PDA

Volledige versie bekijken : Soort van Quizz?

woopz
%Europe/Berlin %566 %2005, 14:36
Hallo Flashers,
Ik moet een soort quiz maken, waarbij je uitkomt op iets wat bij jou past, ongeveer hetzelfde idee van de stemwijzer, dus je moet niet uitkomen op aantal punten. Maar op iets wat bij je past. Enig idee of daar tutiorials over zijn? Of mensen die toevallig nog zo'n scriptje hebben liggen? Ik heb echt hulp nodig..

Alvast ontzettend bedankt!

Markiehboy
%Europe/Berlin %548 %2005, 14:09
Dat is heel makkelijk eigenlijk
gewoon vragen laten stellen.. elke keer als ze een antwoord geven bij de knop bijv de volgende code er in bij het volgende:
vraag1:
wat doe jij het liefst?
a. nietson (release){vraag1="A";this.nextFrame();}
b. nog minderon (release){vraag1="b";this.nextFrame();}
c. geen van de bovenstaandeon (release){vraag1="c";this.nextFrame();}

en dan op het laatste frame maak je een dynamisch text vlak met de variable "text" (hier in komt te staan wat bij ze past
frame properties:
alles = vraag1+vraag2+vraag3;
if (alles eq "aaa"){text = "je bent erg simple dus een frikandel past wel bij je";}
else if (alles eq "aba"){text = "je bent niet heel erg gevarrieert dus...";}
else if (alles eq "abc"){text = "drie verschillende antwoorden netjes :D bij jou past een boek";}

enz enz...
zu kun je door blijven gaan.. ik kan ook wel een fla-tje voor je maken maar dnek wel dat het zo lukt

succes en greetz

XemonerdX
%Europe/Berlin %572 %2005, 14:44
Het nadeel van die werkwijze is dat het aantal mogelijke uitkomsten snel uit de klauwen gaat lopen op die manier. Stel je hebt 10 vragen met ieder 3 mogelijkheden (niet eens zo heel veel vragen), dan zijn er al 3^10 (bijna 60000!) verschillende uitkomsten.

Markiehboy
%Europe/Berlin %589 %2005, 15:08
tja het was maar een posibilitie ;)
ben pas paar maanden bezig met flash ;)
maar het werkt wel :P

ninetynine
%Europe/Berlin %590 %2005, 15:09
Er zit een quiz "template" in flash
misschien daar even naar kijken !

behived
%Europe/Berlin %617 %2005, 15:49
je kunt het zo oplossen:
op oplossing 1
on (release){vraag1="0";this.nextFrame();}
op oplossing 2
on (release){vraag1="3";this.nextFrame();}
op oplossing 3
on (release){vraag1="5";this.nextFrame();}

op de laatste frame zet je dan:
counter=vraag1+vraag2+vraag3....
if(counter<10){
tekst="niet zo goed he"
}
else if(counter<20){
tekst="blijven oefenen"
}
else{tekst="heel goed"}

theFlashWizard
%Europe/Berlin %820 %2005, 20:41
ik heb eens een quiz moeten maken voor school, hijs zwaar dynamisch en eigenlijk wel makkelijk aanpasbaar.. als je hem snapt.. duzz kijk maar of je er uit komt :)

woopz
%Europe/Berlin %713 %2005, 18:07
Erg bedankt voor de reacties, maar volgens mij wordt het nog niet helemaal goed begrepen.
De bedoeling is dat je niet op een score uitkomt. Het moet een soort van 'test jezelf quiz' worden, dus dat je kan bekijken wat het best bij je past. Dat je een paar vragen krijgt over bijv. welke kleur je het mooist vindt, en dat je aan het einde van de 'quiz' een uitslag krijgt van bijvoorbeeld: 'jij bent een stoer persoon'! o.i.d.

Ik hoop echt dat jullie me kunnen helpen, dat zou echt geweldig zijn. Want het is erg van belang dat dit goed komt.

Nogmaals bedankt!

Dauntless
%Europe/Berlin %719 %2005, 18:16
Dan moet je eerst zelf even uitzoeken hoe zo'n quiz werkt... (Hoe het resultaat berekend wordt)
Daarna kan je meerkeuze vragen gaan maken en een van de hierboven genoemde oplossingen nemen...

theFlashWizard
%Europe/Berlin %746 %2005, 18:54
ja idd..
je maakt een aantal onderwerpen, per vraag krijgt 1 van die onderwerpen meer punten, ligt natuurlijk ook aan het antwoord maar goed en dan kun je omdat dan 1 onderwerp de meeste punten hebt die als uitslag geven..