PDA

Volledige versie bekijken : [ Fixed ] Te drukke ZMers ???

Jordy
%Europe/Berlin %911 %2006, 21:51
he all,

De titel zegt het al, en een ervaring van mij bevestigd dit alleen nog maar. Het team is te druk lijkt het wel.

Ik heb op 15-02 iets gepost in het ASD, aangezien het de eerste keer niet goed was gekeurd had ik 't script herschreven en Roenes verzoch mij om meteen een PB erbij mee te sturen naar Narie of het nu wel goed was. Nu begrijp ik dat jullie ook allemaal een baan / studie hebben. Maar aangezien ik Narie wel een aatal keer online zag staan, heb ik nog niets gehooord... dat kan gebeuren maar vind 't wel raar....

Is niet persoonlijk op Narie gericht, maar ik wil hiermee zeggen dat het neit echt een goede zaak is. De motivatie om nu nog dingen in het ASD te posten of tutorials / fla's posten wordt steeds kleiner natuurlijk.

Niet dat ik een oplossing voor "het probleem" heb, maar is denk ik wel iets om over na te denken.

Roenes
%Europe/Berlin %931 %2006, 22:20
Op dit moment loopt het idd allemaal nog niet echt soepel maar dat komt ook doordat er niet een hele duidelijke verdeling van de secties is zoals het vroeger op het oude systeem was. Toen stonden er per sectie een x aantal mensen er vast op.

Maar ik meen me te herinneren dat het altijd een paar dagen kan duren voordat een item is (goed)gekeurd? Ongeacht welke sectie dan he. Want op het oude systeem werden volgens mij ook niet alle inzendingen direct dezelfde dag al zichtbaar. Daar kon soms wel een tijdje overheen gaan..

Tenminste, dat dacht ik maar aangezien ik toen nog geen zm/zf was kan iemand anders dat waarschijnlijk bevestigen :)

Jordy
%Europe/Berlin %934 %2006, 22:25
Oke, misschien is na 2 dagen wat te vroeg om er over te beginnen.. maar je merkt ook een beetje van buitenaf dat het rommelig is. De ene ZMer heeft 6 verschillende forums, en de ander eentje. En sommige zijn ook niet op FF te vinden (ik weet niet of die achter de schermen wat doen).

Wanneer denken jullie echt aan de gang te gaan dan met de tutorials / fla secties ?
Ik weet dat jullie er mee bezig zijn (dat is vaak verteld), maar kan er niet een tijdelijke versie online komen? Dat zou het al verbeteren

Ook de Faq is een rommeltje. Waarom zou je een zip bestandje willen downloaden om de regels te lezen?

Nu is flashfocus echt alleen nog maar een forum ipv community.

Tha Narie
%Europe/Berlin %938 %2006, 22:31
Vind je het raar, dat ieman doordeweeks geen tijd heeft om naar een stuk ActionScript te kijken, commentaar te geven, en terug te PMen?
Ik was gister pas om kwart voor 12 uit m'n werk.

Roenes had mij de 1e keer het script laten zien, of hij het wel zou goedkeuren, en dat heb ik hem afgeraden, met de mededeling dat jij hem maar opnieuw moest proberen te maken.

Ik heb net je script bekeken (aangezien het soort van weekend is, en ik dan iets meer tijd heb), en heb je er een PM over gestuurd.

De keren dat ik door de weeks online ben op FlashFocus is vaak omdat ik een mail/pm/url krijg, waar ik dan naar kijk, en na het kijken meteen weer verder aan het werk ga.
Of ik ben met dingen achter de schermen bezig. Doelloos FFen, en voor de fun wat topics kijken zit er bij mij vaak niet in.

Dus ik denk dat het best wel mee valt :)

[edit]

Wanneer denken jullie echt aan de gang te gaan dan met de tutorials / fla secties ?

Misschien zijn we wel zo druk omdat we daar mee bezig zijn.

Jordy
%Europe/Berlin %941 %2006, 22:35
Waarom zijn er dan niet meer mensen die het kunnen (af)keuren? Wat ik al in mn 2e post zei, dat 't ietwat overdreven was om te zeggen dat je nog niet had gereageerd, maar gaat om het idee dat er eigenlijk maar 1 iemand iets mag goedkeuren.

//edit:

Misschien zijn we wel zo druk omdat we daar mee bezig zijn.

Nu lijkt het net alsof ik zei "wanneer komen de tutorial en fla secties nou eens online" terwijl er duidelijk staat of het niet beter is om een soort van lichtere versie online te zetten. Nu snap ik best dat er weinig mensen kijken in de tutorial / fla secties. Dat zou toch al veel beter zijn dat het tekstbased zou zijn ipv .zip...

