Volledige versie bekijken : WIP: World Conflict
Sjoerd!
%Europe/Berlin %908 %2005, 22:48
Hallo mensen,
Ben nu pas begonnen met het leren van photoshop. Dit is het resultaat van wat tuts volgen en dan in 1 geheel brengen.
http://hosting.roco-automatisering.nl/sjoerd/space.jpg
nog ideetjes?
flor!s
%Europe/Berlin %928 %2005, 23:16
Leuk! erg goed voor een eerste keer! Misschien iets te scheutig geweest met Color Burn of contrast in je woestijn maar de planeten bijvoorbeeld zien er heel goed uit! :)
Roenes
%Europe/Berlin %941 %2005, 23:36
Sjoerd, even nieuwsgierig: waar vandaan leer jij photoshop? Want ik wilde er ook aan beginnen maar weet niet goed waar ik het beste kan beginnen:
- Gewoon willekeurige tut's volgen
- Een tut volgen die de basis doorneemt van photohop (zou ideaal zijn en dan overstappen naar 1)
- Boek volgen
Of is er nog een andere manier? ;)
Bas!
%Europe/Berlin %959 %2005, 00:01
Uhuh! Gewoon doen! Dus mee aan de slag gaan en als je ergens niet uitkomt zoeken op internet. Af en toe een tut volgen is natuurlijk niet verkeerd...
Goed, even ontopic... Plaatje vind ik wel woest, vooral het formaat: lekker niet standaard! :D
Verder vind ik de 2e maan een beetje te veel ge-motion-blurred... ietsje minder, of misschien helemaal niet! :)
Misschien leuk om een paar alien-ships erbij te gooien? :cool:
Sjoerd!
%Europe/Berlin %986 %2005, 00:40
Ja bas, zat ik ook aan te denken, maar zat meer te denken een aan comeet die naar de aarde gaat met een vlammenzee erachter aan, maar snap in godsnaam niet hoe je dat moet doen. ;)
zie heel veel tuts, maar krijg telkens niet gewenste resultaat.
BDisOKE
%Europe/Berlin %326 %2005, 08:50
ziet er lekker uit!
Sfeervol!
Renoiser
%Europe/Berlin %467 %2005, 12:13
vind de vallende sterren heel cheap integendeel tot de rest
+borders goed gebruikt
+mooi landschap
-maan
Sjoerd, even nieuwsgierig: waar vandaan leer jij photoshop? Want ik wilde er ook aan beginnen maar weet niet goed waar ik het beste kan beginnen:
- Gewoon willekeurige tut's volgen
- Een tut volgen die de basis doorneemt van photohop (zou ideaal zijn en dan overstappen naar 1)
- Boek volgen
zoals bas al zei...veel doen...begin met de interface en probeer alle tools uit
Roenes
%Europe/Berlin %502 %2005, 13:03
Ik zal eens het een en ander gaan aankloten in deze vakantie. Van Sjoerd heb ik via msn nog een aantal links gekregen die me op weg helpen. Nogmaals bedankt hiervoor :)
En misschien show ik deze vakantie eens wat probeersels :p
behived
%Europe/Berlin %517 %2005, 13:24
Even je eigen raadgevingen lezen Roenes :D
Quote hiervandaan (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?p=9702#post9702)
Klopt, maar het beste is en blijft toch zelf veel experimenteren. Veel mensen komen met vragen naar dit forum die ze makkelijk zelf kunnen oplossen door even zelf in een lege fla te experimenteren. Als je op deze manier het antwoord vind blijft het ook langer hangen.
Maar dit betekend niet dat wij hier te beroerd zouden zijn om deze vragen te beantwoorden, integendeel :)
Ik bedoel, ik heb hier zelf ook vragen gesteld die ik zelf kon uitvinden door te experimenteren. Dus ik spreek uit ervaring :p
Roenes
%Europe/Berlin %522 %2005, 13:33
Even je eigen raadgevingen lezen Roenes :D
Quote hiervandaan (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?p=9702#post9702)
Haha! Wordt ik gepakt op me eigen woorden :I
Maar dat is op AS gebied he ;) Dus daar weet ik meer van en weet ik dus dat experimenteren het beste is ;) Ach wat, deze verdediging slaat nergens op :D
Rainman
%Europe/Berlin %547 %2005, 14:07
De sterren vind ik iets minder, maar de rest is erg goed gedaan!
Het roept (bij mij iig) een gevoel op van de splitsing tussen aarde en ruimte en de dreiging vanuit de ruimte.
Je hebt aan de rechterkant wel een zwarte lijn langs de afbeelding en aan de linker kant niet. Is dit met opzet gedaan of ben je ergens iets vergeten? :D
Stef
%Europe/Berlin %704 %2005, 17:54
Ziet er zeker goed uit!
* Toch stoor ik me een beetje aan de zwarte balken die zich aan beide zijden bevinden, breekt voor mijn gevoel de sfeer van het plaatje alleen maar.
* Vooral de bovenste planeet ziet er erg goed uit. De onderste lijkt veel minder realistisch. Zou een andere kleur bij die planeet niet 'beter' staan?
* Wat misschien ook wel leuk is, om rond de planeten een soort sterrenveld of gloed mee te geven. Vult toch weer een beetje de leegte op en geeft een meer space achtige sfeer.
Verder heel erg netjes! Keep us updated als je nog van plan bent wat aan te passen ;)
Succes!
Sjoerd!
%Europe/Berlin %989 %2005, 00:45
Bedankt allemaal weer voor de reacties. Ik zat zelf nog te denken aan een nebula en wat glowy things erin, om hem wat op te vullen, maar dan ben ik weer even verder. Weet in godsnaam niet hoe ik dat moet doen, haha.
Wanneer ik weer een flinke update heb. Laat ik het jullie weten....
ideetjes zijn nog steeds welkom.
leihi2
%Europe/Berlin %616 %2005, 15:47
alleen jammer van de sterren ;-)
mech7
%Europe/Berlin %623 %2005, 15:58
sterren zijn inderdaad beetje crappy ik had ooit es hele vette tut gevonden voor dit soort werk ;)
http://gallery.artofgregmartin.com/tuts_arts/making_a_star_field.html
http://gallery.artofgregmartin.com/tuts_arts/making_a_planet.html
leihi2
%Europe/Berlin %699 %2005, 17:47
jup greg martin...
alleen wat ik nu wel jammer vind.. na zijn tutorials.. zie je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel mensen plaatjes maken met planeten.. en zo'n sterreveld...
Sjoerd!
%Europe/Berlin %708 %2005, 18:00
ik heb nog niet echt een goede manier gevonden hoe je nou vallende sterren moet maken.
Die sterrenvelden had ik inderdaad gezien.
Leihi2, kan jij ff bijspringen? PS guru :D
Ik vond dit een hele goede oefening om een keer photoshop te leren, mijn eerste keer pas. Je gebruikt heel veel elementen gelijk, die je later weer voor een ander project kan gebruiken, dus vandaar.
leihi2
%Europe/Berlin %576 %2005, 14:50
Ik vond dit een hele goede oefening om een keer photoshop te leren, mijn eerste keer pas. Je gebruikt heel veel elementen gelijk, die je later weer voor een ander project kan gebruiken, dus vandaar.
daaar heb je gelijk in.... in vind niet slecht wat je hebt gedaan.. juist goed.. hoe meer je oefen hoe beter je word..
btw.. ik gebruik een 1 punt harde brush met glow outside aan in de blending options en dan eerst een punt neerzetten en dan gewoon een sliert eraan brushen..
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.