PDA

Volledige versie bekijken : er komt geen handje bij rollover

latino
%Europe/Berlin %577 %2005, 14:51
ik dupliceer movieclips op verschillende rijen. Hierin laad ik plaatjes. Dit gaat allemaal perfect. Alleen er verschijnt geen handje als ik over de gedupliceerde movieclips ga ???
ik zie geen fout :confused:

var pics:Array = ["1.jpg","2.jpg","3.jpg","4.jpg","5.jpg","6.jpg","7.jpg","8.jpg","9.jpg"];

var xSpacing:Number = 226;
var ySpacing:Number = 132;
var xStart:Number = 61;
var yStart:Number = 52;

var v:Number = -1;
var i:Number = -1;
while(++i < 3){

var j:Number = -1;

while(++j < 3){
++v;
var name:String = "item"+ v;
mc = picsholder_mc.duplicateMovieClip(name,v);
mc._x = xStart + i * xSpacing;
mc._y = yStart + j * ySpacing;
mc.loadMovie(pics[v]);

mc.onRelease = function(){

}
mc.onRollOver = function(){
fadeIn(this);
}
mc.onRollOut = function(){
fadeOut(this);
}

}
}

erikvanhouten
%Europe/Berlin %579 %2005, 14:54
een movieclip is ook geen button..

theFlashWizard
%Europe/Berlin %653 %2005, 16:41
wacht ff hoor.. voordat ik verder kijk.. waarom een hele array als je 1,2 enz makkelijk kan maken in een for loop of zoals je al gebruikt een while.. gewoon n kwestie van er dan ".jpg" achter te zette..

kan simpel weg als:
mc = picsholder_mc.duplicateMovieClip("item"+ v,v);

maar em.. waarom wil je een handje? de rollovers doen het wel?

latino
%Europe/Berlin %696 %2005, 17:42
ja das waar :)

nee ik zie helemaal geen hand...de roolover doet het dus niet...hoe kan dat nou :(

Roenes
%Europe/Berlin %697 %2005, 17:43
maar em.. waarom wil je een handje? de rollovers doen het wel?Neej die doen het ook niet als het goed is :D

Dat komt door de klassieke fout: je moet wachten tot je jpg ingeladen is en daarna pas je onRollOver's e.d. eraan hangen. Want alle handlers worden verwijderd als er nieuwe content wordt ingeladen. Dus even een check inbouwen (of MovieClipLoader gebruiken) en pas als je jpg binnen is je rollOver maken :)

latino
%Europe/Berlin %699 %2005, 17:46
als ik testmovie doe dan zie ik de plaatjes gewoon geladen...maar als ik er over heen ga blijft mijn cursir een pijl

in mijn script laad ik ook eerst de plaatjes in dan pas de onrollover actions :confused:

theFlashWizard
%Europe/Berlin %699 %2005, 17:47
oe.. dat wist ik nie.. Kdacht dat het alleen belankrijk was voor wanneer je iets wou resizen bijv..

hier een paar tuturials over de MovieClipLoader:
http://www.kirupa.com/developer/actionscript/moviecliploader2.htm
http://www.actionscripts.org/tutorials/intermediate/MovieClipLoader_in_Flash_MX_2004/index.shtml
http://www.actionscripts.org/tutorials/intermediate/MovieClipLoader_in_Flash_MX_2004_Part2/index.shtml

latino
%Europe/Berlin %701 %2005, 17:50
ja ik ga ze eens bekijken, maar mijn plaatjes zijn al geladen dus dan zou er een handje moeten zijn toch?

theFlashWizard
%Europe/Berlin %702 %2005, 17:51
jamaar wanneer je bijv dat RollOver event ermee verbind nog niet ;)
trace op dat moment bijv maar is de breedte van de contaner.. die zal 0 zijn ofzo..

latino
%Europe/Berlin %705 %2005, 17:55
oww dus als ik de plaatjes wel zie..dan is dus de event er niet aangeplakt in het script zelf...wel vreemd ik dacht dat als ik plaatjes zie de onrollover of wat dan ook er ook vanzelf aangeplakt zit :)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %706 %2005, 17:57
Het wordt zo snel geladen dat je het niet geladen ziet worden, maar het script wordt nog veel sneller uitgevoert.. dus vandaar..

latino
%Europe/Berlin %708 %2005, 18:00
ehh... ja ;) als ik er niet uit kom roep ik wel weer....maar als ik 1 plaatje inlaad dan pakt ie het wel :D

Roenes
%Europe/Berlin %709 %2005, 18:02
in mijn script laad ik ook eerst de plaatjes in dan pas de onrollover actions :confused:Klopt, maar het script blijft na de loadMovie regel niet hangen. Dus het kan zijn dat je mc.onRollOver regels al worden doorlopen en daarna pas het plaatje is ingeladen. Je rollOver vervalt dan. :)

Het beste is dit op te vangen met MovieClipLoader. Kijk dus even naar de links van flashwizard :)

latino
%Europe/Berlin %787 %2005, 19:54
zo ik vind het maar vreemd, maar ik heb de code tussen de tweede while aangepast en nu doe tie het...misshien is het geluk..dus kunnen jullie even kijken of ik het zo goe dheb opgelost?

thanks alvast!

