PDA

Volledige versie bekijken : Dynamic load hulp nodig...

Le Marquis
%Europe/Berlin %633 %2006, 15:12
Ik heb het complete internet afgezocht maar kan niet precies vinden wat ik wil hebben, dus wil ik vragen of iemand mij kan helpen met een kleine code te maken zodat ik als actionscript leek er iets van kan leren... Hetgeen wat ik wilde proberen was dat ik een image en twee tekstframes laden vanuit een XML... Dit is voor mij wel te doen. Hetgeen waar ik tegeaan loop is dat ik meerdere XML strings hebt om te laden en alles netjes op een horizontale lijn wilt hebben. Ook dit is wel te vinden maar alleen in zeer uitgebreide image gallery's waarvan ik niet helemaal weet welke code ik moet hebben...

Ik heb alles al voorgemaakt dus als iemand er naar wilt kijken graag, ik loop nu tegen een westduitse muur aan als het gaat om mijn kennis met AS... Alles in de file is al voorgemaakt en alleen de code ontbreekt, please help me out...

LM

Dauntless
%Europe/Berlin %636 %2006, 15:16
Maar je hebt echt nog NIETS van AS ? Je kan toch tenminste al kijken hoe je xml inlaadt en hoe de MovieClipLoader classe werkt?

http://www.kirupa.com/developer/actionscript/moviecliploader.htm
http://www.kirupa.com/web/xml/index.htm

Le Marquis
%Europe/Berlin %704 %2006, 16:54
Het laden van 1 afbeelding met wat teksten is mij geen probleem, het is pas echter een probleem als dit meerdere keren geladen moet worden. Ik ben al bekend met Load Vars en XML data laden maar dan is het echter maar 1 afbeelding of tekst dat geladen moet worden. Ook ben ik allerlei gallery's af gaan struinen om te kijken of ik iets kon vinden wat erop leek, maar tot nu toe geen succes. De "F1", ofwel help knop onder Flash geeft ook niet genoeg om ermee te werken. Zoals ik al zei ik loop tegen een spreekwoordelijke "oostduitse muur" aan als het gaat om wat uitgebreidere code's als dynamisch laden van meerdere gegevens vanuit 1 XML bestand...

Dus mijn vraag is, en laat ik m desnoods veranderen. Waar is er een uitgebreid voorbeeld van een "gallery" dat zn afbeeldingen etc laadt horizontaal, dus niet vertikaal, vanaf daar kan ik verder. dat is het probleem niet, maar heb een begin nodig omdat ik niet genoeg kennis hebt van Dynamisch laden van XML van meerdere gegevens...

Alvast bedankt voor je links, maar ook deze had ik al bekeken. Tevens laden deze telkens 1 afbeelding, ik wil alles in een keer laden. De hele rambam!

LM

Dauntless
%Europe/Berlin %709 %2006, 17:01
Als je wel weet hoe je ze vertikaal inlaadt, weet je toch ook hoe het horizontaal moet?

Misschien is dit handig?
http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=8275

Le Marquis
%Europe/Berlin %569 %2006, 13:40
Ik ben al een heel stuk verder gekomen met een tutorial op internet. Nu heb ik nog een klein vraagje. De tutorial had de functie om javascript popups te openen ik wil juist een swf laden in de movie...
Hieronder de code waar ik weer dus niet uitkom...

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

function getLabel(_arg1) {
return (baseNode.childNodes[_arg1].childNodes[0].firstChild.nodeValue);
}
function getLink(_arg1) {
return (baseNode.childNodes[_arg1].childNodes[1].firstChild.nodeValue);
}
function getWidth(_arg1) {
return (baseNode.childNodes[_arg1].childNodes[2].firstChild.nodeValue);
}
function getHeight(_arg1) {
return (baseNode.childNodes[_arg1].childNodes[3].firstChild.nodeValue);
}
function getPic(_arg1) {
return (baseNode.childNodes[_arg1].childNodes[4].firstChild.nodeValue);
}
function alphaIn(_arg1) {
if (_arg1.txt.txt._currentframe<9) {
_arg1.txt.txt.play();
}
}
function alphaOut(_arg1) {
_arg1.txt.txt.gotoAndStop(1);
}
function launchProject(_arg1) {
myURL = new String(("'popup"+_arg1.launchURL)+"'");
myHeight = new String(("'height="+_arg1.launchHeight)+",");
myWidth = new String(("width="+_arg1.launchWidth)+",");
getURL((((("javascript:openNewWindow("+myURL)+",'HMX',")+myHeight)+myWidth)+"toolbar=no,scrollbars=no')");
}
baseNode = featXML.firstChild;
var child = baseNode.firstChild;
while (child != null) {
numItems++;
child = child.nextSibling;
}
_root.createEmptyMovieClip("featuredProjects", 1);
featuredProjects._y = 450;
featuredProjects._visible = false;
i = 0;
while (i<numItems) {
featuredProjects.attachMovie("thumb", "thumb"+i, i);
myN = eval("featuredProjects.thumb"+i);
myN.hitArea = myN.hA;
myN.createEmptyMovieClip("pic", 1);
myN.createEmptyMovieClip("txt", 2);
myN.txt._y = -5;
myN.hA._visible = false;
myN.attachMovie("thumbLabel", "thumbLabel", 2);
myN.thumbLabel.txt = getLabel(i);
myN.thumbLabel._y = -33;
myN.thumbLabel._alpha = 0;
myPic = getPic(i);
myLabel = getLabel(i);
myN.pic.loadMovie("images/"+myPic, 1);
myN.txt.attachMovie("txt", "txt", 2);
myN.txt.txt.txt = myLabel;
myN.launchURL = getLink(i);
myN.launchWidth = getWidth(i);
myN.launchHeight = getHeight(i);
myN.onPress = function() {
};
i++;
}

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Het gaat voornamelijk hier over: getURL((((("javascript:openNewWindow("+myURL)+",'HMX',")+myHeight)+myWidth)+"toolbar=no,scrollbars=no')");
Beetje ongebruikelijke manier om een javascript te openen maar als iemand een manier weet want ik heb alles al geprobeerd met loadmovie etc...

Dantaules alvast bedankt, ik was waarchijnlijk te lui om zelf de code te maken, maar wat wil je als je al twee dagen op zoek bent...

LM

Le Marquis
%Europe/Berlin %761 %2006, 18:17
iemand een idee? van het probleem hierboven...

LM