Roenes
%Europe/Berlin %945 %2006, 22:41
Oke, misschien is na 2 dagen wat te vroeg om er over te beginnen.. maar je merkt ook een beetje van buitenaf dat het rommelig is. De ene ZMer heeft 6 verschillende forums, en de ander eentje. En sommige zijn ook niet op FF te vinden (ik weet niet of die achter de schermen wat doen).Dat is ons ook opgevallen en daar zijn we mee bezig. Mensen die niet op het forum vermeld staan hebben geen fora ter moderatie maar doen andere dingen voor FF. Dit kunnen zowel offline als online zaken zijn. Maar het is niet standaard dat ieder teamlid verplicht 1 of meerdere secties moet beheren :)

Ik weet dat jullie er mee bezig zijn (dat is vaak verteld), maar kan er niet een tijdelijke versie online komen? Dat zou het al verbeterenDit soort dingen blijven toch erg lastig. Het is een groot project en je bent nou eenmaal aangewezen op vrijwilligers (zowel FF team als CMS team). Als dus school of werk ineens veel van iemand eist gaat dat voor FF. Begrijpelijk maar lastig. Wanneer dit klaar is zou ik je zo dus ook niet kunnen zeggen aangezien het heel lastig plannen en inschatten is :)

Een tijdelijke versie zou een oplossing zijn, maar wat wil je daarin zien? En ook die moet ontwikkeld worden. Als je eerst een tijdelijke versie gaat ontwikkelen en daarna de boel omgooid naar een definitieve versie dan kost je dat extra tijd. Maar ook over dit soort dingen wordt natuurlijk nagedacht ons :)

Ook de Faq is een rommeltje. Waarom zou je een zip bestandje willen downloaden om de regels te lezen?Zoals je weet moet ook dit soort secties ontwikkeld en gekoppeld worden aan andere secties op FF en dergelijke. Dat kost eenmaal wat tijd om de meest ideale oplossing te vinden en dan te implementeren. Wij zijn er ook niet blij mee dat FF nu wat rommelig in elkaar zit maar je komt dan toch weer op bovenstaand verhaal uit van de vrijwilligers. :)

Maar wat ik nu toch even vanuit mezelf (en dus niet vanuit het FF team) wil zeggen is het volgende (niet specifiek tegen jou gericht Jordy):

Er komen eens in de zoveel tijd dit soort topics langs. Dan worden er een aantal dingen aangekaard wat niet werkt en wat anders moet. Dit soort dingen zijn bij ons ook bekend en wij leggen dan steeds weer uit hoe en wat. Maar jullie merken deze gebreken aan FF dus wel op en leggen dat ook aan het team voor, maar niemand neemt het initiatief om zelf eens na te gaan denken over een (tijdelijke) oplossing en werkt een mogelijk plan een stuk uit. We zitten hier met 20.000 leden en een relatief gezien klein team. Dat wil toch niet zeggen dat niemand van die 19.000+ members niet het initiatief kan nemen om het een en ander uit te denken/werken waarmee het team aan de slag kan.

Wat ik dus wil zeggen: mensen zijn erg goed in het aanstippen van de negatieve kanten, maar niemand neemt van buiten af het initiatief om mee te helpen deze negatieve kanten op te lossen. :)

Jordy
%Europe/Berlin %947 %2006, 22:43
Een tijdelijke oplossing voor de tutorials zou zoiezo zijn tekstbased... misschien net zoals het ASD een apart forumdeel ervoor gebruiken.

Roenes
%Europe/Berlin %948 %2006, 22:46
Waarom zijn er dan niet meer mensen die het kunnen (af)keuren? Wat ik al in mn 2e post zei, dat 't ietwat overdreven was om te zeggen dat je nog niet had gereageerd, maar gaat om het idee dat er eigenlijk maar 1 iemand iets mag goedkeuren.Er mogen wel meerdere mensen dingen keuren dat is het probleem niet. Maar in zeer korte tijd zijn er aardig wat ervaren ZM'ers uit het team gestapt en zijn er wat nieuwe ZM'ers bij gekomen. Als nieuwe ZM'er moet je een beetje aftasten wat wel en niet kan en wat je goed en fout moet keuren. Daarvoor ga je dan informeren bij een ervaren ZM'er. Dit kost allemaal wat meer tijd omdat je dus nog niet in die routine zit.

Daarnaast hebben we dus al die extra dingen die moeten gebeuren door de overgang naar het nieuwe systeem en zijn er nog andere zaken zoals bijvoorbeeld het organiseren van een competitie en al dan niet meer. Dat kost ook allemaal tijd en dan moet je prioriteiten stellen.

