PDA

Volledige versie bekijken : Hittest script

zynex_18
%Europe/Berlin %978 %2005, 00:28
Weet iemand misschien een Hittest script in alle richtingen deflect??

theFlashWizard
%Europe/Berlin %980 %2005, 00:31
deflect? hoe bedoel je precies?
leer heel ff aan om een forum vraag in meer dan 1 zin te stellen.. want aan 1 zin hebbe we bijna nooit genoeg om je goed te kunnen helpen..

zynex_18
%Europe/Berlin %985 %2005, 00:39
Ik heb een complete stad gemaakt in flash, en heb ook een character die je kan besturen. Nu moet ik Onzichtbare muren gaan maken, die ervoor zorgen dat de character niet door alles heen kan lopen. Wat is een goed script daarvoor?

Roenes
%Europe/Berlin %990 %2005, 00:45
Een optie kan zijn een hittest op iedere afzonderlijke muur, het gebruik van een tilebased stad om het gebruik van hittest te vereenvoudigen.

Dit zijn 2 opties die je zou kunnen gebruiken, maar je zult echt meer uitleg moeten geven over je situatie voor een beter antwoord :)

zynex_18
%Europe/Berlin %995 %2005, 00:53
Ik ben een spel aan het maken die je ziet vanuit vogel perspectief(schuin bovenaf). De character kan in alle richtingen lopen, behalve diagonaal. Ik heb een complete omgeving gemaakt (een stad met huizen enz). Ik moet nu dus muren hebben. Onzichtbare muren die ik over de huizen kan plakken als het ware. Zodat als de character tegen die onzichtbare muur loopt, dat hij niet verder kan lopen. Hij loopt met een snelheid van 4 (Speed = 4). Het beste zou zijn als ik al die muren enz in 1 movieclip kan doen.
sorry beter dan dit valt het niet egt uit te leggen, dan zou je het tog zelf moeten zien.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %009 %2005, 01:13
we snappen de bedoeling wel.. maar je loopt nu tegen een redelijk groot game probleem op en de oplossing is niet simpel..
je kan elke muur apart een hittest script kunnen geven maar das erg CPU intensief..
meestal worden daarom met bijv n simpel spelletje de positief van het balletje en de muur constand met elkaar vergeleken dmv een simpele if..
maar dat is niet te doen met veel muren en vooral diagonale dingen..

de oplossing is titelbased.. maar dan moet je alles omgooien en ombouwen..

Roenes
%Europe/Berlin %461 %2005, 12:04
de oplossing is titelbased.. maar dan moet je alles omgooien en ombouwen..Neej hoor. Je hoeft dan niet alles om te gooien. Het enige wat je nog moet doen is de positie van alle muren in een 2D array zetten en de positie van de speler bij iedere stap vergelijken met een positie in de array. Als deze een muur is voer je de code uit die je bij een hittest zou doen.

Volgens mij moet dit te doen zijn :)