++v;

mc.mc2 = new MovieClipLoader();
mc.mc2.onLoadInit = function (mc2:MovieClip){

mc2.onRelease = function(){

}
mc2.onRollOver = function(){
fadeIn(mc2);
}
mc2.onRollOut = function(){
fadeOut(mc2);
}
}
mc.mc2.loadClip(pics[v],"mc");

theFlashWizard
%Europe/Berlin %798 %2005, 20:09
volgens mij wel..
alleen ipv
mc.mc2.loadClip(pics[v],"mc");

zou ik dit doen:
pic = (v+1)+".jpg"
mc.mc2.loadClip(pic ,"mc");

en waarom een onRelease als je er niks inzet? of komt dat nog?

latino
%Europe/Berlin %823 %2005, 20:45
ok ga ik veranderen....ja ik ga nog het een en ander uitbreiden...ik ga er nog een tooltip aanhangen en een link naar een pagina...dus als dat neit goed gaat horen jullie hetzelf ! Bedankt!

latino
%Europe/Berlin %460 %2005, 12:03
ok ik wil dus een tooltip attachen..maar er wordt geen inhoud gegeven in het tekstveld..
ik heb van alles geprobeerd, maar het enige wat ik heb bereikt is dat overal 9.jpg komt te staan of overal undefined zoals nu

var toolTips:Array = ["Mooi","Nog Mooier","3.jpg","4.jpg","5.jpg","6.jpg","7.jpg","8.jpg","9.jpg"];

var xSpacing:Number = 226;
var ySpacing:Number = 132;
var xStart:Number = 61;
var yStart:Number = 52;

var v:Number = -1;
var i:Number = -1;
while(++i < 3){

var j:Number = -1;

while(++j < 3){
++v;
mc.tekst = toolTips[v];
trace(mc.tekst);//hier laat ie alles keurig zien dus in de volgende stap moet het zitten
mc.mc2 = new MovieClipLoader();
mc.mc2.onLoadInit = function (mc2:MovieClip){

fadeIn(mc2);
showToolTip(mc.tekst);
}

}
pic = (v+1)+".jpg"
mc.mc2.loadClip(pic,"mc");

}
}

function showToolTip(tekst:String){

attachMovie("tooltip","target_mc",this.getNextHighestDepth());
this.target_mc._x = this._xmouse;
this.target_mc._y = this._ymouse;
this.target_mc.tooltip_txt.text = tekst;
}

theFlashWizard
%Europe/Berlin %480 %2005, 12:32
k moest ff goed kijke maar volgens mij komt het omdat je gewoon de tekst uit this moet opvragen.. die mc variabele is namelijk voor het laatst gevult met 9.jpg..
dus:
fadeIn(mc2);
showToolTip(this.tekst);
}

en ipv getNextHightestDepth() kun je gewoon steeds dezelfde depth pakken want je wil maar 1 tooltip zien ;)

latino
%Europe/Berlin %545 %2005, 14:05
nee huil :( ik begrijp er niks van . moet ik nog een parameter doorgeven aan mc.mc2.onLoadInit = function (mc2:MovieClip){
??

theFlashWizard
%Europe/Berlin %813 %2005, 20:31
ow wacht.. je verwijst een rollover binnen die onLoadInit aan mc2, terwijl je het eigenlijk moet verbinden aan mc.mc2 moet verbinden volgens mij..
en zet dan eens een trace in de RollOver zodat je weet of hij wel uitgevoert wordt..
want die this moet er ook bij..

latino
%Europe/Berlin %411 %2005, 10:52
bedoel je dit?

fadeIn(mc2);
showToolTip(this.mc.mc2.tekstje);
trace(this.mc.mc2.tekstje);
}

dit werkt ook niet...tracen lukt wel mmaar overal undefined :( grrr

theFlashWizard
%Europe/Berlin %482 %2005, 12:34
this.mc.mc2

der zit toch niet nog een movieclip die mc in die heet in this?
gewoon this zou genoeg moeten zijn omdat this degene is waar de rollOver voor gemaakt is.. dus mc2..