Als het team zich bijvoorbeeld alleen maar bezig gaat houden met de secties om die binnen no-time online te krijgen, dan schieten competities en dergelijke erbij in terwijl de members wel verwachten dat er dus met kerst/pasen/zomer een competitie is. Zo zijn er nog tal van andere voorbeelden te geven.

Je moet dus een goede balans zoeken tussen het vele werk wat moet gebeuren. En dat is lastig... :)

Roenes
%Europe/Berlin %951 %2006, 22:49
Een tijdelijke oplossing voor de tutorials zou zoiezo zijn tekstbased... misschien net zoals het ASD een apart forumdeel ervoor gebruiken.Apart forumdeel hebben we ook veel commentaar op gehad. Dat vinden mensen ook niet fijn werken. Tekstbased wordt alweer vrij veel werk omdat je of alles netjes gestructureerd in txt's moet zetten die je via php uitleest of je moet alles in de database knallen en dat uitlezen en opmaken. Dat kost dus beide veel tijd om dat voor alle tut's en dergelijke te doen.

Dan is het effectiever om in 1x een goede, complete implementatie van de secties te maken :)

Jordy
%Europe/Berlin %960 %2006, 23:03
Er mogen wel meerdere mensen dingen keuren dat is het probleem niet. Maar in zeer korte tijd zijn er aardig wat ervaren ZM'ers uit het team gestapt en zijn er wat nieuwe ZM'ers bij gekomen. Als nieuwe ZM'er moet je een beetje aftasten wat wel en niet kan en wat je goed en fout moet keuren. Daarvoor ga je dan informeren bij een ervaren ZM'er. Dit kost allemaal wat meer tijd omdat je dus nog niet in die routine zit.

oke dat is duidelijk :).

Apart forumdeel hebben we ook veel commentaar op gehad. Dat vinden mensen ook niet fijn werken. Tekstbased wordt alweer vrij veel werk omdat je of alles netjes gestructureerd in txt's moet zetten die je via php uitleest of je moet alles in de database knallen en dat uitlezen en opmaken. Dat kost dus beide veel tijd om dat voor alle tut's en dergelijke te doen.

Dan is het effectiever om in 1x een goede, complete implementatie van de secties te maken

Misschien dan nu een keer goed duidelijk maken dat jullie ermee bezig zijn want ik lees het in principe alleen in sommige topics :) en niet in bv de tutorials sectie zelf.

Als het team zich bijvoorbeeld alleen maar bezig gaat houden met de secties om die binnen no-time online te krijgen, dan schieten competities en dergelijke erbij in terwijl de members wel verwachten dat er dus met kerst/pasen/zomer een competitie is. Zo zijn er nog tal van andere voorbeelden te geven.

Is het team dan niet te klein? Ik snap best dat je niet zomaar even mensen kan aannemen, maar als je dit zelf al zegt, is het wel heel erg krap allemaal toch? :)

Wat je zelf eerder al zei, misschien is het leuk/handig om members "in dienst" te nemen, niet als ZM, maar als medewerker oid. Zodat je dus mensen krijgt die puur de competities doen, mensen die de forums moderaten, mensen die met het CMS aan de gang gaan. Volgens mij is nu iedereen met van alles en nog wat bezig :). Kunnen de leden zelf niet wat doen voor flashfocus? (dan heb ik het over mensen die hier vaak/lang komen, die weten jullie zelf ook).

Roenes
%Europe/Berlin %480 %2006, 11:32
Is het team dan niet te klein? Ik snap best dat je niet zomaar even mensen kan aannemen, maar als je dit zelf al zegt, is het wel heel erg krap allemaal toch? :)Het gaat even gewoon om het principe. Die competitie die net gelopen heeft bijvoorbeeld is door 2 man opgezet (mitch en ik) en wordt ook geleid door 2 man. Het jureren vraagt even aandacht van overige teamleden. Maar zo'n competitie is dus makkelijk te leiden en de overige teamleden kunnen zich richten op andere dingen. Maar ondertussen moet er dus ook aan de secties gewerkt worden, bugs verholpen, suggesties doorvoeren, lopende processen coördineren, nieuwe ideeën verzinnen en eventueel uitwerken, enz enz...

