PDA

Volledige versie bekijken : Achtergrondkleur ScrollPane

Jefvh
%Europe/Berlin %679 %2005, 17:19
Heeej,

Kan je de achtergrond van je ScrollPane een andere kleur geven als de achtergrondkleur van het frame waar deze in staat?? En hoe?

Alvast bedankt!

The_One
%Europe/Berlin %748 %2005, 18:58
hoi,

Dat doe je zo:
/* ik ga ervan uit dat je scrollPane de instancename 'mySP' heeft */

mySP.setStyle("backgroundColor", "0x000000");

/* De achtergrond van je scrollPane wordt nu zwart */

suc6:)!

Jefvh
%Europe/Berlin %779 %2005, 19:42
k bedankt!!

essie120
%Europe/Berlin %587 %2005, 15:06
Weet je toevallig ook of je van dat scrollpane ook de scrollbars van kleur kan veranderen?

Dauntless
%Europe/Berlin %588 %2005, 15:08
Dat gaat :).

Druk op F1 en zoek naar 'Customizing the ScrollPane component' .

essie120
%Europe/Berlin %598 %2005, 15:22
Ik heb daar dus gekeken, maar ik kan nergens vinden 'hoe' ik die scrollbar moet veranderen, welke code ik daarvoor moet gebruiken.

Dauntless
%Europe/Berlin %605 %2005, 15:32
themeColor -> Halo
The base color scheme of a component. Possible values are "haloGreen", "haloBlue", and "haloOrange". The default value is "haloGreen".

border styles -> Both
The ScrollPane component uses a RectBorder instance as its border and responds to the styles defined on that class. See RectBorder class.
The default border style is "inset".

scrollTrackColor -> Sample
The background color for the scroll track. The default value is 0xCCCCCC (light gray).

Die dingen kun je dus allemaal invullen in het scriptje van The_One ...

essie120
%Europe/Berlin %671 %2005, 17:07
Welke waarde staat dan voor de scrollbar?
En als ik het scriptje van The_one overneem dan krijg ik een foutmelding:

"Statement must appear within on/onClipEvent handler
mySP.setStyle("backgroundColor", "0x000000"); "

Ik begrijp dit niet helemaal.

Dauntless
%Europe/Berlin %677 %2005, 17:16
Ik weet niet of het mogelijk is om alleen de scrollbalk aan te passen, maar misschien lukt het wel met themeColor ?

Roenes
%Europe/Berlin %680 %2005, 17:19
Scrollbalk is wel aan te passen. Maar je moet dan het hele thema aanpassen. Dus dat fla'tje openen in flash en alle relevante MC's aanpassen. Vertrouw me: een hels karwei!

Het makkelijkst is om de update van flash te installeren. Flash 7.2 is dat. Dan heb je weer een gewone scrollbalk als component. Deze kun je gewoon op de oude manier aanpassen. Dit werkt vele malen makkelijker :)

essie120
%Europe/Berlin %686 %2005, 17:27
De reden waarom ik een scrollpane gebruik is omdat ik zowel plaatjes als tekst tegelijk wil laten scrollen (de plaatjes staan namelijk in de tekst).

Roenes
%Europe/Berlin %686 %2005, 17:29
Dan zul je volgens mij optie 1 moeten gebruiken. Via setStyle krijg je het volgens mij niet werkend. Atthans, ik heb het nog nooit werkend gezien. Kben benieuwd :)

essie120
%Europe/Berlin %690 %2005, 17:34
Je bedoelt dus dat ik het hele thema aan moet passen? Dat doe ik liever niet, maar ja als t niet anders kan.
Dan heb ik meteen nog een vraag: is het wel mogelijk om met een zelfgemaakte scrollbalk de plaatjes en tekst tegelijk te laten scrollen?

Dauntless
%Europe/Berlin %690 %2005, 17:34
Of je koopt flash paper! :cool:

Mitch
%Europe/Berlin %691 %2005, 17:36
Of je koopt macromedia studio :cool:

Roenes
%Europe/Berlin %697 %2005, 17:43
Mitch en Dauntless, wat zijn dat voor een reacties? ;)

Dan heb ik meteen nog een vraag: is het wel mogelijk om met een zelfgemaakte scrollbalk de plaatjes en tekst tegelijk te laten scrollen?Het is mogelijk als je alles in een tekstveld zet en die met eigen knoppen laat scrollen. Maar dan werken plaatjes weer lastig. Ik weet alleen niet of het mogelijk is om met knoppen een MC te laten scrollen. Volgens mij niet omdat een MC geen hscroll/vscroll/scroll property heeft...

essie120
%Europe/Berlin %702 %2005, 17:51
De tekst met plaatjes ertussendoor heb ik voor de scrollpane dus een MC gemaakt.

Dus ik kan uit de reacties concluderen dat ik het beste gewoon een scrollpane kan gebruiken.

Maar op een eerdere vraag heb ik nog geen antwoord gekregen:

En als ik het scriptje van The_one overneem dan krijg ik een foutmelding:

"Statement must appear within on/onClipEvent handler
mySP.setStyle("backgroundColor", "0x000000"); "

Ik begrijp dit niet helemaal.

Om de achtergrondkleur te veranderen moet ik dit scriptje dus neerzetten: mySP.setStyle("backgroundColor", "0x000000");

Maar dus ook zoals blijkt uit de foutmelding binnen on() , maar on() wat? on(click), on(scroll), on(load), etc ...?

Roenes
%Europe/Berlin %704 %2005, 17:53
De tekst met plaatjes ertussendoor heb ik voor de scrollpane dus een MC gemaakt.
Dus ik kan uit de reacties concluderen dat ik het beste gewoon een scrollpane kan gebruiken.Dat is wel het makkelijkst jah :)

mySP.setStyle("backgroundColor", "0x000000");

Maar dus ook zoals blijkt uit de foutmelding binnen on() , maar on() wat? on(click), on(scroll), on(load), etc ...?Je moet dat stukje code op een frame zetten en niet op je scrollpane zelf. mySP moet je dan nog even veranderen naar de instancenaam van je scrollpane :)

essie120
%Europe/Berlin %718 %2005, 18:14
Aha, vandaar dat ie het niet deed.

Bedankt voor de hulp!

Roenes
%Europe/Berlin %753 %2005, 19:04
Graag gedaan :)

info@car-toon.nl
%Europe/Berlin %630 %2005, 16:07
maar waarom toch zo moeilijk doen met al die code......??? Ik sleep de scrollbar uit het components menu naar mijn scene. In mijn library verschijnt dan "Flash UI Components".
Open het mapje, dubbelklik op de scrollpane en unlock de layers.
Na een aantal maal klikken op het witte vlak van de scrolpane is het vlak zelf geselecteerd en kun je het iedere kleur geven die je maar wil.... Met hetzelfde gemak haal je het kader weg. Ga terug naar je scene en als je de movie test is de kleur aangepast.
makkelijk zat.

Stef
[?] [?]

info@car-toon.nl
%Europe/Berlin %636 %2005, 16:16
test

The_One
%Europe/Berlin %956 %2005, 23:56
Ik sleep de scrollbar uit het components menu naar mijn scene. In mijn library verschijnt dan "Flash UI Components".
Open het mapje, dubbelklik op de scrollpane en unlock de layers.

Jij werkt met Flash MX volgens mij, want toen was dat nog mogelijk. In FMX04 en F8 is dit niet meer mogelijk
[of ik heb het fout:P]