zynex_18
%Europe/Berlin %868 %2005, 21:50
Ik ben bezig met een RPG game, en ik zit een klein beetje vast met de controls.
Ik heb een mannetje gedesigned van 4 verschillende kanten. stilstaand en lopend.
Ik heb een movieclip gemaakt met 4 frames erin. Op elk frame staat een movieclip can boven, onder, links en rechts.elk van de 4 frames is een movieclip die uit 2 frames bestaat. Frame1 is stilstaan. Frame2 is lopen.er staat een stop boven beide frames. op elk van de 4 frames staat het script Bijv:
onClipEvent (enterFrame) {
if (Key.isDown(Key.DOWN)) {
gotoAndStop(2);
} else {
gotoAndStop(1);
}
}
op de hoofdmovieclip waar de 4 frames inzitten heb ik het script:
if (Key.isDown(Key.DOWN) ) {
_root.hero2.gotoAndStop(1);
_y += speed;
}
if (Key.isDown(Key.UP) ) {
_root.hero2.gotoAndStop(2);
_y -= speed;
}
if (Key.isDown(Key.RIGHT) ) {
_root.hero2.gotoAndStop(3);
_x += speed;
}
if (Key.isDown(Key.LEFT) ) {
_root.hero2.gotoAndStop(4);
_x -= speed;
}
}
Het probleem is dat wanneer ik Diagonaal loop(2 pijltoetsen tegelijkertijd), dan speelt hij geen loop animatie af. Hij staat gewoon stil. Het mannetje zweeft als het ware zonder te bewegen diagonaal.
Kan iemand mij hiermee helpen? het is nogal belangrijk. Het spel is bijna zo goed als af.....maar dit probleem staat nog in de weg.
Bijvoorbaat dank,
Zynex
Ik heb een mannetje gedesigned van 4 verschillende kanten. stilstaand en lopend.
Ik heb een movieclip gemaakt met 4 frames erin. Op elk frame staat een movieclip can boven, onder, links en rechts.elk van de 4 frames is een movieclip die uit 2 frames bestaat. Frame1 is stilstaan. Frame2 is lopen.er staat een stop boven beide frames. op elk van de 4 frames staat het script Bijv:
if (Key.isDown(Key.DOWN)) {
gotoAndStop(2);
} else {
gotoAndStop(1);
}
}
op de hoofdmovieclip waar de 4 frames inzitten heb ik het script:
if (Key.isDown(Key.DOWN) ) {
_root.hero2.gotoAndStop(1);
_y += speed;
}
if (Key.isDown(Key.UP) ) {
_root.hero2.gotoAndStop(2);
_y -= speed;
}
if (Key.isDown(Key.RIGHT) ) {
_root.hero2.gotoAndStop(3);
_x += speed;
}
if (Key.isDown(Key.LEFT) ) {
_root.hero2.gotoAndStop(4);
_x -= speed;
}
}
Het probleem is dat wanneer ik Diagonaal loop(2 pijltoetsen tegelijkertijd), dan speelt hij geen loop animatie af. Hij staat gewoon stil. Het mannetje zweeft als het ware zonder te bewegen diagonaal.
Kan iemand mij hiermee helpen? het is nogal belangrijk. Het spel is bijna zo goed als af.....maar dit probleem staat nog in de weg.
Bijvoorbaat dank,
Zynex