Nauthiz
%Europe/Berlin %720 %2006, 17:16
Ik heb een probleempje met een webshop-achtig flash-ding, wat met een sharedObject een bestellijstje op moet kunnen slaan. Effectief kan je een product kiezen, en de naam als waarde toevoegen aan de variabele '_root.prod1'. Als je er nog één kiest voeg je hem als waarde toe aan de variabele '_root.prod2', etc etc...
Maar nu het opslaan! Het script hieronder vult 2 variabelen ('verwerken' en 'verwerken2'). De 'i' in deze waarden is een cijfer wat steeds hoger wordt naarmate het script wordt herhaald, dus elke keer dat het script wordt aangesproken is een andere variabele van belang.
i++;
verwerken = "lokaleData.data.prod"+i;
verwerken2 = eval("_root.prod"+i);
Op deze manier komen de nummers (i) van het product en de lokaleData altijd overeen:
lokaleData.data.prod1 .... eval(_root.prod1)
lokaleData.data.prod2 .... eval(_root.prod2)
lokaleData.data.prod3 .... eval(_root.prod3)
Even globaal de vraagstelling:
Hoe kan ik Actionscript laten weten dat hij een variabele moet beinvloeden die dezelfde naam heeft als de waarde van een andere variabele?
In andere woorden; ik wil dat lokaleData.data.prod1 (wat hier nog een waarde is van de variabele 'verwerken' maar ook een bestaande variabele) wordt gevuld met de inhoud van de variabele 'verwerken2'. Hoe leg ik dit Actionscript uit? Al jullie hulp is welkom!
Maar nu het opslaan! Het script hieronder vult 2 variabelen ('verwerken' en 'verwerken2'). De 'i' in deze waarden is een cijfer wat steeds hoger wordt naarmate het script wordt herhaald, dus elke keer dat het script wordt aangesproken is een andere variabele van belang.
i++;
verwerken = "lokaleData.data.prod"+i;
verwerken2 = eval("_root.prod"+i);
Op deze manier komen de nummers (i) van het product en de lokaleData altijd overeen:
lokaleData.data.prod1 .... eval(_root.prod1)
lokaleData.data.prod2 .... eval(_root.prod2)
lokaleData.data.prod3 .... eval(_root.prod3)
Even globaal de vraagstelling:
Hoe kan ik Actionscript laten weten dat hij een variabele moet beinvloeden die dezelfde naam heeft als de waarde van een andere variabele?
In andere woorden; ik wil dat lokaleData.data.prod1 (wat hier nog een waarde is van de variabele 'verwerken' maar ook een bestaande variabele) wordt gevuld met de inhoud van de variabele 'verwerken2'. Hoe leg ik dit Actionscript uit? Al jullie hulp is welkom!