PDA

Volledige versie bekijken : rollover

B_style
%Europe/Berlin %413 %2005, 10:56
Ik heb 2 afbeeldingen die moeten groter worden worden wanneer je erover heen gaat ik heb de code een beetje aangepast:

this.onImageRollOver = function() {
sleepwagen.setSize(384,288);
}
this.onImageRollOver = function() {
sleepwagen2.setSize(489,222);
}
this.onImageRollOut = function() {
sleepwagen.setSize(128,96 );
}
this.onImageRollOut = function() {
sleepwagen2.setSize(207,96 );
}
sleepwagen.addActionListener(this);

sleepwagen2.addActionListener(this);

ik moet "this", this1 van maken of zo zodat het onderscheidt ziet. Hoe geef ik die juist weer?

Fl4sh3r
%Europe/Berlin %436 %2005, 11:28
Moeten ze beide groter worden als je over één van de twee gaat, of moet alleen diegene groter worden waar je overheen gaat?

B_style
%Europe/Berlin %438 %2005, 11:31
Moeten ze beide groter worden als je over één van de twee gaat, of moet alleen diegene groter worden waar je overheen gaat?

Het zijn allebei verschillende foto's van verschillende formaten. ze moeten van klein naar groot. dus wanneer je met je muis over de kleine weergave gaat dan moet die vergroten. De foto's moeten wel appart rollover zijn :)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %447 %2005, 11:44
raar en heel oud script.. :|
waar heb je et vandaan man.. :|

probeer eens:

sleepwagen.onRollOver = function(){
this._xscale= 200
this._yscale = 200
}
sleepwagen.onRollOut = function(){
this._xscale= 100
this._yscale = 100
}

sleepwagen2.onRollOver = function(){
this._xscale= 200
this._yscale = 200
}
sleepwagen2.onRollOut = function(){
this._xscale= 100
this._yscale = 100
}

als je dit script langzaam leest spreekt het voorzich maar als je uitleg wilt, wees zo vrij het te vragen :)

B_style
%Europe/Berlin %452 %2005, 11:51

probeer eens:

sleepwagen.onRollOver = function(){
this._xscale= 200
this._yscale = 200
}
sleepwagen.onRollOut = function(){
this._xscale= 100
this._yscale = 100
}

sleepwagen2.onRollOver = function(){
this._xscale= 200
this._yscale = 200
}
sleepwagen2.onRollOut = function(){
this._xscale= 100
this._yscale = 100
}

als je dit script langzaam leest spreekt het voorzich maar als je uitleg wilt, wees zo vrij het te vragen :)

thx man. Ik zit op stage, dit heeft mijn stagebeleider geschreven. Ik ben zelf net bezig met flash, ik moest ineens flash gaan leren, hij zegt tegen mij maak ff een systeem maar weet er eigenlijk niks van. Ik ben nu aantal weken bezig maar het is best pittig. Thx. als je wat goeie tuts weet waar ik wat meer van kan leren, tell me:) (vandaag laatste stagedag.)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %471 %2005, 12:18
hmm dan moet je stagebegeleider is n nieuwe cursus gaan doen denk ik :P
zoek me oude post AStips maar is op :) daar staan ook een paar goede tuturials bij :)

B_style
%Europe/Berlin %533 %2005, 13:47
En wat als ik de rechterfoto wil uitlaten komen naar de linker kant? ik heb de Y al met -200 geprobeert.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %551 %2005, 14:14
hebt te maken met het middenpunt van de mc, Staat die in het midden wordt hij groter alle richtingen uit, staat hij links wordt hij groter alle richtingen uit behalve naar links.. :)

B_style
%Europe/Berlin %553 %2005, 14:16
hebt te maken met het middenpunt van de mc, Staat die in het midden wordt hij groter alle richtingen uit, staat hij links wordt hij groter alle richtingen uit behalve naar links.. :)
leuk, nu volg ik je niet. Die stagebeleider wilt dat ik zijn script gebruik :mad: HELP

theFlashWizard
%Europe/Berlin %557 %2005, 14:23
het middenpunt van de movieclips die je wil vergroten.. dat is dat puntje in beeld als je in die movieclip zit.. als je alles dat in die movieclip staat rechts vand dat puntje zet zal hij nooit meer bij vergroten naar links groeien..

lekkere stagebegeleider heb je.. hij gebruikt nogal oude scripts.. dat zou hij zelf moeten inzien..

Laiverd
%Europe/Berlin %764 %2005, 19:20
OT: wat is er in godsnaam zo oud en vooral 'raar' aan dat script? Volgens mij heeft iemand hier gewoon een setSize functie geschreven met twee parameters, en da's toch echt een stuk korter dan die twee regels die jij nu iedere keer nodig hebt om grootte te veranderen.

On topic: iets als this.onImageRollOver suggereert dat er iets met listeners wordt gedaan?? Er vanuit gaande dat de setSize() functie wel goed is, lijkt het me meer dat die events niet worden getriggered en dat daar het probleem zit. Dus wat meer info over hoe je die custom listeners maakt is nodig; want wat je nu laat zien, kan niet alles zijn.

Tenslotte: als je echt Flash 5 gebruikt, is je hele syntax sowieso fout; constructies alsblah = function(){} zijn niet geldig in Flash 5.

Tuts?? > F1 : oftewel de tutorials die bij het programma zitten, zijn een start.

John