Dit is natuurlijk niet alleen bij een community als FlashFocus maar bij iedere community. Er komt dus veel extra's bij kijken. Als je dan het volgende gaat doen:

Wat je zelf eerder al zei, misschien is het leuk/handig om members "in dienst" te nemen, niet als ZM, maar als medewerker oid. Zodat je dus mensen krijgt die puur de competities doen, mensen die de forums moderaten, mensen die met het CMS aan de gang gaan. Volgens mij is nu iedereen met van alles en nog wat bezig :). Kunnen de leden zelf niet wat doen voor flashfocus? (dan heb ik het over mensen die hier vaak/lang komen, die weten jullie zelf ook).Dan verdeelt dat een stukje werk, maar komt er ook veel nieuw werk bij kijken. Die nieuwe "medewerkers" moeten worden ingewerkt, op de hoogte worden gesteld van informatie die voor hen relevant is. Ook moeten zij leiding krijgen van andere teamleden. Daarbij komt dat de communicatie weer een langere weg wordt want je hebt een stap extra. Dat vertraagt ook. :)

Dan is dus de vraag of mensen tijdelijk werk laten uitvoeren weer echt een "aanwinst" is qua tijd. Simpel voorbeeld: de mensen in het CMS team moesten eerst uitzoeken hoe vBulletin in detail werkt. Dus met de admin en dergelijke. Dat kost eerst tijd voordat je uberhaupt iets kan gaan bouwen. Zo is dat dus steeds opnieuw als je mensen iets wil laten doen. :) Voor iets als een competitie is dit dus totaal niet handig omdat het dan veel te veel tijd kost. Maar voor een groot project zoals de secties kan het dus wel handig zijn :)

Maar dat wil dus niet zeggen dat members niet uit zichzelf iets kunnen ondernemen. Je hoeft niet te wachten totdat iemand van het FF team op je af komt met een vraag. Stel je hebt over 2 maanden een heel tof idee voor een competitie, dan zou ik zeggen: werk het uit en leg het aan het team voor. Het team hoeft dan alleen maar te kijken of het te gebruiken is en hoeft dus niet zelf een idee te verzinnen, richtlijnen opstellen en alles wat daarbij komt kijken. Zo spaart het team tijd uit voor andere dingen, tonen de members initiatief en is iedereen tevreden met een competitie. :)

Dit geldt natuurlijk niet voor alleen een competitie. Dat kan voor alles zijn. Als je denkt dat je een goed plan hebt, mag je dat dus gerust een eindje uitwerken en voorleggen aan het team. Je hoeft niet te wachten tot het team op je af stapt met de vraag of je iets wil/kan doen :)

Jordy
%Europe/Berlin %724 %2006, 17:23
Oke duidelijk! meer dan dat kan ik niet zeggen, je beargumenteert het goed, nu begrijp ik het (eerst ook wel, maar toch nog "twijfels").

dank :)

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %801 %2006, 19:14
Ik wilde nog een klein dingetje toevoegen:

Om het even kort te zeggen, we zijn er echt mee bezig, ik weet dat dit al meer dan een half jaar geroepen wordt, maar het aftreden van 2 ZF'ers en het aantreden van 3 nieuwe is niet voor niks. Het is niet zo dat hier de schuld ligt, ook heb je kunnen merken dat er de afgelopen half jaar een aantal ZM'ers zijn weg gegaan en een aantal zijn bijgekomen. Kortom een hoop veranderingen in een al roerige periode voor de vereniging FlashFocus. En ik durf zeker te zeggen dat er het afgelopen half jaar veel is gedaan, maar te weinig op organisatorisch niveau (en ook op wat andere), iedereen binnen Team FlashFocus heeft hier schuld aan gehad. Deze schuld is niet per definitie een kwestie van geen tijd.

Maar heel veel van de punten die jij hier aanstipt daar zijn we heel druk mee bezig om dat nu wel goed op de rails te krijgen. Ik begrijp dat onze communicatie het afgelopen half jaar blijkbaar heel erg in gebreke is gebleven en dat we hier dus ook verandering in zullen moeten brengen. Je kan hier binnenkort meer van verwachten. Maar let op wij willen veranderen, wij als vereniging willen groeien, we willen deze website op topniveau hebben, maar tijd is vaak tegen je. En een kleine groep is makkelijk aan te sturen maar kan vaak weinig uitvoeren en dus ook vaak niet snel iets uitvoeren. Een grote groep is weer lastiger aan te sturen, kost dus veel tijd, maar dan heb je wel meer man om iets sneller af te maken. Een perfecte balans hierin vinden is dus een lastig en tijdrovend karwei. Je zou kunnen zeggen dat we bezig zijn met een reorganisatie, maar ook dit zal je nog niet binnen een paar weken merken. Maar het komt echt allemaal goed. Het enige waar ik om vraag is om geduld te hebben.

Frank Spee | TrueChaoZ