PDA

Volledige versie bekijken : problemen met een bureaustoel modellen

kristian
%Europe/Berlin %891 %2006, 21:23
dit is de tutorial http://www.3dtotal.com/team/tutorials/hugechair/chair1_01.asp

bij stap 1 pagina 3 ziet het eindmodel van het wiel er wel aardig gesmooth uit maar als ik het ms smooth krijg ik eerste dumnail :( , dus wie weet hoe ik dit er smoother uit kan laten zien (met meshmooth ziet het er helemaal niet uit)

bij stap 2 pagina 1 hebben ze het over een chamferbox. ik heb gezocht bij de modifiers maar nix gezien :O . dus moet ik zo'n box zelf chamferen? en zo ja met welke waardes moet ik het chamferen om hetzelfde effect te krijgen en hoe krijg ik die hoekjes dan net zo mooi als in tut.

dit was het voorlopig, ik hoop dat jullie de antwoorden kunnen geven :)

BLoSk
%Europe/Berlin %925 %2006, 22:12
Je kan denk ik het beste met smoothing groups werken voor dat wiel, zoek maar op in de helpfiles, zul je nog vaak kunnen gebruiken, dus wel de moeite waard om te leren.
In de standaard objecten kun je de chamferbox vinden.

kristian
%Europe/Berlin %394 %2006, 09:28
dus chamferbox staat niet in de modifierlist maar gwn bij standard objects
ik zal het gaan proberen ik hoop dat het lukt
maar bedankt voor de tips

Devega
%Europe/Berlin %489 %2006, 11:45
Je kan denk ik het beste met smoothing groups werken voor dat wiel, zoek maar op in de helpfiles, zul je nog vaak kunnen gebruiken, dus wel de moeite waard om te leren.
In de standaard objecten kun je de chamferbox vinden.
niet ehlemaal

:)

je moet wel onder extended primitives kijken ;)

Create tab > geometry > [das waar normaal de cube / cylinder staat in het rechtermenu "kies nu hier extended @ listbox en dan word die lijst vervangen.. en daar staat chamferbox tussen"

kristian
%Europe/Berlin %590 %2006, 14:10
kijk hier heb ik wat aan jongens :) many thanks 2 all ;)