PDA

Volledige versie bekijken : extern inladen van foto's

creative86
%Europe/Berlin %082 %2005, 02:58
closed

Laiverd
%Europe/Berlin %310 %2005, 08:27
Het zou als volgt kunnen werken:
1. afbeeldingen worden opgeslagen als thumbnail en als groot formaat (twee formaten, omdat een foto in Flash schalen slechte resultaten oplevert en daarnaast onnodig bandbreedte verbruik wanneer grote fot als thumbnail wordt gebruikt)
2. in database pad naar afbeelding opslaan
3. in Flash via LoadVars() alle gegevens ophalen
4. met loadMovie foto's binnenhalen etc.
5. etc.

Je vraag is echt heel groot, en het is onduidelijk hoe je technisch het CMS wilt opzetten. De opzet hierboven is globaal. Lijkt me beter als je begint met het hele serverside verhaal en dan het flash verhaal. Voor specifieke vragen kun je natuurlijk altijd terecht.

John

erikvanhouten
%Europe/Berlin %330 %2005, 08:56
Aanvullende vraag: is het uberhaubt wel mogelijk om foto's via ieder pc up te loaden in flash? (i.p.v. te Ftp'en).

Laiverd
%Europe/Berlin %381 %2005, 10:09
Aanvullende vraag: is het uberhaubt wel mogelijk om foto's via ieder pc up te loaden in flash? (i.p.v. te Ftp'en).
Ik lees je vraag nog eens, en weet niet of dit antwoord wel op je vraag slaat. Misschien moet je je vraag even verduidelijken, want je kunt natuurlijk vanaf iedere PC uploaden (als je tenminste een internetverbinding , een host en een ftp-programma hebt. Enne: uploaden in Flash ??? Wat betekent dat?

Nee, niet direct. Maar er is wel een component beschikbaar die e.e.a. mogelijk maakt i.c.m. PHP. Dit onderwerp is hier als eens eerder aan de orde geweest. Zoekt en vind ;)

Overigens is het niet heel handig om een nieuw onderwerp in een bestaande thread te starten.

John

erikvanhouten
%Europe/Berlin %392 %2005, 10:24
Ik bedoel gewoon, zonder FTP programma. Bijvoorbeeld dat een gebruiker met inlogcode in flash zijn foto toe kan voegen. Net als gastenboek met text doet, maar dan met fotobestanden.
Dat is volgens mij ook wat hij hierboven bedoelt..

Folkert
%Europe/Berlin %422 %2005, 11:08
In flash uploaden gaat niet, daar heb je truckage voor nodig of gewoon een html pagina, en uiteraard serverside script (php, coldfusion asp...). flash 8 straks heb je wel file upload mogelijkheid rechtstreeks in flash.
Als je klant geen probleem heeft met browser gebruik zou ik als ik jou was gewoon een nette html pagina maken, en evt een previewer in flash (voor als de upload klaar is)

behived
%Europe/Berlin %423 %2005, 11:09
Moet die CMS in flash worden opgebouwd?

Kijk even naar deze twee php-bestanden, ze kunnen je al op weg helpen...
je moet wel nog een paswoord inbouwen + een php script invoegen dat kijkt hoeveel bestanden in de map staan, dan kan je de filename hernoemen naar bv picture1.jpg voor de eerste foto, picture2.jpg voor de tweede, ....
Dan kan je in flash gewoon via een loop alle foto's inladen op de manier die je beschreven hebt

creative86
%Europe/Berlin %803 %2005, 20:16
Je moet het niet moeilijk maken als het al is hoor mijn bedoeling is als het volgt

1 ik maak een website volledig in flash
2 de gegevens text die in de website komen moeten wijzigbaar zijn via een cms in php
3 de klant vraagt voor een gallery te maken waarbij hij via zen cms in php foto's kan toevoegen aan zijn flash website.
4 resultaat de foto's komen in zen flash website bij de tumbnails klikt hij erop dan gaat ziet hij de foto in het groot, dus ik denk dat antwoord 1 op men vraag er het dichts bij aansluit...

indien er nog ideeen zijn of meningen laat ze gerust weten, we blijven er uit leren...