zou ook kunnen! Bedankt ook voor het meedenken, nogmaals probleempje is opgelost :)
Groetjes,
Erik
rowinza
%Europe/Berlin %978 %2006, 00:29
Hallo Erik
Ja, dat zou ook kunnen! Bedankt ook voor het meedenken, nogmaals probleempje is opgelost :)
Groetjes,
Erik
Beste Erik
Ik werk al een tijd met flash mx 2004 pro en soms ook met flash 8 pro. Nadat ik deze een keer opniew had geinstalleerd kon ik in de preview onder F12 de browser niet geopend krijgen. Dus als ik nadat ik een flash movie wil bekijken door even in de browser te kijken door op F12 te drukken dan wordt de browser niet geopend. Dit was voorgheenwel altijd zo. Weet jij hiervoor de oplossing
met vr groet
Rob reekers
reekers@xs4all.nl
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.