Volledige versie bekijken : per regel hoogte opvragen?
theFlashWizard
%Europe/Berlin %146 %2005, 04:30
hoi mensjes
Kben bezig met een nieuws lezers achtiger iets en ik heb eigenlijk de hoogte van elke regel in een dynamisch html textfield nodig..
de text daarin komt uit een apart html bestand en daarom kan de hoogte per regel ingesteld worden.
om hem netjes omhoog te laten scrollen heb ik eigenlijk alleen de aparte regel hoogtes nodig.. omdat de hogere verder moeten scrollen dan de andere..
weet iemand hoe ik dat het beste kan aanpakken?
het beste wat ik nu kan bedenken is de html te splitsen bij de <br>,
elke regel apart in een textfield te zetten,
natuurlijk gemaakt door as met createTextField,
en die onder elkaar te zetten,
per textHeight er 1tje lager zetten
en dan die textHeights te gebruiken..
maar ik hoop dus eigenlijk dat er een makkelijkere methode is..
alvast bedankt!
Flashingback
%Europe/Berlin %378 %2005, 10:05
Ik heb een smilleys systeempje gemaakt die regels opsplitst wie weet ben je er iets mee http://www.flashingback.be/ff/smilley.fla
TheZwier
%Europe/Berlin %442 %2005, 11:37
Misschien kan je het iets duidelijker uitleggen?
Waarom moet hogere verder scrollen dan lageren?
En waarom is het logisch dat sommige tekst hoger is dan anderen omdat het uit HTML komt?
theFlashWizard
%Europe/Berlin %487 %2005, 12:42
omdat ik zoiets wil maken:
http://members.lycos.nl/tut1/uploadbestanden/uitleg.swf
alleen bij deze heb ik toen handmatig de posities ingevoert en nu wil ik het allemaal dynamisch maken..
Omdat de content uit een html bestand komt kun je met font size bijv de 1ste regel groter maken.. en daar wil ik rekening mee houden..
dus heb ik per regel de hoogte nodig..
Flashingback, ik ga je fla straks nog n x doorkijke maar heeft iemand mischien net de methode los.. dat schiet iets meer op.. :$ als die er is natuurlijk..
Markiehboy
%Europe/Berlin %531 %2005, 13:45
bedoel je niet toevallig zo iets ?
http://www.flashfiles.nl/showdetail.asp?NewsId=8021
theFlashWizard
%Europe/Berlin %811 %2005, 20:29
jawel maar ik maak me dingen liever zelf.. en mijn versie gaat n stuk makkelijker aanpasbaar zijn :)
Markiehboy
%Europe/Berlin %824 %2005, 20:47
haha tis niet de bedoeling dat je iets copy/past maar dat je er iets van opsteekt :P
maar fijn.. misschien als je effe download en bekijkt.. dat je dan iets vind wat je van te voor over hoofd gezien heb ;) goodluck
theFlashWizard
%Europe/Berlin %831 %2005, 20:56
sorry Markiehboy maar heb je dat ding wellis gezien.. Kwil niemand beledigen maar dat is preicies hoe het niet moet.. hij is helemaal met motion tweens in mekaar gezet..
terwijl dat veel dynamischer, kleiner en beter kan met een simpel script..
kijk zover ben ik al:
maar hij pakt nu dus de gemiddelde hoogte en dat werkt niet altijd..
Markiehboy
%Europe/Berlin %832 %2005, 20:58
had het ding zelf nog niet bekeken maar de uitleg er van en het voorbeeld gedownload maar de fla niet geopend :P ik zal eens kijken naar jouw versie ;)
theFlashWizard
%Europe/Berlin %974 %2005, 00:23
Zo.. Done.. :)
Ik heb toch me 1ste idee aangehoude en het textvak per regel opgesplitst in een apart textvak om daar een hoogte aan te ontleiden om de scroll afstand te laten bepalen.
als jullie nog ideeen, tips of iets hebbe, ze zijn meer dan welkom :)
en zeg nou zelf.. toch n stuk handiger en dynamischer dan die andere.. ;)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.