PDA

Volledige versie bekijken : Stream versturen naar FlashComm server

Thomaz
%Europe/Berlin %685 %2005, 17:26
Hallo allemaal,

Weet iemand of het mogelijk is, om anders dan vanuit Flash, een videostream te sturen over het rtmp-protocol?
Ik vind de webcamfunctie van Flash namelijk een beetje mager. Je zit vast aan een capture device en dat wil ik niet.
Nu heb ik de VLC media player gevonden en daarmee is het mogelijk om video via een bepaald protocol naar een locatie te streamen.

Ik probeer nu dus om via het UDP protocol (poort 1935) een stream te sturen naar een FlashComm server. Maar de FlashComm server pakt dit niet op. Ik vraag me dus af, of er alleen van Flash gebruik gemaakt kan worden om een stream te sturen. De VLC player ondersteunt verder niet het rtmp protocol.

Weet iemand of er ook andere mogelijkheden zijn?

Alvast bedankt!

Ultim-o
%Europe/Berlin %506 %2005, 13:09
Wat is precies de VLC Player?

Ik denk niet dat het mogelijk is...

Waldo
%Europe/Berlin %539 %2005, 13:57
Helaas is er in de huidige versie altijd een capture device nodig.

Thomaz
%Europe/Berlin %576 %2005, 14:50
Ultim & Waldo, bedankt voor de reactie.

Dus je kan niets via het RTMP protocol naar de FlashCom server sturen, buiten de flashplayer om?

De VLC player is gewoon een mediaspeler die tijdens het spelen een stream via diverse protocollen uit kan streamen.

Ik heb nu via FireWire een DV apparaat aangesloten. De stream komt goed door, maar wanneer ik dit capture device gebruik als camera in de flashplayer heb ik geen beeld. Een gewone USB webcam werkt wel.
Weet iemand hoe dit kan? Moet ik het formaat van de imput bijvoorbeeld wijzigen? Ik gebruik nu 384x288 pix.
Of is dit afhankelijk van mn CPU/GPU kracht. Ik krijg het idee dat de flashplayer niet in staat is om de DV/PAL kwaliteit om te zetten.

Thomaz
%Europe/Berlin %583 %2005, 15:00
Mmm, ik denk dat ik het gevonden heb. Er is een Windows XP SP2 issue waardoor sommige DV camera's niet spelen. Fijn...

fyi:
http://www.macromedia.com/cfusion/knowledgebase/index.cfm?id=tn_19568#camera