Volledige versie bekijken : foto inladen met createEmptyMovieclip
Jeff Obdeijn
%Europe/Berlin %867 %2005, 21:48
hee,
het lukt met niet. Ik heb een lege flashfile met alleen de volgende 2 regels:
_root.createEmptyMovieClip(pic, 100);
_root.pic.loadMovie("ikke.jpg");
ik dacht hiermee een lege mc te maken en deze op regel twee te vullen met ikke.jpg, maar dat gebeurd niet het is helemaal wit en de foto staat in dezelfde map dus dat kan de fout niet zijn.
kan iemand me helpen?
Roenes
%Europe/Berlin %868 %2005, 21:50
de naam in createEmptyMovieClip moet tussen aanhalingstekens. Dus:
_root.createEmptyMovieClip("pic", 100);
_root.pic.loadMovie("ikke.jpg");
zou moeten werken :)
Jeff Obdeijn
%Europe/Berlin %869 %2005, 21:52
ooh mmm lekkere fout van me ik ga het meteen proberen
Jeff Obdeijn
%Europe/Berlin %870 %2005, 21:53
hij doet het niet hoor :(
Laiverd
%Europe/Berlin %872 %2005, 21:56
Zeker weten dat je jpg non-progressive is opgeslagen? If not > terug naar Photoshop o.i.d.
John
Roenes
%Europe/Berlin %873 %2005, 21:57
zou toch moeten werken hoor. Staat ikke.jpg in dezelfde map als je swf'je? :)
Jeff Obdeijn
%Europe/Berlin %876 %2005, 22:01
ja staat in dezelfde map ja hij doet het wel, maar voor gifjes doet ie het niet..... is daar ook een oplossing voor?
alvast bedankt
Laiverd
%Europe/Berlin %878 %2005, 22:05
ja staat in dezelfde map ja hij doet het wel, maar voor gifjes doet ie het niet..... is daar ook een oplossing voor?alvast bedanktMisschien moet je heel af en toe toch eens die handleiding open doen en erin gaan lezen.
Method; loads SWF or JPEG files into a movie clip in Flash Player while the original SWF file is playing.
De oplossing lijkt me dus duidelijk ;)
John
Roenes
%Europe/Berlin %880 %2005, 22:07
Ik las trouwens in de FP8 beta topic dat hier verandering in komt? Dat flash meer mogelijkheden krijgt met plaatjes? Onder andere met png's en zo? :)
Jeff Obdeijn
%Europe/Berlin %881 %2005, 22:09
ja png's mag ook wel die zijn immers gemaakt voor het net
ja ik had dat gelezen laiverd, maar ja misschien dat jullie een oplossing hadden iig bedankt
Laiverd
%Europe/Berlin %883 %2005, 22:12
Ik las trouwens in de FP8 beta topic dat hier verandering in komt? Dat flash meer mogelijkheden krijgt met plaatjes? Onder andere met png's en zo? :) Dat zou mooi zijn, maar voorlopig heb je daar nog niks aan, omdat het toch weer een hele tijd duurt voordat die Flash 8 Player zich echt heeft verspreid.
John
Laiverd
%Europe/Berlin %884 %2005, 22:13
ja png's mag ook wel die zijn immers gemaakt voor het net ja ik had dat gelezen laiverd, maar ja misschien dat jullie een oplossing hadden iig bedanktSnap je dan nu ook wat de oplossing is?
John
Jeff Obdeijn
%Europe/Berlin %886 %2005, 22:16
ja ik maak van de gifjes ff jpegs en dan doen ze het
Laiverd
%Europe/Berlin %889 %2005, 22:20
Yep; nog een tip. Als het om transparante gifjes gaat, dan is het de moeite waard om ze niet naar JPG om te zetten maar er even een swfje van te maken, dan blijft de transparantie behouden. Zelfde geldt trouwens voor PNG met alfa kanaal.
John
Jeff Obdeijn
%Europe/Berlin %892 %2005, 22:25
ok is nu niet het geval maar zal er in de toekomst aan denken bedankt
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.