PDA

Volledige versie bekijken : flash beveiligen

josko
%Europe/Berlin %582 %2005, 14:58
ik zag toenet een tutorial over hoe beveilig ik flash, met actionscrip enz. ik heb een flash decompiler die een flash file uit mijn temporary internet files omzet naar een fla of swf bestand, of naar plaatjes en text, afhankelijk van MIJN keuze. op deze manie is het, volgens mij neit mogelijk te beveiligen, of heeft iemand er andere ideen over?

op deze manier heb ik al verschillende games en een challenge van net-force 'gejat' al is het eigenlijk het exporteren van een file die bij de source van je site hoort om hem te kunnen zien.

BDisOKE
%Europe/Berlin %604 %2005, 15:30
Doe je niks aan.
Als iemand echt jou dingen wil bekijken is het zoals je zelf al verteld met een decompiler zo gepiept. :)

syllaz
%Europe/Berlin %639 %2005, 16:20
Je kunt mbv FlashEncrypt (http://www.amayeta.com/) je source encrypten. Je swf blijft gewoon werken, alleen met een decompiler krijg je complete nonsense code te zien.
Zodra Sothink met een nieuwe versie uitkomt komen zij ook gelijk weer met een update. Helemaal waterdicht ... niet echt, maar 90% van alle code-jatters hou je buiten de deur :)

Je zou natuurlijk ook je eigen obfuscation framework kunnen schrijven, het is maar net hoeveel tijd en energie je wilt besteden om je source te beschermen!