PDA

Volledige versie bekijken : Rotating menu.. hoe?

Slingo
%Europe/Berlin %638 %2005, 16:19
Beste Flash-vrienden.

Ik wil het volgende maken, maar weet even niet hoe.

Stel je voor een rondje met links onder een punt eraan, die aan de onderkant horizontaal loopt.
Boven de rechterhelft van dit plaatje staan een aantal menu opties.

Nu is de bedoeling dat dit rondje met 'pijltje' soepel gaat draaien zodra de cursor er bij in de buurt komt. Als de cursor op 1 van de menu-itmes komt, stopt het 'pijltje' daar en als men erop klikt gaat men naar een pagina. Maar als men besluit een andere menu-optie te kiezen, moet het pijltje weer verder draaien of terug draaien...

Hoe krijg ik dit in shemelsnaam voor elkaar?? :confused: Heeft er iemand een voorbeeld? Of misschien wel gewoon de oplossing??

Ik hoort het wel.

Groeten
Slingo

theFlashWizard
%Europe/Berlin %090 %2005, 03:09
kun je heel mischien een hele simpele tekening maken van je idee?
want je beschrijfing is niet helemaal duidelijk..
maar het klinkt goed mogelijk..

Slingo
%Europe/Berlin %314 %2005, 08:32
hierbij een schets van mijn idee.. het puntje linksonder zou dus moeten draaien naar 1 van de items.. waar je dan met je muis naar toe gaat en op gaat staan. Even op de thumbnail klikken

Flashingback
%Europe/Berlin %404 %2005, 10:42
Het is al een begin om _rotation te onderzoeken.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %503 %2005, 13:05
wanneer gaat de punt nou precies naar je cursor draaien?
-wanneer je in de buurt komt?
-altijd?
-wanneer je over een item heengaat?

Slingo
%Europe/Berlin %509 %2005, 13:13
op het moment dat je in de buurt komt van het menu moet de punt gaan draaien.. op het moment dat je op een item blijft staan, moet de punt daarheen wijzen. ALs je dan bijvoorbeeld van item 1 naar 4 gaat, moet de punt vanuit stilstand op 1 weer door roteren naar 4. Dit alles in een vloeiende beweging.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %514 %2005, 13:20
zoals Flashingback zei; met _rotation..

check me fla eens..
kies 1 van de 2 soorten en probeer em is toe te passen.. :)

Slingo
%Europe/Berlin %528 %2005, 13:40
Ik ga eens kijken of ik er wat mee kan. Als het niet gaat lukken, kom ik nog wel bij je terug... ;)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %747 %2005, 18:56
doe het dan wel op het actionscript gedeelte want dit moet je zeker daarmee gaan maken..