PDA

Volledige versie bekijken : illustrator

arjonnetjuh
%Europe/Berlin %555 %2006, 13:20
hej,
ik ben met illustrator begonnen aangezien het met vectors werkt en je het dus goed kan vergroten en nog wat dingen mja...
mijn vragen zijn nu:

1) Als ik teken en ik trek een lijn (met paintbrushtool) doet hij het gewoon maar als ik een andere lijn trek is de vorige soms weg en soms niet.. hoe kan ik instellen dat het gewoon blijft staan waar ik teken?

2) Hoe kan ik instellen dat lijnen van dikte varieren, dus als ik 1 lijn trek dat hij op de ene plek iets dikker is en op de andere plek dunner enz.

3) de lijnen worden geselecteert nadat ze zijn getekent, kan ik dit uitzetten? zo ja, hoe?

4) dankje

Tenshu
%Europe/Berlin %587 %2006, 14:06
1 - Gebruik gewoon de pentool :)
2 - Meerdere lijnen maken en dan groeperen.
3 - Je kan het niet uitzetten.
4 - ja waarvoor dan 8)

arjonnetjuh
%Europe/Berlin %594 %2006, 14:15
1- maar ik wil juist de brush tool gebruiken;) omdat ik daar meer mee kan.. dus weet iemand anders dit? en daarbij: bij de pentool doettie dat ook...
2- werkt niet
3- ok
4- voor eventuele hulp, maar hier heb ik niets aan gehad;)

weet iemand anders het?

Tenshu
%Europe/Berlin %603 %2006, 14:29
Wat jij wil gaat denk ik niet. Je kan een lijn niet aan de ene kant dikker en aan de andere kan dunner maken. Ik kan het nu neit checcken. Heb hier geen illustrator.

Trouwens dit vind ik meer een topic voor Grafische Software ;)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %686 %2006, 16:28
dikte varieren lijkt mij ook niet mogelijk.
Ik zou zoiets maken in photoshop met men tekentablet, maar ik weet niet of je die hebt.

Neuro
%Europe/Berlin %695 %2006, 16:41
Wat jij wil gaat denk ik niet. Je kan een lijn niet aan de ene kant dikker en aan de andere kan dunner maken.

kan wel ;)
met een drukgevoelige pen of met je muisscroller
en het brush tool

voor de lijn van dikte te laten varieren maak je een nieuwe caligraphic brush aan die je op drukgevoelig zet (of een van de andere opties, wat je wilt)
er zijn meerdere instellings mogelijkheden experimenteer maar wat

wat betreft de lijnnen die verdwijnen dat komt om dat ze nog geselecteerd zijn en je ze eigenlijk aanpast. Wat ik doe (er zal wel een betere methode voor zijn) is na elke lijn even een lijntje aan de zijkant van men blad zetten, zodat de selectie wordt verplaatst naar dat nieuw lijntje. en dan kan je weer over de oorspronkelijke lijn tekenen. op het einde veeg je de lijntjes aan de zijkant gewoon weg :)

Tenshu
%Europe/Berlin %699 %2006, 16:46
Ik wist niet dat kon? :)

arjonnetjuh
%Europe/Berlin %819 %2006, 19:40
okej, dankje