PDA

Volledige versie bekijken : [ afgewezen ] zwarte lijst

theFlashWizard
%Europe/Berlin %654 %2006, 15:43
deze topic:
http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=11194
bracht je op het idee om mischien op flash focus een soort zwarte lijst samen te stellen met wan betalers.
Aangezien we ook een werk aangeboden forum hebben en veel bezoekers kleine opdrachtjes doen is het mischien wel erg op zijn plek hier.

Mischien kan een ervaren iemand ook wel een standaart contract op het forum zetten zodat iedereen die zou kunnen gebruiken. Want ik zou niet weten hoe ik een net contract zou moeten opstellen en ik denk dat ik niet de enigste ben.

Wat vinden jullie ervan?
grtjes Peter

Harmke
%Europe/Berlin %659 %2006, 15:49
Mag dat wel zomaar, zo'n zwarte lijst maken? Is dat niet schending van de privacy ofzo :S .

Op zich heb ik er geen problemen mee hoor :D, vind t juist wel een goed idee... maar denk dat er eerst ff research gedaan moet worden of t wel zomaar mag :).

Vinc
%Europe/Berlin %665 %2006, 15:58
Nee, een zwarte lijst maken mag altijd :) Best een goed idee, maar niet iedereen moet er zo maar opkomen. Er moeten wel degelijke argumenten zijn :)

2nd day
%Europe/Berlin %688 %2006, 16:31
*** foutje... mijn excuses ***

Roenes
%Europe/Berlin %833 %2006, 20:00
Ik ben niet zo'n voorstander hiervan. Sowieso is het raar als je members van je eigen community op een 'zwarte lijst' gaat zetten als wanbetaler en daar komt bij dat ik vind dat een vereniging zich daar niet mee bezig moet houden. Als members voor zichzelf een zwarte lijst maken vind ik best, maar zoiets moet niet op de site terug te vinden zijn vind ik. Simpelweg omdat ik het niet gepast vind :)

Jordy
%Europe/Berlin %842 %2006, 20:13
mwa als je een wanbetaler hebt, heb je het ook niet goed aangepakt vind ik :) Duidelijke afspraken, voorschot e.d.

Ik vind het ook niet echt gepast op deze site. Kun je beter tips op gaan opstellen over hoe je tot een goede overeenkomst kan komen ofzo iets

2nd day
%Europe/Berlin %931 %2006, 22:21
nee dan heb ik het ook niet goed aangepakt... maar ja... als ik hierdoor mn geld misschien wel krijg...

theFlashWizard
%Europe/Berlin %962 %2006, 23:05
tis maar een idee he.. :)
ik hoop dat team flashfocus er even over na wil denken. Ik weet niet zeker of Roenes al namens hun sprak.
En anders zoals Jordy ook al zegt. Mischien wat info verzamelen over hoe je zoiets goed aanpakt, met bijv zoals ik ook al zei een voorbeeld contract.

Roenes
%Europe/Berlin %968 %2006, 23:14
Ik weet niet zeker of Roenes al namens hun sprak.Sorry voor de verwarring, maar ik sprak puur voor mezelf. Ik weet niet hoe de rest erover denkt. Er zullen morguh vast nog wel andere team members reageren en anders kaart ik het ff aan. Maar ik sprak dus puur voor mezelf :)

En info verzamelen over hoe een contract op te stellen en dat soort dingen, dat kan wel handig zijn denk ik :)

Mitch
%Europe/Berlin %972 %2006, 23:20
Idee is wel leuk en aardig maar er kan gewoon misbruik van gemaakt worden en het lijkt me ook niet zo profesioneel, of je moet het echt goed gaan verzorgen. Niks voor flashfocus dunkt me :)

Maar ik zou zeggen zoek wat mensen en maak een speciale website waar het wel wordt bijgehouden :)

Dauntless
%Europe/Berlin %975 %2006, 23:24
Mijn mening ook: Hoe in hemelsnaam ga je dat bewijzen? Het is toch jouw woord tegen het zijne ?

Roenes
%Europe/Berlin %978 %2006, 23:29
offtopic: zo dat was snel! En ik heb ze niet eens aangesproken op msn :D (ksta op offline ;))

Dauntless
%Europe/Berlin %987 %2006, 23:41
Het is niet omdat ik niet post dat ik topics niet volg hé ;). Nu zag ik dat er om de mening van andere ZM'ers gevraagd werd, dus antwoord ik :D.

Roenes
%Europe/Berlin %486 %2006, 11:41
Het is niet omdat ik niet post dat ik topics niet volg hé ;).I know, ik doe vaak hetzelfde ;) Maar aangezien het zondagavond was verbaasde mij het dat er binnen 10 min 2 zm'ers gereageerd hadden :)

Maar weer back on-topic :)

2nd day
%Europe/Berlin %601 %2006, 14:25
Mijn mening ook: Hoe in hemelsnaam ga je dat bewijzen? Het is toch jouw woord tegen het zijne ?

op zich heb ik zn mailtjes nog... en op zich kan ik ook wel wat bankafschriften laten zien van de periode dat er betaald had moeten zijn... en over jouw woord tegen het zijne... ik wou dat t waar was, hij reageert helemaal niet... dus dat gaat niet altijd op...

behived
%Europe/Berlin %647 %2006, 15:32
een zwarte lijst vind ik toch ook wel gevaarlijk... wie beslist er hier wie er in dit geval gelijk heeft... in sommige situaties kan de kwaliteit van de geleverde website zo slecht zijn, dat dit aan de oorzaak ligt van het niet betalen... (voor alle duidelijkheid: ik maak hier geen vergelijking naar de zaak van 2nd day). Een goed voorbeeld voor een contract, uitleggen hoe je tewerk gaat met een voorschot enzo lijken me inderdaad beter!

w00
%Europe/Berlin %665 %2006, 15:58
Lijkt mij inderaad ook een beter idee om een topic te hebben met tips, waar je kan lezen hoe je hiermee te werk moet gaan, wat je allemaal kan doen en dergelijke.

Folkert
%Europe/Berlin %794 %2006, 19:03
tips en truucks en hoe je contracten opstelt is denk ik ook handiger en in ieder geval legaal en zonder conflicten. Met een zwarte lijst haal je als community conflicten op de hals lijkt me zo om verschillende redenen die allemaal al langs zijn gekomen.
--geen contract
--geen opname van afspraken
--geen inzicht in 'wat exact' gelevert had moeten worden in welke staat en tegen welke beloning
--etc etc etc

De wereld van de opdrachten en wanbetalers is een grote wereld. Wanneer ben je wanbetaler ? is dat aan een communitie om dat te beoordelen ? Kan een community dat uberhaupt beoordelen ?
Mijn stem gaat uit naar de tips en trucks bij opdrachten

theFlashWizard
%Europe/Berlin %824 %2006, 19:46
naja dan gaan we hier maar verder denk he:
http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?p=95820#post95820
:)