PDA

Volledige versie bekijken : Simpleviewer geeft geen foto's weer

expera
%Europe/Berlin %749 %2005, 18:59
Ik weet niet of dit de juiste forum rubriek is waar het in hoort,

Ik heb op http://www.expera.nl/fotogallerij/ een fotoalbum staan mbv. simpleviewer ( http://www.airtightinteractive.com/simpleviewer/ )

Nu heb ik van alles geprobeerd, maar mijn foto's worden niet weergegeven (zowel niet gewoon als in thumbnails)

Ik heb allerlei resoluties geprobeerd, non-progressive gemaakt, paden in het xml bestand gecontroleerd, enz...

Heeft iemand het zelfde probleem, of wil mij helpen?

mech7
%Europe/Berlin %764 %2005, 19:20
http://www.airtightinteractive.com/simpleviewer/faq.html

dit ook allemaal al geprobeerd ?

expera
%Europe/Berlin %786 %2005, 19:52
Ja, ik heb al het volgende geprobeert:

imagecopyresampled van false naar true.
chache leegmaken
jpg's als non-progressive opslaan

Het enige wat misschien mogelijk kan zijn is dat:

mijn server hotlink protection aangezet heeft. (dan kan ik simpleviewer helaas niet gebruiken)
jpg's toch progressive zijn, oftwel het non-progessive maken mislukt is.
de jpg's niet geschikt zijn.

Kan iemand mij vertelen hoe ik kan nakijken of de jpg's wel non-progressive zijn?

Ik heb alles dus geprobeerd op de faq pagina van de Airtight website.

Wat is hotlink protectie eigenlijk?

expera
%Europe/Berlin %517 %2005, 13:25
Ik krijg geen reactie, dus nogmaals:

-Hoe kan ik zien of mijn jpg's (foto's) non-progressive zijn?
-Wat is hotlink protectie?
-Iemand anders nog ideeën waarom simleviewer de foto's niet weergeeft?
( http://www.expera.nl/fotogallerij/ )

expera
%Europe/Berlin %519 %2005, 13:27
Huh? :eek: nu geeft hij internal server error?!

Ik heb helemaal niets gedaan sinds gisteren en gisteren deed hij het nog? De forum pagina doet het wel...

Ach, geen enkele hosting is ideaal... :p

expera
%Europe/Berlin %738 %2005, 18:43
Het lijkt wel alsof niemand mijn topics ziet... :rolleyes: :p

expera
%Europe/Berlin %868 %2005, 21:50
Niemand geïnteresseerd? Slotje erop dan, of topic weg!

Het lijkt wel alsof iedereen me afzeikt en dan niets meer van zich laat horen!

Richard
%Europe/Berlin %882 %2005, 22:11
Een beetje meer geduld zou je fraai staan expera. En het kan ook zijn dan men het gewoon niet weet.

Roenes
%Europe/Berlin %911 %2005, 22:53
Post je code eens, misschien zit daar een foutje in. :)
//Edit
Sorry, ik zie net dat je gebruik maakt van een extra progje die dit moet regelen. Dan kan het dus niet aan je code liggen. Dan kan ik je helaas niet verder helpen aangezien ik het progje voor de rest niet ken.

Wellicht heeft iemand anders hier al eens mee gewerkt :)
//End edit ;)

En maak je alleen gebruik van xml en AS? Want zo jah, dan had de topic beter in het AS forum kunnen staan. Als dit zo is, zeg het dan maar en dan verplaats ik em wel even :)

mech7
%Europe/Berlin %876 %2005, 22:01
doet de example het wel.. ik had problemen met thumbnails die niet aan werden gemaakt.

The Freshmaker
%Europe/Berlin %663 %2005, 16:55
Hey Expera ben je er al uit? ik heb namelijk het zelfde probleem op het moment....

respect

mech7
%Europe/Berlin %669 %2005, 17:04
Bij mij was het dat de xml ergens anders stond :D hij werkt prima voor de rest :D

dave rutten
%Europe/Berlin %606 %2005, 15:32
bij mij werkt hij prima maar allen jammer dat je voor dat fla bestand moet betalen ik zou di zo graag willen hebben heeft iemand die mishien nog ergens kunnen vinden ? of een tut hoe ik zoon fotoalbum maak net als deze ?

Ea.Z
%Europe/Berlin %653 %2005, 16:41
lol
ik heb de flas :p
samen met een ander webdesign bureau werk ik die simplevieuwer uit tot een veel uitgebreidere versie met een admin gedeelte zelfs al
dat admin deel is al werkend, maar wel CFM driven... zodus..

over de vieuwer zelf
er is echt niets moeilijk aan...
tenzij je foto's laad van op een andere locatie... kzou zeggen test hem eerst eens lokaal...

anders moet je eens een zip uploaden met de bestanden erin

Tsjerk
%Europe/Berlin %806 %2006, 20:21
net wat eazy zegt.. het is helemaal niet moeilijk..
en zelfs niet om het vanaf een andere locatie te laten werken..

maare.. test em eerst eens lokaal en kijk of je al de benodigde bestanden bij elkaar hebt staan.. anders doet ie't nooit van z`n lang zal die leven...

groeten

ow ja... niet zo moeilijk doen met die jpg bestanden, kijk even op airtight welke programma`s je evt kan gebruiken om snel je foto`s te laten resizen.. kan ook met photoshop natuurlijk..

BernardV
%Europe/Berlin %079 %2006, 02:54
ok:
Imagecopyresampled of iets dergelijks klinkt als GD-lib.. dus test eerst eens of die wel draait op je host.
Testen of je images progressive zijn of niet? Publish voor Flash 8 als ze dan wel laden en onder Flash 7 niet zijn ze progressive, Flash 8 kan die namelijk wel laden :)

Verder.. check de logfiles van de server of er misschien errors zitten in php, of aanroepen..

nicky2
%Europe/Berlin %778 %2006, 18:40
De simpel viewer krijg ik niet op mijn web site.
Op de preview van mijn site doet ie het wel, maar op mijn web dus niet.
Kan iemand mij misschien hiermee helpen!

TheDutch
%Europe/Berlin %642 %2007, 15:25
Wanneer je een nieuw onderwerp aanmaakt en wat meer informatie verschaft wil ik je daar bets mee helpen :).

wodan555
%Europe/Berlin %045 %2007, 02:05
he
wat je moet doen is je photo's naar jpg omzetten met bv paint dan zet je een copie in images en thumbs en als het goed is werkt. vergeet niet in het bestand gallery aan tegeven dat het .jpg is

Voorbeeld van gallery file:
<image>
<filename>01.jpg</filename>
<caption>Caption 1</caption>
</image>

ik hoor het wel 8D laterz

sjokkoprins
%Europe/Berlin %604 %2007, 15:31
je moet helemaal niet in je code prutsen. het is 'poepsimpel'.

Gebruik gewoon picassa van google, dan heb je je album in 2 seconden gemaakt.

http://www.airtightinteractive.com/simpleviewer/auto_desktop_instruct.html voor meer informatie.

succes en eerst uittesten en lezen wat er op de sit estaat, dan moet je hier niet terugkomen ;)