PDA

Volledige versie bekijken : Is mijn menu mogenlijk?

Hellor
%Europe/Berlin %557 %2005, 14:22
Ik zit met het volgende probleem;

Ik heb in mn hoofd movie (scene1) op frame 15 (label:web) een movieclip (genaamd web) geplaatst met de instance naam; webmov. In deze movieclip staat een portfolio die ik heb ingedeel op de timeline. Nu heb ik hierin weer n geanimeerde movieclip (genaamd webmenu) geplaatst waarin ik mn buttons heb opgenomen. Nu krijg ik het niet voor elkaar om vanuit mn movieclip webmenu de buttons te linken naar de verschillende frames in mn movieclip web.

Als ik de buttons los plaats (dus niet binnen n MC;webmenu) dan gaat ie netjes naar de aangegeven framelabel binnen de movieclip web. vb

on (release){
gotoAndStop("portf1");
}

Maar hoe krijg ik het nu voor elkaar om deze buttons vanuit MC webmenu (geplaatst in MC web) naar het label (port1) te sturen in mn MC web?

Weet iemand hier n oplossing voor? (of is het helemaal niet mogelijk)

(ik hoop dat mn vraag enigsinds duidlijk is, met n mc in n mc en ook nog op verschillende frames. :I )

Alvast bedankt, Hellor

Markiehboy
%Europe/Berlin %568 %2005, 14:38
Ik zit met het volgende probleem;

Maar hoe krijg ik het nu voor elkaar om deze buttons vanuit MC webmenu (geplaatst in MC web) naar het label (port1) te sturen in mn MC web?

wat wil je nou precies?
hoop dat het een beetje een antwoord is waar je op gehoopt had:
maar je kan altijd van uit elke mc alles aansturen als je er maar de goede verwijzing bij zet ;)
voorbeeld:
in de movie clip [mc web] wil jij door naar het frame port1 buiten je movie clip
gebruik dan de volgende code:on (release) {this._root.gotoAndPlay("port1");} op deze manier vraag je van uit je movie clip (of waar dan ook) de swf om port1 aftespelen die niet in de movie clip zit ;)
de _root. is dus eigenlijk de basis waar alles op staat..
wil je linken naar een clip dan zet je dat hier achter bijv.
_root.webmc e.d. zo kun je door blijven gaan ... _root.webmc.clip2 enz.. enz..

succes

Hellor
%Europe/Berlin %647 %2005, 16:32
Thnx Markiehboy,

ben al wel zo ver om te weten dat _root(absoluut) of _parent(relatief) verwijst naar de hoofdmovie en .mc verder verwijst naar de clips en dat je hiermee door kunt gaan en gaan. En in die trant zat ik ook naar de GOEDE verwijzing te zoeken. Alleen maakte het mezelf iets te lastig door dat ik ook de framelabel in de root aangaf, terwijl actionscript nie zo moeilijk hoeft te zijn. :o

on (release) {_root:web.webmov.gotoAndStop("port1");}
oftewel ga naar _root: (framelabel)web.(mc)webmov enz... en dat werkte niet.

deze werkt nu wel on (release) {_root.webmov.gotoAndStop("port1");} :D

Overigens snap ik de alias this. in je string niet. Volgens mij refereert deze naar het object waarin het script staat (mc webmenu). Terwijl ik refereer naar een label (webmov: port1) buiten het object MC webmenu.

Anyway hartsikke bedankt voor het wijzen in de goede richting, het werkt nu. :D

theFlashWizard
%Europe/Berlin %825 %2005, 20:48
paths uitleg:
http://www.actionscripts.org/tutorials/beginner/paths/index.shtml