Volledige versie bekijken : vraagje over "delete ;" functie
Markiehboy
%Europe/Berlin %527 %2005, 13:39
ik heb een vraagje.
in mijn site heb ik een helehoop variables die verschillende dingen opvragen
nou word mijn server beetje gek als ik iets post met een hoop variables waar ie niets mee hoeft te doen..
nou is mijn vraag:
bestaat er een commando wat gelijk is aan delete *.* of iets dergelijks
dus een actionscript waarmee ik alle variabelen in een keer van de kaart veeg?
thx
ps ik werk met flash mx 2004 pro
Roenes
%Europe/Berlin %531 %2005, 13:44
Als je de help van flash er even bij had gepakt, had je kunnen vinden dat flash ook een delete functie heeft, bv:
var x = 0;
//Hier wat code die x veranderd/nodig heeft
delete x;
Variabele x is nu verwijderd. Voor zover ik weet kun je per delete actie maar 1 var/object per keer deleten. Je zou natuurlijk met een lusje door je hele _root kunnen loopen en op die manier een x aantal vars verwijderen. Iets als delete *.*; is in flash volgens mij niet mogelijk.. :)
Markiehboy
%Europe/Berlin %533 %2005, 13:47
nee ik weet dat delete [variable]; bestond ;)
maar vind het juist irri dat een frame helemaal vol staat met delete dit; delete dat; delete zus; delete zo; :P
vandaar de vraag verder is het geen probleem scheelt alleen een hoop werk als dit bestond.. thx
XemonerdX
%Europe/Berlin %554 %2005, 14:19
'delete var1,var2,var3;'
Of (wat ik meestal doe), maak een object aan waarin je variabelen zet. Heb je de variabelen niet meer nodig, verwijder het object et voila.
Markiehboy
%Europe/Berlin %559 %2005, 14:25
is dat inderdaad mogelijk???
:P:P weer iets nieuws voor mij.. :P:P
dus als ik een mc heb met daar in variables: a, aa en aaa en deze mc heet clip1
ik gebruik delete clip2; dan zal dus variable a , variable aa en variable aaa in een keer verwijderd??
cool :P
thx alot
XemonerdX
%Europe/Berlin %567 %2005, 14:36
Nee, dat zei ik niet. Ik zei 'object', niet 'movieclip' :)
Dus:
// maak 'myObj'
var myObj:Object = new Object();
// zet wat variabelen
myObj.var1 = "var1";
myObj.var2 = 200;
myObj.var3 = [1,2,3];
// trace
trace("myObj voor delete:");
for (var i in myObj) trace(i+" : "+myObj[i]);
// delete 'myObj'
delete myObj;
// trace
trace("myObj na delete:");
for (var i in myObj) trace(i+" : "+myObj[i]);
Markiehboy
%Europe/Berlin %571 %2005, 14:43
:P tja... ben ook niet de slimste.. ;)
ik zal eens een poging wagen.. :)
ben niet zo goed in dat object gebeuren :P
theFlashWizard
%Europe/Berlin %814 %2005, 20:33
em.. je kan de vars ook in een for loop verwijderen..
waarom wil je ze eigenlijk verwijderen? hoe kom je er aan zoveel?
Markiehboy
%Europe/Berlin %823 %2005, 20:45
omdat ik de leden van de site om gegeven vraag in de tred van voornaam achternaam e.d. en computer specificaties e.d. dit zijn een hoop variabelen.. die worden gepost en geladen uit een txt file.. (zie leden op www.klen.nl). zo heb ik hook het nieuws geladen met variabelen en een formpje waar mee ik info vraag voor het aanvragen van nieuwe leden..
dat zijn ook weer variabelen die naar een php worden gepost..
heb wel alle pagina's waar variabelen in zitten appart in een los mctje gedaan maar toch ziet ie ze bij andere :S...
maar goed.. ik hoop binnen kort wat meer kaas gegeten te hebben van database technieken en flash :P en dan ben ik overal van af :D maar tot die tijd..
theFlashWizard
%Europe/Berlin %827 %2005, 20:51
hmm ik zou zoals XemonerdX zei idd maar met die objects gaan werken.. mshn n paar zelfs.. dat je de gegevens onderverdeelt.. bijv in persoonlijke gegevens, computer gegevens enz..
Markiehboy
%Europe/Berlin %828 %2005, 20:53
had ze inderdaad al onderverdeeld :P worden via een button appart door gestuurd om ste beurt omdat ze in apparte mc's zitten ;) maar dat object gebeuren moet ik eerst onder de knie krijgen :P
Markiehboy
%Europe/Berlin %829 %2005, 20:54
misschien dat iemand een ergens een kleine uitleg kan vinden over dat object gebeuren :).. dan kan ikdaar eens mee experimenteren :P
Dauntless
%Europe/Berlin %836 %2005, 21:04
Sure, druk op F1
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.